کد خبر: ۱۳۹۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
مدیرعامل شهرک های صنعتی فارس در ميمند خبر داد:

رشد سرمايه گذاري در شهرك صنعتي ميمند/انعقاد 23 سرمايه گذاري در اين شهرك صنعتي

۸ واحد صنعتی در شهرك صنعتي ميمند با اشتغال ۸۰نفر در مرحله بهره برداری است.
به گزارش شیرازه، به نقل از روابط عمومي شركت شهرك هاي صنعتي فارس، احد فتوحی، در بازدید از شهرک صنعتی میمند با بيان اينكه تاكنون 22قرارداد واگذاري زمين با سرمايه گذاران در اين شهرك صنعتي منعقد شده است گفت: با توسعه زيرساخت ها و حمايت ازسرمایه گذاران در شهرک صنعتی میمند فیروزآباد، این شهرک  در حال تبديل به  قطب توليد  گياهان دارويي و عرقيات گياهي است.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی میمند دارای زیرساخت های آب، گاز و برق است و نيز  آسفالت  بخشی از شهرک صنعتی است  گفت: اجراي طرح هاي توسعه و تكميل زيرساخت ها در شهرك صنعتي  ميمند در برنامه عملياتي اين شركت قراردارد.

وي افزود: امسال و با هدف تحقق جهش تولید ،علاوه بر ارائه خدمات حمایتی،پایش مستمر واحدهای صنعتی بیش از ۶۰درصد پیشرفت ،انجام وحمایت های لازم برای تسریع در بهره یرداری  از آنها انجام می شود.

 فتوحی با بیان اینکه مشوق های سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته،در شهرک صنعتی میمند اعمال می شود،ادامه داد: اختصاص این مشوق‌ها نظیر افزایش درصد اقساط و کاهش درصد بهای نقدی  زمینه مناسبی را برای توسعه سرمایه گذاری و تحقق جهش توليد در این شهرک صنعتی فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت:۸ واحد صنعتی در این شهرک با اشتغال ۸۰نفر در مرحله بهره برداری است.

وی ادامه داد: شهرک صنعتی میمند که در زمینی به مساحت 95 هکتار راه اندازی شده است از ظرفیت استقرار 66 واحد صنعتی با پیش بینی ایجاد اشتغال برای 330 نفر برخوردار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود:چندسرمایه گذار شاخص برای ایجاد واحدهای صنعتی اعلام آمادگی کرده اند که درحال مذاکره هستیم.

فتوخی همچنین در بازديد از واحد  توليد عرقيات و اسانس گياهي دونیسا   با اشاره به  فعاليت  خوشه های صنعتي گياهان دارويي  وگلاب وعرقیات گیاهی میمند گفت:با توجه به ظرفيت هاي اين منطقه در بخش گياهان دارويي ،ميمند از مهمترين نقاط پوشش و تمركز اين خوشه هایکسب وکار است که فعالیت این خوشه ها منجر به جهش تولید خواهدشد.

وی  گفت: وجود 67 واحد سنتی و صنعتی در زمینه تولید گلاب و 60 نوع عرقیات گیاهی، زمینه مناسبی برای فعالیت این خوشه ها فراهم کرده است‌.

این مقام مسئول بیان کرد: با استفاده از ظرفیت های موجود در فن بازار منطقه ای فارس، نیز برخی واحد های گلاب وعرقیات گیاهی در میمند ، به فناوری های نوین مجهز شده اند.

وی گفت: همچنین با حمایت شرکت شهرک های صنعتی فارس، جواز نشان حلال و گواهینامه محصول سالم برای محصولات کنسرسیوم صادراتی گلاب و عرقیات گیاهی میمند فارس اخذ شده است.
 
شهرستان فیروزآباد در فاصله 93 کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.

برچسب ها: میمند ، فتوحی ، احد فتوحی
نظرات بینندگان