کد خبر: ۱۵۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس در گفتگو با شیرازه مطرح کرد:

افزایش چشمگیر مصرف بنزین در فارس در سال ۱۴۰۱

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس، با تاکید بر این نکته که در استان فارس سال گذشته افزایش چشمگیر مصرف بنزین را شاهد بوده‌ایم، تصریح کرد: با این وجود خوشبختانه هیچ مشکل و کمبودی در بنزینی نداشتیم.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی  پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،اسدالله طاهری مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس در گفتگو با این پایگاه تحلیلی خبری گزارشی از مصرف فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین و گاز فارس در یک ساله اخیر ارائه داد و گفت: استان فارس در  سال ۱۴۰۰ یکی از  استان‌های پر مصرف کشور در زمینه نفت و گاز بوده است، به‌گونه‌ای که شاخص‌ها نشان می‌دهد ما در چند مورد فرآورده‌های نفتی مانند بنزین نسبت به نرم کشوری تا حدودی بیشتر مصرف کرده‌ایم.

افزایش چشمگیر مصرف بنزین در فارس در سال ۱۴۰۱

 طاهری بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ نزدیک به دو میلیارد و پانصد میلیون لیتر بنزین مصرف کرده‌ایم که نسبت به سال گذشته ( ۱۴۰۰) بیش از ۳۸۲ میلیون لیتر بشتر بوده که به طور کلی ۱۸ درصد افزایش رشد مصرف داشته‌ایم که نرم بسیار بالایی است.

 مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی فارس گفت: در استان فارس در سال ۱۴۰۱  نزدیک به دو میلیارد و۱۶۳میلیون لیتر مصرف نفت و گاز را شاهد بودیم که این مصرف غیر از چهار نیروگاه استان فارس است، چرا که ما در این استان ۴ نیروگاه بزرگ از جمله جهرم، کازرون و دو نیرو گاه سیکل ترکیبی در شیراز داریم که هنگامی گاز با افت فشار مواجه می‌شود گازوئیل مصرف می‌کنند و این آمارهایی که بیان می‌شود مصرف غیر از نیروگاه‌ها بوده است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در زمینه گاز «سی ان جی» و مصرف جایگاه‌های گاز، روزانه حدود یک میلیون و پانصد و شصت و یک هزار متر مکعب مصرف کرده‌ایم که نسبت  به سال گذشته یک میلیون و چهار صد و چهار هزار لیتر بوده و با محاسباتی که انجام شده در مجموع  گاز سی ان جی بالاتر از ۵۷۰ میلیون متر مکعب بوده و به طور کلی با مقایسه سال ۱۴۰۰ حدود ۸ درصد رشد داشته‌ایم.

 طاهری با اشاره به مصرف سوخت هوایی در استان گفت: ما در چهار فرودگاه استان  فارس مانند لار، لامرد، شیراز و جهرم مجموعا ۶۳ میلیون لیتر سوخت هوایی مصرف کردیم که نسبت به سال گذشته که ۶۱ میلیون بوده تقریبا رشد دو درصدی را شاهد بودیم.

 وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ یک میلیون و صدو نود هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کردیم که عمدتا گازوئیل هستند، اظهار کرد: نسبت به سال ۱۴۰۰ تقریبا ۲۷ درصد آمار کشفیات کمتر شده است.

افزایش چشمگیر مصرف بنزین در فارس در سال ۱۴۰۱

خوشبختانه هیچ مشکل و کمبودی در بنزینی نداشتیم

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی  در پایان با تاکید بر این نکته که در استان فارس سال گذشته افزایش چشمگیر مصرف بنزین را شاهد بوده‌ایم، تصریح کرد: با این وجود خوشبختانه هیچ مشکل و کمبودی در بنزینی نداشتیم.

به گزارش شیرازه، بنا به آمار شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس، در نوروز امسال ۱۷۱ میلیون لیتر بنزین مصرف شده است که به طور متوسط روزانه حدود ۸ میلیون می‌شود.


انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان