کد خبر: ۱۵۵۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۱ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
استاندار فارس خبر داد:

عزم استان فارس برای افتتاح ۶ قطعه آزادراه شیراز – اصفهان تا دهه فجر/در حوزه راه ها دچار عقب افتادگی هستیم

استاندار فارس درباره روند اجرای آزادراه شیراز – اصفهان گفت: تمام کوشش خود را خواهیم کرد که این پروژه تا قطعه ۶ تا دهه مبارک فجر امسال زیر بار ترافیک برود. ،
 به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: این نگرانی وجود دارد که با افتتاح این آزادراه، ورودی شیراز از سمت غرب و جاده سپیدان دچار ترافیک سنگین تر از وضعیت فعلی شود.

وی افزود: برای حل این مشکل، روز جمعه کلنگ زنی اجرای گذرگاه گویم را خواهیم داشت و می کوشیم که از چهار مسیر، ورودی غرب شیراز را توسعه دهیم؛ در این راستا، تملک مغازه‌های گویم تا حدود زیادی انجام شده است و تخریب آنها به زودی آغاز خواهد شد.

استاندار فارس بیان کرد: همچنین بر اساس قرارداد جدید شهرداری شیراز با پیمانکار، زیرگذر صنایع نیز از صدرا و گویم عبور خواهد کرد.

این مقام مسئول گفت: همزمان برای شمال گویم نیز یک معبر ۱۶ متری افتتاح خواهد شد که در جنوب گویم هم فعالیت برای اتصال آن به حسینی الهاشمی ادامه دارد.

وی افزود: امیدواریم با انجام این اقدامات، با افتتاح آزادراه شیراز – اصفهان در ورودی شیراز از سمت غرب دچار ترافیک نشویم.

تلاش برای تامین آب آشامیدنی روستاهای در معرض تنش آبی

استاندار فارس، یکی از مباحث مهم استان را بحث تامین آب دانست و گفت: از چند ماه اخیر فعالیت‌های آبرسانی به روستاها شدت بیشتری گرفته و با شکل گیری قرارگاه امام مجتبی (ع) از یک هزار روستای دارای بحران و تنش آبی استان در بیش از ۳۰۰ روستا در حال فعالیت هستند و بیش از ۳۰۰ روستا نیز در حال مرحله انعقاد قرارداد است.

وی افزود: امیدواریم ظرف یک سال بتوانیم مشکلات آبی بخشی از این روستاها را حل و فصل کنیم.

استاندار فارس ادامه داد: در خصوص سدهای استان نیز شرکت آب منطقه‌ای با جدیت در رابطه با سدهای کوار، پارسیان، هایقر، چشمه عاشق و نرگسی مشغول فعالیت است تا این پروژه‌ها به ویژه برای تامین آب آشامیدنی مردم به بهره برداری برسند.

وی بیان کرد: در حوزه توسعه راهها نیز نهضت خوبی در بحث بزرگراه ها، راههای اصلی، فرعی، عشایری، روستایی و با همکاری وزارت راه و شهرسازی در استان آغاز شده است.

استاندار فارس، عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌های فارس در حوزه توسعه راههای استان را خوب توصیف کرد و افزود: ما ۲۲۰ نقطه پر حادثه در استان داریم و اگر سال ها فارس رتبه های بالای حوادث جاده‌ای را دارد یکی از دلایل آن وضعیت راه‌ها است.

ایمانیه گفت: در استان هنوز یک کیلومتر آزادراه نداریم و فقط ۹ درصد راههای فارس بزرگراه است که نشان می دهد در این حوزه دچار عقب ماندگی هستیم و برای رسیدن به جایگاه مطلوب باید جهادی عمل کنیم.

طرح‌های ریلی

ایمانیه بیان کرد: در حوزه پروژه‌های ریلی استان نیز اقداماتی در دست انجام است که از جمله راه آهن شیراز – بوشهر که توسط قرارگاه خاتم و پیمانکار در حال انجام است.

این مقام مسئول افزود: راه آهن شیراز – گلگهر نیز که شنبه گذشته جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی، قرارگاه خاتم الانبیا، جهاد نصر و ایمیدرو داشتیم که مقرر شد در هفته آینده تفاهم نامه‌ای برای قطعات یک و دو این خط نوشته شود، راه آهنی که ما را به شرق کشور متصل می کند.

وی ادامه داد: همزمان راه آهن شیراز- جهرم – لار – بندرعباس نیز در تفاهم نامه‌ با  قرارگاه خاتم دیده شده است.

ایمانیه گفت:  بحث سریع السیر شدن قطار شیراز – اصفهان نیز را مطرح کرده‌ایم و کارهای مقدماتی آن نیز در حال انجام است تا بتوانیم سرعت آنرا به ۱۸۰ تا ۲۰۰ کیلومتر برسانیم.

نیاز ۱۵ هزار میلیارد تومانی پروژه انتقال آب خلیج فارس

استاندار فارس، در خصوص روند اجرای پروژه انتقال آب خلیج فارس به این استان هم گفت: این پروژه برای رسیدن به شهرستان مرودشت نیاز به ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.

ایمانیه گفت: شرکت سرمایه گذار برای تامین ۵۱ درصد این رقم اعلام آمادگی کرده و مابقی اعتبار مورد نیاز نیز قرار است توسط وزارت نفت، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ایمیدرو و صنایع بخش خصوصی تامین شود.

شان مدیران و خدمتگزاران نظام باید حفظ شود

استاندار فارس، در خصوص روند تغییر سید احسان اصنافی شهردار شیراز و انتخاب وی به عنوان مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری گفت: نباید شخصیت مدیران و کسانی که در سنگر خدمت به کشور و نظام هستند را لگد مال کنیم.

ایمانیه افزود: اگر احساس کردیم فردی برای جایگاهی مناسب نیست با عزت و احترام و بدون تخریب کردن آن تغییر را انجام دهیم.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان