کد خبر: ۱۵۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۵ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
گفتگوی شیرازه با عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس:

سفر رئیس جمهور ایران به قطر سرآغاز یک دیپلماسی قوی

نماینده مردم شهرستان های مرودشت ارسنجان و پاسارگاد در مجلس به تاثیرات مثبت سفر های رئیس جمهوری ایران به کشورهای مختلف اشاره کرد و این اقدام را یک دیپلماسی قوی دانست.
به گزارش  سرویس سیاسی شیرازه، سفر روز گذشته سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به قطر اگر چه پس از یک وقفه 10 ساله در دیپلماسی کشور و ایستایی در روابط با همسیگان، صورت گرفت اما هم در منطقه و هم در جهان بازخوردهای متفاوتی در پی داشت.

ولی آنچه مسلم و روشن است این که این سفر و دیگر سفرهای رئیسی و هیئت دولت به کشورهای همسایه یک پیام آشکار را برای ملت های غرب و آمریکا در پی دارد. پیامی که نشان دهنده اقتدار ایران در منطقه و حتی جهان می باشد.

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه بر آن شد تا جنبه های گوناگون سفر رئیس جمهور را از نگاه تحلیل گران و کارشناسان سیاسی و نمایندگان مجلس مورد بررسی قرار دهد.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم شهرستانهای مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس با اشاره به تاثیرات مثبت سفرهای رئیس جمهوری ایران به کشورهای مختلف، این اقدام را یک دیپلماسی قوی دانست و گفت: ما شاهد این بودیم که بعد از 10 سال رئیس جمهور ایران (رئیسی) سفری به قطر یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس داشتند و این در حالی است که حوزه دیپلماسی ما گسترده شده چرا که یک زمانی تنها معطوف بود به کشورهای غربی و فقط در چار چوب پنج به علاوه یک(5+1) دیپلماسی قوی داشتیم و تمام تمرکز خود را آنجا قرار داد ه بودیم.

وی با بیان اینکه اکنون با روی کار آمدن دولت جدید، این ارتباط ها گسترش پیدا کرده و از کشورهای شرق مثل چین تا روسیه و حوزه خلیج فارس آغاز و تا  آمریکای لاتین و کشورهای آفریقایی ادامه پیدا کرده است، افزود: در کنار آن ما مذاکرات  خود را با کشورهای غربی ادامه می دهیم و این یک پیام آشکار دارد و آن هم این است که اگر غربی ها به ویژه آمریکا شرایط و امنیت اقتصادی ما را تامین نکنند یا بخواهند به آن آسیبی بزنند ما منتظر آنها نخواهیم شد و قطعا دیپلماسی خود را با کشورهای دیگر به  خصوص کشورهای همسایه گسترده تر کرده و آز آنجا منافع اقتصادی خود را تامین خواهیم کرد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در ادامه عنوان کرد: این اقدام در کنار اعتراف به شکست رسمی امریکایی ها چه از طرف وزرات خارجه شان و چه از سوی دولت آمریکا که گفتند فشار حداکثری بر روی ایران جواب نداده و محکوم به شکست است، می تواند این پیام آشکار و روشن را به جهان مصادره کند که ایران با قدرت از پس تمات تحریم ها برآمده و اکنون وارد یک فضای جدید شده و یک گام نو برداشته است.

نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اگر کشوری در منطقه غرب آسیا قصد داشته باشد منفعت اقتصادی کسب کند باید با ایران به توافق برسد و این یک پیام آشکار دیگری است برای دنیا، تصریح کرد: شاید به جرات بتوان گفت استارت و شروع این کار از مجلس یازدهم زده شد چون با تصویب قانون رفع تحریمها دست دولت را باز گذاشت برای اینکه بخواهد به بد عهدی کشورهای غربی به ویژه آمریکا جواب قاطعانه ای  بدهد.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان