کد خبر: ۱۵۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

امدادرسانی به ۱۷ مورد مسمومیت با مونوکسید کربن

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام امدادرسانی به ۱۷ مورد مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن از مردم استان فارس و مسافران نوروزی خواست تا تدابیر ایمنی و پیشگیرانه را با دقت و توجه بیشتر رعایت کنند.
به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،محسن رازقی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز آمار مراجعه مردمی به بخش‌های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان را در روز گذشته، ۱۱ هزار و ۳۸۸ مورد اعلام کرد و گفت: با تلاش تیم‌های پزشکی، علاوه بر انجام ۳۷۱ مورد عمل جراحی، به ۵۱۲ مصدوم سوانح ترافیکی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، همچنین ۳۳۹ بیمار دارای علایم تنفسی و ۲۹۵ بیمار دارای علایم گوارشی نیز ارائه خدمت شد.

او تعداد کل مصدومان سوانح ترافیکی در هفتمین روز از سال نو را ۱۹۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۶۳ نفر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۱۳۲ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

رازقی اضافه کرد: در هفتمین روز از سال جدید، ۷۷۴ ماموریت با حضور امدادگران اورژانس ۱۱۵ در استان، انجام شده که از این تعداد، ۱۴۸ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

نماینده هیات رییسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در هفتمین روز از تعطیلات نوروزی سال جاری، به ۹ هزار و ۷۵۷ مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت استان فارس خدمت رسانی شده و ۴ مادر باردار استان نیز به دلیل نیاز به مراقبت ویژه، به بیمارستان‌ها اعزام شدند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: هفتمین روز از تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۲، هزار و ۸۰۲ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان‌های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه‌های آبرسانی استان فارس انجام شد که با معرفی ۴ مرکز متخلف به مراجع قضایی استان، تعطیلی ۳ مرکز متخلف و شناسایی و معدوم سازی بیش از ۴۵۱ کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی همراه بود.

رازقی بازدید‌های حوزه غذا و دارو را از دیگر محور‌های فعالیت ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ایام تعطیلات نوروزی برشمرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۵ مورد بازدید از داروخانه‌های سطح استان، ۴ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی، یک مورد بازدید از مراکز فروش تجهیزات پزشکی و ۳ مورد بازدید از عطاری‌ها و داروخانه‌های ارائه کننده محصولات مکمل، طبیعی و سنتی شیراز انجام شد.


انتهای پیام/

نظرات بینندگان