کد خبر: ۱۵۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۱۶ مهر ۱۴۰۰
امام جمعه شیراز:

رشد اقتصادی کشور نیازمند تقویت تولید ملی و ایستادگی است/ مسئولان فارس صرفا به نظارت بر گرانی اکتفا نکنند

آیت الله دژکام با اشاره به لزوم ایستادگی برای رشد اقتصادی کشور، گفت: باید با ایستادگی در این زمینه جلوی این بهانه گیری دشمن را سد کنیم و اجناس کشورهایی که ما را تحریم کرد‌ه‌اند را نخریم و تحریم کنیم.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیرلز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن گرامیداشت ۲۰ مهرماه، یادروز حافظ شیرازی اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب در سفر به شیراز در سال‌ها پیش، سخنرانی معنوی و علمی ارائه کردند که در روز بزرگداشت حافظ به عنوان قله‌ای از بزرگداشت این شاعر والامقام تبدیل شد.

وی با تصریح بر اینکه فرهنگ سبک زندگی حافظانه باید در شیراز بیشتر از دیگر شهر‌ها مشاهده شود، افزود: در غزلیات حافظ شیرازی شاهد لسان‌الغیب بودن او هستیم که نمونه آن بیت «در عاشقی گزیر نباشد ز ساز و سوز/ استاده‌ام چو شمع مترسان ز آتشم».

امام جمعه شیراز همچنین اضافه کرد: جوانان و دلیرمردان ما پای دین و ایمان خود مانند شمع ایستاده‌اند که مصداق عمل به همین بیت حافظ شیرازی است.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: چهره‌هایی مانند شهید سلیمانی، شهدای دفاع مقدس و حرم با همین عاشقی و ایثارگری در مقابل دشمنان ایستاده‌اند و از ۷۰۰ سال قبل حافظ گفته که یا ادعای عاشقی نکنیم و یا اگر ادعا کردیم استوار بایستیم و او در یک بیت خود درس ایستادگی به ما داده است.

وی با اشاره به بیت دیگری از حافظ شیرازی گفت: ادبیات حماسی، دینی و عرفانی ما در هم گره خورده است و حافظ نیز گفته است «صبور باش که در راه عاشقی هر کس که جان نداد به جانان نمی‌رسد» و هر آنکه وصال حق را بخواهد باید از خود بگذرد.

نماینده، ولی فقیه در فارس تاکید کرد: مقام معظم رهبری مردم ما را مردمان «صبار» لقب داده‌اند و لذا نباید با یک لحظه بی صبری این صباری را خراب کنیم و از خدا خواهان استمرار این صبوری باشیم.

آیت‌الله دژکام با اشاره به لزوم ایستادگی برای رشد اقتصادی کشور عنوان کرد: باید با ایستادگی در این زمینه جلوی این بهانه گیری دشمن را سد کنیم و اجناس کشور‌هایی که ما را تحریم کرد اند را نخریم و تحریم کنیم.

این استاد دانشگاه با تصریح بر اینکه دشمنان باید بدانند بازی با مصلحت کشور ما از سوی ما بی جواب نخواهد ماند و تقویت تولید ملی، راه ایستادگی برای رشد اقتصادی کشور است، تاکید کرد: فارس باید در این مسیر جلو دار و قله این حرکت شود و باید شاهد میدان داری برای صادرات تولیدات استان باشیم.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: مسئولان نظارتی فارس باید بدانند در مقابله با گرانی صرف نظارت کافی نیست بلکه باید به قیمت‌ها نظم و چهارچوب نیز داده شود. اما همچنان اصل حل مسئله گرانی، افزایش روند تولید داخلی است که با همت مردم و حمایت مردم از مسئولان گرانی و تورم باید حل شود.

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای اینکه مومن بتواند کار‌های درستی انجام دهد باید از خود سئوال در مورد مسائل مختلف بپرسد و طلاب دینی نیز در فرا گرفتن علوم دینی باید سئوال در ذهن خود داشته باشند.

وی ادامه داد: در سوره «ملک»، ۱۰ آیه فقط سئوال است که نشان دهنده اهمیت سئوال کردن است و ذهنمان پرسشگر باشد و این سوره مبارک را باید بخوانیم و در آن تفکر کنیم.

بنابه گفته نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان، قوانین این عالم هستی بسیار منظم و دارای حساب و کتاب است که نشان می‌دهد دست یک خلاق علیمی در این نظم وجود دارد؛ برای هر قطره آب باید خدا را شکر کنیم، همانگونه که خدا در قرآن کریم هم فرموده که حافظ بندگان در همه شرایط مانند مواجهه با دشمنان است و در تقابل نظام اسلامی و استکبار اگر خدا نخواهد نمی‌توانیم پیروز شویم.

وی تصریح کرد: باید در مقابل ربوبیت خدا کرنش کنیم و قدر نعماتش را با شکرگزاری بدانیم و در خواندن سوره مبارکه «ملک» باید با دقت به معنا به مطالعه بپردازیم.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان