کد خبر: ۱۵۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۲۳ آبان ۱۴۰۰
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در گفتگو با «شیرازه»:

۸ سال تعطیلی شورای عالی فرهنگی وفضای مجازی در دولت روحانی/ تغییر نگاه و نگرش فرهنگی در دولت سیزدهم

رشیدی کوچی گفت: بیشتر شورا های مهم و تاثیر گذار کشوری همانند فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت گذشته رو به تعطیلی رفت اما خوشبختانه با رویکرد جدید دولت آیت الله رئیسی این جلسات پس از ۸ سال در حال برگزاری است و قطعا نقش بسزایی در سیاست گزاری های کلان کشور دارند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس درگفتگوی اختصاصی باخبرنگار شیرازه، به احیا وفعالیت دوباره شوراهای تعطیل شده در دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: یکی  از اقدامات بسیار خوبی که در دولت سیزدهم شاهد آن هستیم بحث برگزاری جلسات در حوزه های مختلف در سطح عالی ترین مقام اجرایی کشور است.

وی افزود: شاهد بودیم متآسفانه خیلی از جلسات شورای عالی فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی و خیلی از شوراها که نقش بسیار موثری درمدیریت و سیاست گذاری کلان کشور داشتند در دولت آقای روحانی تعطیل شده بودند، اما خوشبختانه این جلسات پس از 8 سال در حال برگزاری است و قطعا نقش بسزایی در سیاست گزاری های کلان کشور دارند.

 رشیدی بابیان اینکه امیدواریم که این جلسات با قوت برگزار وادامه پیدا کند، اظهار کرد: نکته حائزاهمیت در این موضوع، برگزاری خود جلسات نیست بلکه تغییر نگاهی است که اتفاق افتاده است.

 نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی، در ادامه با بیان اینکه وقتی یک رئیس جمهور، عالی ترین جلسه در حوزه فرهنگی کشور را به مدت 8 سال تعطیل می کند به نوعی این فکر در اذهان متصور می شود که این دولت نگاهش به حوزه فرهنگ نگاه مثبتی نیست، افزود:  این امر نشان می دهد دولت روحانی تمرکز خودرا بر روی حوزه فرهنگ نگذاشته و اهمیتی به آنها نمی داد و همین موضوع باعث می‌شود اتفاقات ناگواری در حوزه فرهنگ و هر حوزه ای که مرتبط با فرهنگ است بیافتد.

این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در پایان عنوان کرد: در بحث فضای مجازی و شورای عالی فضای مجازی هم همین مطلب صدق می کند و ما امیدواریم این جلسات با قوت ادامه پیدا کند بنابراین این تغییر نگاه و نگرشی که اتفاق افتاده را به فال نیک می گیریم.

بنابه گفته رشیدی کوچی، اهمیتی را که آقای رئیسی، رئیس جمهور محترم برای سیاست گزاری های  کلان در حوزه های مختلف دارند قابل تحسین و تقدریر است و امیدواریم با قدرت ادادمه پیداکند.

 انتهای پیام/س

نظرات بینندگان