کد خبر: ۱۵۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۰۳ آبان ۱۴۰۱
مدیرکل بهزیستی استان فارس خبر داد:

آنفلوانزا به معلول ۳۷ساله شهرستان فسا هم رحم نکرد

هوشیار علت مسمومیت تعدادی از معلولان و فوت یک نفر از آن‌ها در مرکز نگهداری ذهنی حضرت امیرالمومنین (ع) شهرستان فسا را طبق نتایج اولیه، آنفلوانزا اعلام کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدرضا هوشیار مدیرکل بهزیستی استان فارس در تشریح علت مسمومیت تعدادی از معلولان و فوت یک نفر از آن‌ها در شهرستان فسا اظهار کرد: عصر روز 30 مهرماه سال جاری تعداد 9 مددجوی با معلولیت شدید در مرکز نگهداری ذهنی حضرت امیرالمومنین (ع) دچار مسمومیت و اسهال می‌شوند که بلافاصله با مرکز 115 اورژانس تماس گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع نیز سریعا با مسئولان شهرستانی و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تماس برقرار و اطلاع‌رسانی می‌شود، افزود: 9 مددجو برای تکمیل روند درمانی توسط اورژانس به بیمارستان ولیعصر (عج) فسا انتقال داده می‌شوند.  

هوشیار با بیان اینکه یکم مهرماه نیز مجددا وضعیت 2 نفر دیگر از مددجویان معلول نامساعد گزارش می‌شود که بلافاصله به مراکز درمانی انتقال داده می‌شوند، ادامه داد: متاسفانه یک مددجوی مرد 37 ساله که دارای چندمعلولیتی اعم از جسمی، حرکتی و ذهنی بوده است فوت می‌کند و مابقی بیماران نیز در بیمارستان بستری و روند بهبودی آن‌ها در حال سپری شدن است.

مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: پزشکی قانونی نیز برای روند بررسی و علت فوت، ورود کرده است و طبق نتایج اولیه علت فوت این مددجوی معلول آنفولانزا تشخیص داده شده و جواز دفن و خاکسپاری به این خانواده داده شده است.

هوشیار در ادامه تعداد افراد تحت مراقبت و نگهداری در مرکز نگهداری ذهنی حضرت امیرالمومنین (ع) را 34 نفر اعلام و بیان کرد: وضعیت مابقی مددجویان خوب است و مشکلی ندارند.

مدیرکل بهزیستی استان فارس در پایان یادآور شد که مددجویانی که تحت مراقبت و نگهداری در این مجموعه هستند دارای مشکلات جسمی، حرکتی و ذهنی هستند و معمولا سیستم ایمنی آن‌ها ضعیف است.

انتهای پیام/ر
منبع: تسنیم
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، فسا
نظرات بینندگان