کد خبر: ۱۵۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۲۱ دی ۱۴۰۱
استاندار فارس پیشنهاد داد:

تامین بخشی از اعتبار آزادراه شیراز - بوشهر با تفویض اختیار

ایمانیه با تاکید براینکه قسمتی از مسئله‌ تامین اعتبار آزادراه شیراز - بوشهر را می‌توان با تفویض اختیار حل کرد، گفت: در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲، یک درصد از درآمد تولید نفت و گاز استان‌های فارس و بوشهر به این پروژه اختصاص یابد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه،»محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در جلسه بررسی پروژه احداث آزاد راه شیراز بوشهر که در مجلس شورای اسلامی ،با حضور دکتر نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار بوشهر، معاونین عمرانی استانداری های فارس و بوشهر، جمعی از نمایندگان مجلس، سرمایه گذاران و پیمانکاران برگزار شد، با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز فعلی پروژه ۱۶ هزار میلیارد تومان تعیین شده است، گفت: باید به این آزاد راه به شکل یک بسته توجه کنیم؛ قطعا تا پایان احداث این مبلغ افزایش خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه قسمتی از مسئله‌ تامین اعتبار را می ‌توان با تفویض اختیار حل کرد، یکی دیگر از راه‌های تامین منابع مالی این پروژه را واگذاری برخی از معادن موجود در دو استان عنوان کرد و ادامه داد: همچنین می‌توان نسبت به واگذاری بخشی از زمین‌های اطراف آزاد راه اقدام کرد.

ایمانیه همچنین با اشاره به وجود پتروشیمی ‌های موجود در مسیر این آزادراه، خواستار مشارکت آنان حداقل به میزان ۲۰درصد از کل هزینه پروژه شد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه احداث این پروژه در حوزه حمل و نقل و شریان های اصلی کشور دارای اهمیت است، پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد وزارت راه و شهرسازی ۳۰ درصد، سرمایه گذاران بخش خصوصی ۴۰درصد، صندوق‌های پتروشیمی‌ها با محوریت هلدینگ خلیج فارس ۲۰ درصد و صندوق بازنشستگی نفت ۱۰ درصد در راستای تامین اعتبار این پروژه ایفای نقش کنند.

همچنین مقرر شد معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و زیربناهای حمل و نقل کشور این موضوع را عملیاتی کند و طی دو هفته آینده مجددا جلسه برگزار شود. این پروژه در گذشته ردیف اعتباری داشته و وزارت راه و شهرسازی نیز اعتبار ۳۰ درصدی آن را تامین می‌کند.

انتهای پیام/224224
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان