کد خبر: ۱۴۴۰۷۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۹ دی ۱۳۹۹
گفتگوی ویژه «شیرازه» با رئیس مجمع نمایندگان فارس/ بخش نخست؛

تشریح بودجه۱۴۰۰ و اولویت‌های اساسی استان فارس در سال آینده/ باید لقب صنعت خاموش به فارس داد

ابراهیم عزیزی در نخستین گفتگوی ویژه «شیرازه» به تشریح بودجه۱۴۰۰ و اولویت‌های اساسی استان فارس در سال آینده پرداخت و گفت: تمام تلاش ما بر این است که از این بودجه به نوعی استفاده کنیم که بتوان پروژه‌های محرک را مورد حمایت و استفاده قرار داد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، سلسله گفتگوهای ویژه پایگاه تحلیلی خبری شیرازه با مسوولان و مدیران استان فارس، نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی و فعالان عرصه‌های مختلف آغاز شده است.

در نخستین گفتگوی ویژه؛ ابراهیم عزیزی نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان فارس مهمان شیرازه و پاسخگوی سوالات این رسانه بود.

تشریح بودجه ۱۴۰۰ و اولویت‌های اساسی استان فارس در سال آینده/ باید لقب صنعت خاموش به فارس داد

عزیزی در ابتدا به ارائه مطالبی در خصوص بودجه و وظایف دولت و نمایندگان در این راستا پرداخت و گفت: مجلس شورای اسلامی از جهت وظایف و ماموریتها  مشخصا دو وظیفه اساسی و اصلی را دارد که یکی قانونگذاری است و دیگری نظارت بر اجرای قانون، که این ماموریتی است که قانون اساسی بر عهده مجلس  و نمایندگان گذاشته است.

وی با بیان اینکه گر چه قانون گذاری و نظارت دو کلمه است، اظهار کرد: اما حجم عظیمی از کار، تلاش ، پیگیری و اقدام را می طلبد تا این دو کامه محقق شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در ادامه با بیان اینکه در موضوع بودجه نیز اساسا دولت وظیفه تهیه و تدوین بودجه را بر عهده دارد، عنوان کرد: آنچه که در تفکیک وظایف بین مجلس و دولت می‌توان به آن اشاره کرد، این است که چارچوب یا شاکله بودجه از جهت تهیه متون بر عهده دولت است اما بررسی و تصویب، وظیفه مجلس است پس بودجه وقتی که از منظر قانونگذار موردتصویب قرار نگیرد قابلیت اجرا ندارد.

بودجه کل کشور برنامه مالی یک ساله دولت است

عزیزی با بیان اینکه ابتدا باید دید بودجه چیست و چرا اینقدر به آن اهتمام داریم و معتقدیم امری مهم و ضرموری است؟ افزود: بودجه کل کشور برنامه مالی یک ساله دولت است که دو موضوع مهم در آن باید مورد بررسی و تصویب قرار گیرد، یکی پیش بینی منابع، که بیشتر بر اساس فرضیات است و نمی توان به صو رت قطع و یقین اعلام کنیم که فلان بخش محقق می شود و دوم برآورد مصارف، که قطعی است.

وی افزود: آن چیزی که وظیفه دولت است تهیه و تدوین در حوزه پیش بینی منابع، در قالب پیشنهاد و برآورد مصارف است، اما مجلس یک وظیفه مهم دیگر پیدا می کند، که این منابع و مصارف را باهم در راستای سیاست ها و اهداف نظام منطبق کند.

