کد خبر: ۱۵۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین خبر داد:

پیش‌بینی برداشت ۶ هزار ۵۰۰ تنی چغندر پاییزه در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از برداشت چغندر قند از سطح 100 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌ها پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،  محمد حیدری  مدیریت جهاد کشاورزی  قیروکارزین اظهار کرد: فرایند برداشت چغندر قند در این شهرستان با دستگاه تمام مکانیزه طی سه مرحله شامل تاپر(برگ زنی)،چغندرکن و بارگیری انجام میشود.

وی با اشاره به ارقام چغندر قند کشت شده  در اراضی قیروکارزین افزود: ارقام کشت شده این محصول شامل انتیک و باروسا و گراناته بوده که در اوایل ابان ماه کشت و اواخر اردیبهشت ماه. برداشت اغاز تا نیمه خرداد ادامه دارد.

حیدری متوسط عملکرد چغندر قند در این شهرستان را  ۶۵تن اعلام کرد و گفت: از آنجایی که کاهش هزینه‌های کارگری برای اقتصادی کردن محصولات کشاورزی می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد کشاورزی کند، پس به کارگیری تکنولوژی و صنعت (ماشین‌آلات کاشت، داشت و برداشت) موضوعی اجتناب‌ناپذیر و ضروری در راستای کشاورزی اقتصادی به‌شمار می‌رود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش بینی میشود 6 هزار و پانصد تن چغندر پاییزه از اراضی این شهرستان برداشت گردد، افزود : با توجه به مشکلات کمبود آب در این شهرستان با کشت چغندر قند به صورت پاییزه می‌توان تا حد قابل ملاحظه‌ای در مصرف آب صرفه‌جویی کرد.
نظرات بینندگان