کد خبر: ۱۵۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۶ دی ۱۴۰۱
معاون هنری سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

آورده‌های هنری ارزشمند است که قلب‌ها را به هم نزدیک کند

معاون هنری سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:برگزاری جشنواره‌های هنری و ن تئاتر منطقه‌ای اگر دلها را به هم نزدیک نکند، قطعا آورده هنری قابل اعتنایی نخواهد داشت؛ آورده‌های هنری ارزشمند است که قلب‌ها را به هم نزدیک کند.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، محمود سالاری معاون هنری سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یکشنبه در آئین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره منطقه ای تئاتر فجر گفت:برگزاری چنین جشنواره‌هایی اگر دلها را به هم نزدیک نکند، قطعا آورده هنری قابل اعتنایی نخواهد داشت؛ آورده‌های هنری ارزشمند است که قلب‌ها را به هم نزدیک کند.

وی افزود: امیدواریم  تلاش و کوشش و همدلی تداوم داشته باشد و بتوانیم چراغ جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای را روشن نگه داریم و این جشنواره‌ها همواره پررنق و تداوم داشته باشند همچنین امیدواریم استانها در کنار هم باشند و به ارمانشهر تمدن اسلامی برسند.

استان فارس مردمی علاقمند به فکر و فرهنگ دارد

اسماعیل محبی‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بیان کرد: خاصیت ما ایرانی‌ها این است که همه با هر نوع لباس، زبان و فرهنگ خود را در جغرافیای ایران می‌بینیم و البته این همگرایی‌ها، همراهی‌ها و برنامه‌های مشترک بیش از پیش به انسجام ملی و غنای فرهنگی و تکامل فرهنگ‌ها کمک می‌کند.

وی همچنین افزود: استان فارس مردمی دارد علاقه‌مند به فکر و فرهنگ هر چقدر در این استان سرمایه‌گذاری کنید باز‌تاب و اثر آنها
را در سطح ملی خواهیم دید‌.

محبی پور ضمن تشکر از شهرداری و شورای شهر برای برگزاری این رویداد خطاب به شهردار تصریح کرد: از شهردار انتظار داریم که نویدی را برای توسعه اماکن فرهنگی و هنری در شهر شیراز را به اهالی هنر بدهند و برای توسعه اماکن فرهنگی آستین همت بالا بزنند.

هنر و زبان هنر از بنیادی‌ترین ضروریات زندگی در توسعه شهری است

محمد حسن اسدی شهردار شیراز نیز گفت: امروز شاهد دستاورد یکسال تلاش و مشارکت و همدلی اهالی فرهنگ و هنر و شیفته‌گان اهالی نمایش که صحنه تئاتر دغدغه همیشگی آنهاست، هستیم همچنین با اهل هنر از هنر سخن گفتن کار دشواری است.

وی با بیان اینکه نیاز به تکرار نیست که میان هنرها نمایش به دلیل مردمی بودن آن از محبوبیت بالایی برخوردار است اظهار کرد: از یکسو در پیوند با زندگی است و از سوی دیگر حامل پیام‌های روشن و اثرگذار برای بهتر بودن و بهتر زیستن است.

اسدی تصریح کرد: هنر، زندگی را  قابل تحمل‌تر ، زیباتر و پذیراتر می‌کند معتقدم ماموریت هنر به ویژه هنر فاخر نمایش تنها بازآفرینی
 خط‌ به خط نمایش‌نامه نیست بلکه در وجه کمال یافته‌تر نوآفرینی و تعریف شیوه نو  از پیوند انسان در مواجه با زندگی و روزمرگی‌های زندگی است که می‌تواند به جویایی و پویایی تفکر انسان و پاسخگویی به پرسش‌های انسان معاصر ختم شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه به عنوان متولیان امور توسعه شهری باور داریم که هنر و زبان هنر از بنیادی‌ترین ضروریات زندگی در توسعه شهری است اضافه کرد: شهری که در آن رویدادهای هنری و فرهنگی و جشنواره‌های این چنینی فراوان باشد، زندگی متفاوت‌تری را تجربه خواهد کرد.

همچنین این مقام مسئول در پایان بیان کرد:  معتقدم شهری که در آن رویدادهای فرهنگی و جشنواره‌های فراوان در حال اجرا  باشد زندگی متفاوت‌تری تجربه خواهد کرد.


انتهای پیام/224224
برچسب ها: شیراز ، فارس ، فرهنگی
نظرات بینندگان