این عضو کمیسیون تلفیق با بیان اینکه این ماموریت را هرسال مجلس بر عهده یک کمیسیون به نام کمیسیون تلفیق قرار می دهد، اظهار کرد: البته همه مجلس به نوعی در این تصمیم سهیم هستند و مسئولیت دارند و بودجه پیشنهادی دولت را از حیث منابع بررسی می‌کنند و یک سال مالی دولت و دخل و خرج آن را به تصویب می‌رسانند، که در نهایت منجر به تولید بودجه برای یک سال دولت می شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در ادامه به این مطلب نیز اشاره کرد که استان فارس هم تابعی از همین نظام بودجه ریزی است که ما نمایندگان اولویت هایی را برای استان پیش بینی کرده‌ایم و زمان زیادی را گذاشته ایم که از همه ظرفیت های آن استفاده کنیم 
تا اولویت‌ها بررسی و انتخاب شوند.

عزیزی با تاکید بر اینکه اکثر نمایندگان استان فارس فعال جدی و پیگیر هستند و هر کسی بنا به وظیفه ای که در کمیسیون‌های مختلف مجلس دارد هدف و برنامه ای را جهت پیشبرد و پیشرفت استان پیگیری و دنبال می کند، گفت: طبیعی است که تمام استان‌های کشور بنا به وسعت و ظرفیت خود باید از این بودجه بهره ببرند، اما استان فارس بر اساس وسعت و موقعیتی که دارد در بخشی از شاخص‌های توسعه، دارای عقب‌ماندگی‌هایی است که باید تلاش کنیم که این شاخص ها توسعه پیدا کرده و فرصت های بیشتری را در بودجه ۱۴۰۰ برای استان فراهم کنیم.

تشریح بودجه ۱۴۰۰ و اولویت‌های اساسی استان فارس در سال آینده/ باید لقب صنعت خاموش به فارس داد

اولویت‌های بودجه‌ای استان فارس

در ادامه این گفتگوی ویژه فاطمه خسروپور سردبیر شیرازه، با اشاره به اینکه مشکلات زیادی در حوزه زیرساختی، کشاورزی و اقتصادی در استان فارس وجود دارد که بخشی از این مشکلات مربوط به بحران آب است که منجر به مهاجرت مردم روستا به شهرها و ایجاد پدیده حاشیه نیشینی شده است، سوال خود را با محوریت اولویت امسال بودجه ۱۴۰۰ مطرح کرد و گفت: با توجه به مشکلات متعدد اقتصادی معیشتی و آسیب‌های اجتماعی، این اولویتها بر چه مبنایی قرار گرفته است؟

بودجه ۸۴۱ هزار میلیاردی ۱۴۰۰

عزیزی در این راستا، اظهار کرد: وقتی بحث بودجه به میان می آید تا کل را تعیین نکنیم اعداد جز را نمی توانیم درست تحلیل و واقعیت ها را بررسی کنیم، بر همین اساس دولت اکنون لایحه‌ای را به مجلس شورای اسلامی ارائه داده که منابع عمومی که برای این بودجه دیده است ۸۴۱  هزار میلیارد است.

وی افزود: از این مبلغ  ۳۱۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد آن درآمدها است و حدود ۲۲۵ هزار و ۳۰۰ میلیون آن واگذاری دارایی‌های سرمایه ای و حدود ۲۹۸ هزار و ۵۰۰ میلیون آن واگذاری‌های دارایی‌های مالی است.

نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد:  از بودجه ۸۴۱ هزار میلیاردی، ۱۰۴ هزار میلیارد آن تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است، یعنی فقط به همین مبلغ می‌توان نگاه عمرانی داشت، پس باید سهم هر کس از این بودجه از همین مبلغ برداشته شود.

وی با بیان اینکه از مبلغ کل بودجه، ۵۴۱ هزار میلیارد آن فقط بابت حقوق و دستمزد هزینه می شود، افزود: پس قطعاً نباید این طور تصور شود که بودجه بر اساس اعداد و ارقام سنگینی نوشته می‌شود که هر پروژه را را خواستیم و هر توقعی داشتیم باید از این بودجه برآورد کنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: تلاش ما بر این است که از همین مبلغ ۱۰۴ هزار میلیاردی حداکثر سهم خود را بگیریم و در ادامه پروژه های اولویت دار خود را مد نظر قرار دهیم، اما معتقد هستم که اگر بودجه بر اساس شاخص های منطقی توزیع شود بسیاری از گلایه مندی ها و نارضایتی ها وجود نخواهد داشت.

رشد شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای، آزادراهی و بزرگراهی از اولویت‌های اساسی استان فارس در بودجه ۱۴۰۰

عزیزی در ادامه به اولویت‌های استان فارس در بودجه اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما بر این است که از این بودجه به نوعی استفاده کنیم که بتوان پروژه‌های محرک را مورد حمایت و استفاده قرار داد، چون وقتی بتوانیم از بودجه سهم یک پروژه محرک بزرگ مثل آزادراه اصفهان شیراز را برداریم، پس همان یک پروژه می‌تواند خیلی از محرومیت‌های استان را کم کند.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که وقتی این پروژه به بار بنشیند حوزه حمل و نقل ما توسعه پیدا می‌کند، تلفات جانی کم می‌شود،  بازار های تولید محصولات مختلف، راحت تر به دست مصرف کننده می رسد اظهار کرد: گرچه پروژه ویژه آزادراهی، فقط یک کار است اما دستاورد های آن در سایر بخش ها ملموس است.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با تاکید بر اینکه اگر می خواهیم به جنوب و جنوب شرق فارس راه پیدا کنیم باید بر روی پروژه‌های بزرگ راهی جنوب کشور متمرکز شویم، تصریح کرد: حتماً باید راه آهن شیراز اقلید یزد را برای راه پیدا کردن به شمال و شمال شرق کشور به عنوان یک اولویت دنبال کنیم، همچنین باید از این بودجه حداکثر استفاده را برای تامین زیرساخت‌های ریلی به عنوان یک اولویت دنبال کنیم.

وی از اولویت‌های اساسی در استان فارس در بودجه ۱۴۰۰ را توجه ویژه به امر رشد شبکه حمل و نقل جاده آزادراهی و بزرگراهی دانست و افزود: نمی‌توانیم درخواست کنیم که یک استان توسعه یافته باشیم اما خطوط ریلی و راه آهن را نادیده بگیریم، پس حضور در حوزه‌هایی نظیر حمل و نقل جاده ای و ریلی به منظور بهره‌گیری از ظرفیت بودجه را باید در اولویت قرار  دهیم. 

استان فارس نمی‌تواند با جمعیت ۵ میلیونی با ذخایر آبی فعلی خود امرار معاش کند

عزیزی دومین اولویت در  برای استان را  حوزه آب دانست و گفت: استان فارس نمی‌تواند با جمعیت ۵ میلیونی با ذخایر آبی فعلی خود امرار معاش کند و افق توسعه یافتگی را از همین منابع زیرزمینی پیگیری کند، پس ما به طور جدی باید تلاش کنیم که موضوع آب را به عنوان مهمترین و محوری‌ترین نیاز استان فارس در بودجه پیگیری کنیم.

به گفته این نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس، یکی از بحث‌های جدی آبرسانی به شیراز است، چون اگر بنا باشد مشکل آب مردم این شهرستان به عنوان یک اولویت حل شود، نزدیک به ۱۶۰ میلیون متر مکعب آب نیاز  است، در حالی که اکنون تنها ۳۰ میلیون متر مکعب آب از خط آب درودزن به شیراز منتقل میشود.

تشریح بودجه ۱۴۰۰ و اولویت‌های اساسی استان فارس در سال آینده/ باید لقب صنعت خاموش به فارس داد

وی با بیان اینکه اگر مشکل انتقال آب به شیراز را حل نکنیم توسعه یافتگی، بهداشت، پیشرفت صنعتی و... معنی ندارد، عنوان کرد: خط انتقال آب از تنگ سرخ به شیراز از جمله اولویت های موثر است، همچنین سدهایی که در دست اقدام است باید زودتر به بهره برداری برسند

رئیس مجمع نمایندگان فارس بهداشت و درمان را از دیگر اولویتهای مهم استان برشمرد و تاکید کرد: باید تلاش کنیم به عنوان یک اولویت، بیمارستان های در حال ساخت و بیمارستانهایی که این امکان فراهم است که هر چه زودتر به بهره برداری برسند را  در یک اولویت قرار دهیم، به همین منظور برای اکثر پروژه های بیمارستانی که بیش از ۶۰ و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند این اولویت را قائل هستیم.

عزیزی با بیان اینکه در شیراز دو سه موضوع شاخص وجود دارد که جز اولویتهای بودجه ای به شمار می‌روند، افزود: اول بیمارستان شماره 2 نمازی که باید به عنوان یک موضوع محوری دنبال شود که بخش اعظمی از وقت انرژی و بودجه ما را می طلبد، دیگری بیمارستان شهید مطهری میانرود که به عنوان یک اولویت دنبال می‌شود و سوم برخی بیمارستان‌های شهرستان های استان که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند.

وی با بیان اینکه موضوع مهم دیگر، شهر جدید سلامت است، که اصلاً در بودجه ۱۴۰۰ دنبال نمی شود، اظهار کرد: پیگیر هستیم که از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی ساخته شود تنها امتیازی که دولت می‌دهد این است که از ظرفیت ویژه منطقه سلامت استفاده کنیم تا از مزایا و امتیاز منطقه ویژه بهره ببرد.

از دیگر مباحث جدی در بودجه، گازرسانی است که عزیزی به آن اشاره کرد و افزود: گازرسانی به روستاهایی که فاقد گاز هستند بحث جدی دیگر است که در سال ۱۴۰۰ باید دنبال شود.

بخش صنعت باید از شرایط فعلی خارج شود
 
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با تاکید بر این موضوع که استان فارس از نظر صنعتی استان رشد یافته ای نیست و نیاز به نگاه ویژه و جدی دارد، افزود: بخش صنعت باید از شرایط فعلی خارج شود، پس نیاز است صنعت را در اولویت ها ببینیم، همچنین بخش کشاورزی فارس که از مزیت های استان به شمار می رود باید در بودجه سال ۱۴۰۰ مورد توجه قرار گیرد.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که ما یک مزیت هایی در استان داریم و یک نیازهایی، که باید مزیت ها را در بودجه مورد توجه قرار دهیم، به طور مثال یکی از مزیت های استان فارس گردشگری مذهبی و تاریخی است که باید مورد توجه قرار داد تا به وسیله تولید تولید ثروت، بخش اعظمی از مباحث و مشکلات اشتغال و بیکاری را جبران کند.

تشریح بودجه ۱۴۰۰ و اولویت‌های اساسی استان فارس در سال آینده/ باید لقب صنعت خاموش به فارس داد

در ادامه، سمیه رعیتی دبیر سرویس سیاسی و اجتماعی شیرازه، به برخی سوالات مطرح شده از سوی مخاطبان این سایت در حوزه های مختلف از جمله بحث مشکلات شهرکهای صنعتی، نگاه ویژه در بودجه ۱۴۰۰ به کاهش آسیب های اجتماعی و موضوعاتی از قبیل طلاق، بیکاری، اعتیاد و تقسیم بندی کار در حوزه سلامت و بهداشت و درمان اشاره کرد و از عزیزی خواستار توضیحاتی در این زمینه شد.

باید لقب صنعت خاموش به استان فارس داد

رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه ما معتقد هستیم اگر بخواهیم یک نگاه جامعی از نظر صنعتی به استان داشته باشیم باید لقب صنعت خاموش به آن داد، اظهار داشت: چون علی رغم اینکه مزیت‌هایی بی نظیری برای صنعتی شدن داشته دچار عارضه‌ای شده که از توسعه یافتگی صنعتی آنچنان بهره ای نبرده و کماکان در این حوزه مغفول مانده است.

 عزیزی با طرح این سوال که چرا این چنین است؟ گفت: برای پاسخ به این سوال باید برگردیم به سیاست‌های چهل سال گذشته که در استان داشتیم، سال‌ها افتخار کردیم که قطب کشاورزی هستیم و در گندم مقام اول تولید را داریم با این که مزیت خوبی است اما چه دستاوردی در حوزه اشتغال و رفع پدیده نگران‌کننده بیکاری در استان داشته است، غیر از این که منابع آب را کشیده ایم و پای محصول استراتژیکی مثل گندم ریخته و سپس آن را سیلو کرده و به تهران، اصفهان، قم، خراسان، تبریز و هر استانی که در گندم مشکل داشته فرستاده ایم.

وی ادامه داد: در حالی که استانهای دیگر نگاه ویژه به بخش صنعت داشته و از یک زمین با مساحت کم، برای صدها نفر اشتغال ایجاد کرده اند اما استان فارس در چندین هکتار زمین تنها توانسته چند نفر یا یک خانواده را اشتغال زایی کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه دیگر استانها از کوچکترین ابعاد برای ساخت کارخانه بهره برده اند، افزود: استان فارس فرصت های خوبی برای صنعتی شدن داشته، دارد و خواهد داشت، پس ما باید نگاهمان به فارس را تغییر دهیم نه به این معنا که بخش کشاورزی را رها کنیم بلکه باید در این بخش به سمت کشاورزی مکانیزه و پیشرفته حرکت کنیم تا سطح تولید را در محصولاتی نظیر زراعی، باغی، شتوی و صیفی بالا برده و منابع آب را در حداقل میزان استفاده کنیم.

عزیزی با تاکید بر اینکه برای افزایش اشتغال زایی در استان شاید بهترین حالت این باشد که به سمت صنایع تبدیلی حرکت کنیم، گفت: امروز استان به لحاظ موقعیت های خوب جغرافیایی شمال، جنوب، شرق و غرب این فرصت را دارد که در حوزه صنایع تبدیلی به یک رشد یافتگی قابل قبول دست پیدا کند،پس این صنعت راه برون رفت ما از مشکلات است.
تشریح بودجه ۱۴۰۰ و اولویت‌های اساسی استان فارس در سال آینده/ باید لقب صنعت خاموش به فارس داد

وی همچنین اظهار کرد: فارس، در حوزه صنعت نفت و گاز فرصت های بسیار خوبی دارد و ما می‌توانیم به عنوان عقبه مناطق نفت خیز تأمین کننده بسیاری از فرصت های شغلی و نیروهای تخصصی صنعت نفت کشور باشیم.

اگر واحدهای صنعتی ما امروز با مشکل مواجه هستند معلول است نه علت

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: در حوزه شهرک‌های صنعتی هم باید گفت این شهرک ها محلی هستند که مدیران انها وظیفه تهیه و آماده سازی زمین آب و گاز و زیرساخت را برای صنعتگر دارند پس اگر واحد صنعتی با مشکل مواجه شد الزاماً به شهرک ‌صنعتی برنمی گردد مگر اینکه در زمینه هایی که ذکر شد کم کاری کند.

وی با بیان اینکه اگر واحدهای صنعتی ما امروز با مشکل مواجه هستند معلول است نه علت، اظهار کرد: پس علت اینکه برخی از واحدهای صنعتی ما امروز با مشکل مواجه هستند این است که قدرت صادراتی و قدرت رقابتی ما کم است، حمل و نقل استان ضعیف است، چون فقط متکی است به جاده هایی که عمر بالایی دارند.

وقتی تولید شغل و درآمد انجام شد دلیلی وجود ندارد که در خانواده آسیب های اجتماعی وجود داشته باشد

عزیزی در ادامه به موضوع آسیب های اجتماعی که سوال بسیاری از مخاطبان بود نیز اشاره کرد و افزود:  آسیب های اجتماعی نیز معلول است و علت جای دیگری است چون وقتی ناهنجاری های اجتماعی، طلاق، فقر و بیکاری وجود دارد محصول آن آسیب های اجتماعی است پس وقتی می‌خواهیم آسیبهای اجتماعی کشور و استان و شهر را حل کنیم باید پدیده هایی را که منجر به تحقق آسیب‌های اجتماعی می‌شوند را مورد هدف قرار دهیم.

نماینده مردم شهرستان شیراز و زرقان با بیان اینکه امروز باید بیکاری هدف قرار گیرد تا از محل تولید شغل، تولید درآمد صورت گیرد، عنوان کرد: وقتی تولید شغل و درآمد انجام شد دلیلی وجود ندارد که در خانواده آسیب های اجتماعی، فرزندان طلاق و پدیده هایی از این قبیل وجود داشته باشد، همچنین وقتی پدیده‌ای به نام مواد مخدر وجود دارد تا آن را هدف قرار نداده و مشکلاتش را حل نکنیم نمی‌توان توقع داشت آسیبی به وجود نیاید.

عزیزی با اشاره به اینکه امروز در جامعه با پدیده های نگران‌کننده رفتاری روبرو هستیم، تصریح کرد: وقتی امروز در فضای مجازی افسار گسیخته جوان و نوجوان ما حتی به واسطه کرونا دانش‌آموزان ما غوطه ور هستند چه توقعی داریم که گفتار برخی فسادهای نگران‌کننده نشوند، پس باید رفت بسترهای تولید ناهنجاری را حل کرد تا با متمرکز شدن بر روی آن بسترها بتوان آسیب ها را به حداقل رساند.

وی اضافه کرد: فضای مجازی و تولید محتوا برای شرایطی که هم فرصت است و هم تهدید یکی از راه‌های کنترل آسیب‌های اجتماعی است، رفع نگرانی های خانواده نیز یکی از ابزارهایی است که می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کم کند، همچنین اگر بخواهیم تکدی‌گری، اعتیاد، طلاق، خشونت، قتل و سرقت کاهش پیدا کند باید به سراغ راهکار مناسب رفت.

شیراز بار درمانی چندین استان دیگر هم به دوش می کشد

رئیس مجمع نمایندگان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به منطقه بندی سلامت که سوال برخی از مخاطبان این سایت تحلیل خبری بود اشاره کرد و گفت: استان فارس به لحاظ موضوع سلامت و نیروی انسانی توانمندی‌های بسیار بالایی دارد یعنی استانی هستیم که می توانیم از نظر نیروی تخصصی ادعا کنیم که استان توسعه یافته ای هستیم چرا که انسان های دانشمند و توانمندی به لحاظ نیروی انسانی در این استان وجود دارد.
تشریح بودجه ۱۴۰۰ و اولویت‌های اساسی استان فارس در سال آینده/ باید لقب صنعت خاموش به فارس داد

عزیزی با بیان اینکه اما به لحاظ تجهیزات باید تلاش کنیم تا امکانات و تجهیزات و اماکن ماهم رشد یافته شوند، افزود: بنده معتقدم در این خصوص استان جای رشد بسیاری دارد اما مشکلی در موضوع سلامت داریم و آن هم این است که فارس به ویژه شیراز بار درمانی چندین استان دیگر هم به دوش می کشد.

وی ادامه داد: هرمزگان، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، همه اینها برای درمان به شیراز مراجعه می کنند و از طرفی جمعیت خود استان نیز در بیشتر موارد به شهر شیراز مراجعه می‌کنند اما اشکالی که وجود دارد، این است که فارس را با نگاه استان و جمعیت پنج میلیون نفر می بینند در همین راستا ما از وزیر بهداشت گلایه داریم که باید استان فارس را بیشتر از جمعیت و وسعت خودش ببیند تا بتوانیم خدمات منطقه ای را درست ارائه دهیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در ادامه این گفتگوی تفصیلی به سوالات دیگر شیرازه در خصوص موضوع تحقیق و تفحص از آموزش وپرورش، دیدگاه نمایندگان فارس در خصوص انتخابات پیش رو، تحولات داخلی آمریکا و راهبرد اصلی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت که متاسفانه مغفول مانده پاسخ داد که در شماره بعد این گفتگو شاهد آن خواهید بود.

گفتگوی شیرازه با ابراهیم عزیزی در مسائل دیگر ادامه دارد که متعاقبا منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ س / م
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
فاطمه محمدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹
0
باسلام واحترام
ازنمایندگان عزیز خواستار کمک به مردمی که می‌توانند توانمند باشند ودست چندتا ناتوان رایگیرند کنند
مانند جلوگیری از کلاهبرداری ادارات ازجمله شهرداری
سرمایه 60 نفر را سوخت کرده وملک مردم که ممر درآمد خانواده بوده به عنوان پروژه هدف 90 قرار داده الان نزدیک 10 سال است تنها استفاده خشک کردن درختان وخشکاندن امید ودرامد مردم بوده کجا برن شکوه کنند وکلاء که بنده پول وغیره شدن امام جمعه ونماینده ها هم که فقط دوخط پاراف می‌نویسند مردم را از سر خودشون باز کنند وتبلیغات برای خودشون باشه دادگاه ها هم که آقای طبری ولاریجانی گلشون هستند
ما دست یاری به سمت نمایندگان مردمی وانقلابی دراز کردیم امیدوارم نامید مان نکنید
همسر شهید عباسعلی مختاری
فاطمه محمدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹
0
باسلام واحترام
ازنمایندگان عزیز خواستار کمک به مردمی که می‌توانند توانمند باشند ودست چندتا ناتوان رایگیرند کنند
مانند جلوگیری از کلاهبرداری ادارات ازجمله شهرداری
سرمایه 60 نفر را سوخت کرده وملک مردم که ممر درآمد خانواده بوده به عنوان پروژه هدف 90 قرار داده الان نزدیک 10 سال است تنها استفاده خشک کردن درختان وخشکاندن امید ودرامد مردم بوده کجا برن شکوه کنند وکلاء که بنده پول وغیره شدن امام جمعه ونماینده ها هم که فقط دوخط پاراف می‌نویسند مردم را از سر خودشون باز کنند وتبلیغات برای خودشون باشه دادگاه ها هم که آقای طبری ولاریجانی گلشون هستند
ما دست یاری به سمت نمایندگان مردمی وانقلابی دراز کردیم امیدوارم نامید مان نکنید
همسر شهید عباسعلی مختاری
روزبه
Germany
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹
0
سوالاتی که از آقای عزیزی پرسیده شده....بسیار سطحی است و عملا کارآیی ندارد....مولفه های مهمی در اقتصاد.صنعت.فرهنگ و...استان فارس وجود دارد که کلا چالشی است....اما...نگاه صداوسیمایی به چالش های استان فارس قطعا به جایی نمی رسد رفقا...طرحی نو دربیاندازید.
حمیدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹
0
شما را به خدا به گوش مدیر کل ورزش فارس یرسانید که احداث سالن ورزش روستای باغان شهرستان خنج ده سال است که شروع شده و نیمه تمام متوقف است و دیگر کار نمیشود چرا باید کار احداث سالن ده سال طول بکشد و جوانان چشم انتظار و نا امید شوند چرا خود مدیر کل یا بازرشان بازدید نمی کنند امیدوارم شما همت و پیگیری کنید
حمیدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹
0
شما را به خدا به گوش مدیر کل ورزش فارس یرسانید که احداث سالن ورزش روستای باغان شهرستان خنج ده سال است که شروع شده و نیمه تمام متوقف است و دیگر کار نمیشود چرا باید کار احداث سالن ده سال طول بکشد و جوانان چشم انتظار و نا امید شوند چرا خود مدیر کل یا بازرشان بازدید نمی کنند امیدوارم شما همت و پیگیری کنید