کد خبر: ۱۴۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از کشف گنج‌یاب میلیاردی قاچاق در مرودشت تا پاكسازی نقاط آلوده در آباده

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی و حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

دستگيري سارق سيم و کابل مخابرات  با 10 فقره سرقت 

فرمانده انتظامی كوه چنار از دستگيري یک سارق سيم و کابل مخابرات  با 10 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد.

لطف‌الله محمدی، بيان كرد: در پي وقوع چند فقره سرقت سيم و کابل مخابرات در سطح شهرستان كوه‌چنار، شناسايي و دستگيري سارقان در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت. 

وي تصريح کرد: ماموران پليس با تلاش شبانه روزي و به کارگيري  گشت‌هاي نامحسوس، یک نفر از سارقان سابقه دار و حرفه‌اي را شناسايي و با هماهنگي مقام قضائي آن را دستگير كردند. 

فرمانده انتظامی كوه چنار با بيان اينكه در بازجويي اوليه، متهم به 10 فقره سرقت از کابل‌هاي مخابرات اعتراف كرد، گفت: سارق پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد.

محمدي از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاكسازي نقاط آلوده در آباده

فرمانده انتظامي آباده از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طي 14 روز گذشته در این شهرستان خبر داد.

سيدابوالفضل مسعودي، بيان داشت: اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پاكسازي نقاط آلوده به مواد مخدر با هدف افزايش احساس امنيت در بين شهروندان و تنگ كردن عرصه بر خرده فروشان و كنترل زندانيان آزاد شده، در بين شهروندان با بهره گيري حداكثري از توان انتظامي و عملياتي در سطح شهرستان اجرا شد.

وي افزود: در اين طرح ماموران با شناسايي منازل، پاتوق ها و محل هاي فعاليت خرده فروشان و همچنين كنترل محورهاي مواصلاتي، ماموران موفق شدند 12 كيلوگرم انواع مواد مخدر را كشف و 18 نفر قاچاقچي، معتاد و خرده فروش را دستگير كردند.

فرمانده انتظامی آباده با بيان اينكه در اجراي اين طرح، 6 دستگاه خودرو و 4 دستگاه موتور‌سیکلت متعلق به خرده فروشان كه به وسيله آن اقدام به تهيه و توزيع مواد مخدر مي‌كردند توقيف شد، گفت: دستگيري 10 سارق و كشف 8 فقره سرقت از اماكن خصوصي از ديگر نتايج مهم اجراي اين طرح است.

مسعودي تصريح كرد: موفقيت در اجراي طرح‌هاي ارتقاء امنيت اجتماعي حاصل همكاري صميمانه مردم فهيم اين شهرستان با پليس است و اين طرح همچون گذشته در دستور کار پلیس قرار دارد و موجب رضايتمندي شهروندان شده است. 

دستگیری سارقان با 20 فقره سرقت در پاسارگاد

فرمانده انتظامي پاسارگاد از دستگيري اعضاي باند 4 نفره سارقان و كشف 20 فقره سرقت از اماكن خصوصي و كابل برق در اين شهرستان خبر داد.    

مصطفی توکلی، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصي در شهرستان پاسارگاد موضوع شناسايي و دستگيري سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت. 

وی افزود: ماموران با تحقیقات فني و تخصصی و گشت زنی‌های نامحسوس و هدفمند، موفق شدند 4 نفر سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامي پاسارگاد با بيان اينكه متهمان در بازجويي اوليه به 20 فقره سرقت از اماکن خصوصی و کابل برق اعتراف کردند، گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در جهرم

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پاکسازي مناطق آلوده و جرم خيزدر دو هفته اخير خبر داد.

خسرو رزمجويي، بيان كرد: طرح پاکسازي مناطق آلوده و جرم خيز با اقتدار کامل پليس در دو هفته اخير در چندين مرحله به اجرا در آمد.

وي عنوان كرد: يکي از مهمترين اهداف اجراي اين طرح، بالا بردن سطح احساس امنيت و آرامش در سطح شهرستان است.

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم تصريح كرد: در اين طرح، 162 دستگاه خودرو و 85 دستگاه موتورسيكلت متخلف توقيف و همچنين  17 نفر سارق دستگير و 73 فقره انواع سرقت از آنان كشف شد.

رزمجويي افزود: از ديگر نتايج اجراي اين طرح، دستگيري 14 خرده فروش و معتاد و كشف 9 كيلوگرم انواع مواد مخدر است.

اين مقام انتظامي خاطر نشان کرد: ارتقاء کيفي احساس امنيت در بين شهروندان، مقابله با تهيه و توزيع کنندگان مواد مخدر، جمع آوري معتادان پر خطر، برخورد با سارقان و اراذل و اوباش و مزاحمان خياباني در جهت آسايش مردم، از اولويت هاي پليس مي‌باشد.

فرمانده انتظام جهرم در پايان، ضمن قدرداني از همكاري خوب مردم با پليس از شهروندان خواست که در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

سارقان منزل و مغازه روانه زندان شدند

فرمانده انتظامی كازرون گفت: با تلاش همه جانبه و شبانه روزی پلیس آگاهی اين شهرستان، اعضاي باند 5 نفره سارقان غیر بومی منزل و مغازه شناسایی و دستگير شدند. 

اسماعیل زراعتیان، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت از منزل و مغازه در برخی از محله‌هاي شهرستان کازرون، موضوع در دستور کار كارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، مطلع شدند باند 5 نفره سارقان پس از سرقت به خارج از استان فارس متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی كازرون خاطر نشان كرد: ماموران پس از اخذ نیابت قضائی به يكي از استان‌هاي شرقي اعزام و در يك عملیات ضربتی موفق شدند هر 5 نفر سارق که اعضای یک باند بودند را در مخفیگاهشان دستگیر و به شهرستان کازرون انتقال دهند.

زراعتيان با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه با ادله  و مستندات پلیس به 30 فقره سرقت منزل و مغازه در کازرون اقرار کردند، عنوان داشت: سارقان حرفه ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

دستگیری سارقان خودروهای مسروقه در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری 4 سارق و کشف  2 دستگاه خودروی مسروقه پرايد در این شهرستان خبر داد. 

فرشید زینلی، بيان كرد: ساعت 3 بامداد روز گذشته ماموران انتظامی پاسگاه تخت جمشید حين گشت زني در سطح حوزه استحفاظي، به 2 دستگاه سواری پراید حامل 4 نفر سرنشين كه در اطراف زمین‌های کشاورزی پارك بود مشكوك شدند. 

وی افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه و استعلام از پلاک خودروها، مطلع شدند که هر 2 سواري پرايد مسروقه می باشد. 

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بيان اينكه در اين خصوص 4 نفر سارق دستگير و روانه زندان شدند، عنوان داشت: در بازرسی از داخل خودروها اموالي مسروقه شامل یک دستگاه ضبط، یک دستگاه سنگ فرز، کارت سوخت، کارت عابر بانک، پیک نیک و... کشف شد.

توقيف سمند و كشف 59 كيلو ترياك در داراب

فرمانده انتظامي داراب از توقیف یک سواري سمند و کشف 59 کیلو ترياك در اين شهرستان خبر داد.

عليرضا نوشاد، بيان كرد: در راستاي تشديد اقدامات انتظامي و برخورد قاطع با قاچاقچيان مواد مخدر، روز گذشته ماموران انتظامي داراب حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک سواري سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با بيان اينكه در بازرسی از سواري سمند، 59 کیلو مواد مخدر از نوع ترياك كه به صورت بسيار حرفه‎اي در كف خودرو جاسازي شده بود کشف شد، افزود: در اين خصوص 2 نفر دستگير و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند. 

کشف گنج یاب و ردياب 10 میلیاردی قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف 2 دستگاه گنج یاب و یک دستگاه ردیاب به ارزش 10 میلیارد ریال در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد. 

فرشید زینلی، بيان كرد: ماموران پاسگاه انتظامی ابرج مرودشت از یک فقره حفاری غیر مجاز در یکی از روستاهای سطح حوزه استحفاظی مطلع و موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وی خاطر نشان كرد: ماموران پس از هماهنگی با مراجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در اين خصوص 5 نفر كه در حال حفاري بودند را دستگير و به مقر انتظامي انتقال دهند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بيان اينكه در بازرسي از محل حفاري، 3 دستگاه گنج یاب و ردیاب قاچاق كشف شد، گفت: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 10 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند.

زينلي با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمان و تحویل به مراجع قضائی، افزود: برخورد قاطع با سوداگران میراث فرهنگی در دستور کار انتظامی این شهرستان است و از شهروندان تقاضا می‌کنیم در صورت اطلاع از فعاليت هاي این دسته از افراد سودجو، مراتب را در اسرع  وقت از طريق تماس با شماره تلفن110 به پلیس اطلاع دهند.

3 كشته و 7 مجروح نتيجه برخورد مرگبار 2 خودرو

رئيس پليس راه شمالي استان، گفت: بر اثر برخورد شديد 2 خودرو پرايد و ويتارا سوزوكي در دو راهي سيمكان شهرستان جهرم، 3 نفر فوت و 7 نفر نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند.

عبدالهاشم دهقاني، بيان كرد: از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 يك فقره تصادف فوتي در دو راهي سيمكان شهرستان جهرم به ماموران اعلام و سريعا به محل مورد نظر اعزام شدند.

وي افزود: ماموران در بررسي‌‌هاي اوليه مطلع شدند يك خودرو پرايد با 6 سرنشين به شدت با  سواري ويتارا سوزوكي با 4 سرنشين برخورد كرده است.

رئيس پليس راه شمالي استان با بيان اينكه در اين حادثه راننده و 2 نفر از سرنشينان پرايد فوت و 7 سرنشسن ديگر خودروها مجروح و راهي بيمارستان شده‎‌اند، تصريح كرد: كارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع اين حادثه را انحراف به چپ از جانب راننده پرايد اعلام كرده‌اند.

کشف 2 دستگاه طلایاب به ارزش 7 میلیارد ریال در سرچهان

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان گفت: با تلاش مأموران انتظامی این فرماندهی حفاران غیر مجاز دستگیر و 2 دستگاه طلا یاب کشف شد. 

محسن لشکری، اظهار داشت: در پی کسب اخباری مبنی بر فعالیت حفاران غیر مجاز در یکی از مناطق این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و با هماهنگی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان سرچهان، در این راستا 5 متهم شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه این افراد 2 دستگاه طلایاب کشف و 2 دستگاه خودرو متعلق به آنان نیز توقیف شد، افزود: کارشناسان مربوطه ارزش طلا یاب های کشف شده را 7 میلیارد ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ لشکری ضمن قدرداني از همكاري مردم با نيروي انتظامي در پيشگيري از وقوع جرم گفت: شهروندان در صورت اطلاع از فعاليت‌ هاي مجرمانه، مراتب را در سريع‌ترين زمان ممکن از طريق تلفن 110به پليس اطلاع دهند.

كشف 103 كيلو ترياك در ني‌ريز

فرمانده انتظامی ني‌ريز گفت: با تلاش مأموران انتظامي اين شهرستان، 103 کیلو و 250 گرم ترياك كشف شد. 

سيدمحمد يوسفي، بيان كرد: مأموران انتظامي "ني‌ريز" حين گشت زني در محورهاي منتهي به اين شهرستان، در يك عمليات ضربتي به 2 دستگاه سواري پژو پارس و سمند مشكوك و آنها را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي با بيان اينكه در بازرسي از سواري سمند و پژو پارس به ترتيب، 91 و 13 كيلو و 250 گرم  ترياك كشف شد، افزود: در اين خصوص 2 نفر قاچاقچي حرفه‌اي دستگير شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ني‌ريز با بيان اينكه در اين خصوص يك سواري پژو 405 كه اسكورت محموله بود نيز توقيف شد، تصريح كرد: هر 3 متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

انتهای پیام/ س / م
نظرات بینندگان