کد خبر: ۱۵۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۲
نماینده شیراز و زرقان درگفتگو با شیرازه:

۱۲ فروردین روز تثبیت جمهوری اسلامی است

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی معتقد است ۱۲ فروردین و برگزاری رفراندوم نشان داد که نظام جمهوری اسلامی ،نظامی با تکیه بر مردم است.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،آری، ملت آگاه و فهیم ایران اسلامی در دوازدهم فروردین ماه سال ۱۳۵۸، در همه پرسی مردمی، با رای قاطع آری به میزان «بیش از ۹۸ درصد»، به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مهر تایید زدند و آن را در تاریخ به ثبت و ضبط رسانده و به آن رسمیت دادند؛ و بحمدالله اینک که بیش از ۴ دهه از استقرار نظامی الهی در ایران اسلامی می‌گذرد، ملت بزرگ ایران در گام دوم ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی با پیروی از رهنمود‌های حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و با ادامه‌دادن راه شهدای گلگون کفن این مرز و بوم، با افتخار همچنان مسیر پیشرفت و توسعه کشور را طی خواهند کرد.

در این راستا جعفر قادری نماینده شیراز و رزقان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با این رسانه گفت:این‌که در ماه‌های اول این فرصت شکل گرفت که مردم در یک رفراندوم شرکت کنند نشان داد که جمهوری اسلامی یک نظامی با تکیه بر دموکراسی است و این‌که مردم نوع حکومت‌شان را انتخاب کنند نشان دهنده مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی است.

قادری افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالاری دینی است که به آموزه‌های دینی در آن تاثیر گذار است و در عین حال رای مردم هم تعین کننده است و مردم در نحوه مدیریت این نظام سهیم هستند.

این مقام مسئول در اهمیت نقش مردم بیان کرد: رهبری به وسیله مجلس خبرگان انتخاب می‌شود ،خبرگان به وسیله مردم ،رئیس قوه مجریه به همین شکل یعنی به‌وسیله رای مردم و وزرا هم به وسیله‌ی مجلس و رئیس جمهور انتخاب می‌شوند که هر دوتا منتخب مردم به‌شمار می‌آیند.

قادری در ادامه گفت: این اقدامی که در همان ماه‌های اولیه انقلاب انجام شد از افتخارات نظام است و زبان‌ خیلی‌ها را بست و بهانه گیری‌ها را کلا ازبین برد،اگر این اتفاق نمی‌افتاد،این مورد به‌عنوان یک نقطه ضعف مطرح بود و همیشه این را به چشم نظام و انقلاب می‌آوردند و با این دور اندیشی و آینده نگری که حضرت امام (ره) داشتند جلوی هر بهانه‌گیری را گرفتند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورا اسلامی گفت: امروزه اگر ما در حوزه‌های مختلف موفقتی کسب می‌کنیم این موفقیت مرهون همراهی  و همگامی مردم با نظام و انقلاب است و طبعا تا زمانی که این همراهی وجود دارد نظام و انقلاب موفق می‌شود و زمانی که این نظام و انقلاب از مردم فاصله بگیرد ،مطمعنا آسیب‌پذیر خواهد شد.

قادری در پایان پشتوانه مردم را از مهمترین دستاوردهای نظام دانست و افزود:ما امروز اگر در حوزه‌های داخلی و خارجی جلوی بسیاری از زورگویی‌ها و سلطه طلبی ‌ها را گرفتیم و اجازه ندادیم که نظرات کشورهای متخاصم بر ما تحمیل شود نتیجه اتکای رای مردم و پشتوانه‌های مردمی است که در نظام و انقلاب وجود دارد.

۱۲ فروردین روز تثبیت جمهوری اسلامی است
انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان