کد خبر: ۱۵۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۴ - ۱۰ دی ۱۴۰۰

برگزاری مسابقه بین المللی دو نیمه ماراتن در شیراز

رییس هیات دوومیدانی استان فارس از برگزاری یک دوره مسابقه بین المللی دو نیمه ماراتن به مناسبت روز شیراز در این شهر خبر داد.

به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، روح الله نجمی گفت: رقابت بین المللی دو نیمه مارتن روز ۱۶ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ همزمان با روز شیراز با هدف رونق گردشگری ورزشی و توسعه بخش همگانی رشته دوومیدانی در میان مردم استان فارس برگزار خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی می‌ شود حداقل هزار دونده از سراسر کشور و چند کشور خارجی در این رقابت شرکت کنند.

رئیس هیأت دوومیدانی استان فارس ادامه داد: حضور در مسابقات ماراتن آزاد است و عموم می‌توانند در این نوع مسابقات شرکت کنند.

نجمی گفت: روز پانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۱ نیز یک دوره مسابقه آزاد دو استقامت ویژه بانوان در شیراز برگزار خواهد شد و هماهنگی و مکاتبات لازم برای این دو رویداد انجام شده است.
او درباره سوابق برگزاری مسابقات بین المللی دوی استقامت در استان فارس افزود: پیش از این سال ۱۳۹۵ یک دوره مسابقه بین المللی دو ماراتن با عنوان جام پارسه در فاصله ۴۲ کیلومتری نقش رستم تا تخت جمشید برگزار شد و سپس در سال ۹۸ با مصوبه استانداری فارس مقرر شد دومین دوره این رقابت نیز همزمان با روز شیراز برگزار شود که با شیوع بیماری کرونا این برنامه مسکوت ماند.

رئیس هیأت دوومیدانی استان فارس گفت: هم اکنون مکاتبات لازم از سوی فدراسیون دوومیدانی با چند کشور همسایه انجام شده و ما نیز با چند آژانس گردشگری کشور‌های اروپایی رایزنی کردیم تا این رقابت پیش رو با حضور دوندگان بین المللی در بالاترین سطح ممکن برگزار شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
انتهای پیام/ف

نظرات بینندگان