کد خبر: ۱۵۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
در اطلاعیه علوم پزشکی شیراز آمده است:

کرونا همچنان درکمین است

هم اکنون ۸۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی اطلاعیه‌ای، آخرین وضعیت کرونا ویروس را در استان فارس و از ابتدای شیوع تا امروز شنبه بیست و هفتم خرداد ۱۴۰۲ اعلام کرد.

براساس این اطلاعیه، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۸۰ هزار و ۵۷۹ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۶۴ هزار و ۶۵۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.
 در ادامه این اطلاعیه آمده است:

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۴۷ هزار و ۴۶۸ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۵ هزار و ۱۶۲ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۳۳ هزار و ۱۱۱ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۴۹۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

هم اکنون ۸۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همچنین مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۲۰۶ نفر است.

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۶ هزار و ۴۳۵ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دز، به هشت میلیون و ۲۹۱ هزار و ۹۰ دز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۵۸۲ دز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۵۹۷ دز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۳۴۶ دز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۵۶۵ دز یادآور واکسن بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: کرونا ، کووید19 ، فارس
نظرات بینندگان