کد خبر: ۱۵۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰

عمل انسان دوستانه یکی از خیرین شهرستان گراش

یک نیک اندیش اهل شهرستان گراش استان فارس، اقلامی نایاب از داروهای درمان سرطان را به ارزش یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار خریداری کرد و به بیمارستان امیرالمؤمنین علی(ع) این شهرستان به عنوان قطب درمان سرطان جنوب کشور اهدا نمود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیراز، سرطان یکی از بیماری‌های شایعی است که تاکنون افراد زیادی را درگیر خود کرده است اما در کنار این دست و پنجه نرم کردن با بیماری، مشکلات دارو و درمان نیز رنج مضاعفی برای این بیماران است.

این روزها نایاب بودن داروهای سرطان و شیمی درمانی هم به مشکلات ناتوانی در تأمین هزینه‌ها افزوده شده است و بیماران در داروخانه‌ها یکی پس از دیگری به امید یافتن دارو سرگردان هستند.

همت نیک اندیش گراشی در حمایت از بیماران سرطانی

گراش یکی از شهرستان جنوبی استان فارس  واقع در فاصله ۳۶۰ کیلومتری شهر شیراز به عنوان قطب درمان سرطان جنوب کشور مطرح شده است که بیماران زیادی از استان های مختلف، برای تشخیص، جراحی، شیمی درمانی و پرتودرمانی به این شهرستان مراجعه می‌کنند.

روز گذشته یک نیک اندیش اهل شهرستان گراش برخی از داروهای کمیاب برای درمان بیماری سرطان را به ارزش یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار خریداری  و به بیمارستان امیر المؤمنین(ع) گراش اهدا کرد.

مدیرعامل موسسه خیریه بیمارستان امیرالمومنین علی ( ع )گراش  در این راستا در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: این نیک اندیش گراشی که تمایلی هم به افشای نامش ندارد چندی پیش یکی از نزدیکان خود را به دلیل ابتلا به بیماری سرطان از دست داد و در اقدامی خیرخواهانه اقلامی از داروهای مؤثر در درمان سرطان را به این بیمارستان اهدا کرد.

عبدالرضا افشار افزود: این داروها به شدت نایاب و گران هستند که توسط این نیک اندیش گراشی در خارج از کشور تأمین و خریداری شد و از آنجا که با فوت بیمار مبتلا به سرطانشان دیگر نیازی به این داروها نداشتند در اقدامی خداپسندانه داروها را به بیمارستان گراش اهدا کردند و این منش نیک اندیشانه باعث کمک به  درمان بیماران سرطانی شده است که از نبود دارو رنج می برند.

  گراش، قطب درمان سرطان در جنوب کشور

وی با اشاره به جایگاه شهرستان گراش به عنوان قطب درمان سرطان در جنوب کشور گفت: شهرستان گراش با دارا بودن ظرفیت های خدمات درمان سرطان از جمله غربالگری، تشخیص، جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی به عنوان قطب درمان سرطان در جنوب کشور شناخته می شود که بیماران سرطانی از استان های مختلف و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس برای درمان به بیمارستان این شهرستان مراجعه می کنند و با همت والای نیک اندیشان و خیرین تا کنون گامهای مؤثری در زمینه درمان این بیماری برداشته شده است.

مدیر عامل مؤسسه خیریه بیمارستان امیرالمؤمنین علی(ع) گراش بر وسعت همت نیک اندیشان  برای مشارکت در امر درمان تأکید کرد و اظهار داشت: گاهی اوقات برخی بیماران وجود دارند که به دلیل مشکلات اقتصادی برای تأمین هزینه دارو و درمان خود با مشکل مواجه می‌شوند و مؤسسه خیریه بیمارستان گراش با کمک های وسیع خیرین به تأمین دارو و هزینه درمان آنها می پردازد.

وی ادامه داد: کمک های نیک‌اندیشان به این صورت است که گاهی مبالغی برای خرید دارو به ویژه داروهای بیماران سرطانی به موسسه واریز می‌کنند و یا گاهی افرادی داروهای بلا استفاده و تاریخ دار ویژه بیماران سرطانی  که در منازل خود دارند را به این موسسه اهدا می‌کنند تا برای درمان دیگر بیماران سرطانی به کار رود.

افشار به دیگر اقدامات نیک‌اندیشانه خیرین نیز اشاره ای کرد و گفت: کلینیک تخصصی مولی الموحدین(ع) بیمارستان گراش که  از لحاظ وسعت فضا و ارائه درمان ها در سطح ویژه ای قرار دارد از دیگر اموری است که با همت نیک اندیشان ساخته شده است و به زودی بهره برداری می‌شود،  همچنین دو  نیک اندیش گراشی اسفندماه سال گذشته نیز یک دستگاه رادیوتراپی به ارزش ۲ میلیون و ۳۱۷ هزار یورو خریداری و به این بیمارستان اهدا کردند.

انتهای پیام/م
منبع: فارس
نظرات بینندگان