کد خبر: ۱۵۹۷۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۴ تير ۱۴۰۲
نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی:

افتتاح آزادراه شیراز اصفهان بدون تکمیل قطعه هفت،خطایی بزرگ است

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، افتتاح آزادراه شیراز اصفهان بدون تکمیل قطعه هفت را بی‌معنا دانست.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، روز گذشته سوم تیر در حاشیه بازدید از آزادراه شیراز-اصفهان که با حضور سردار رضا طلایی نیک، معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی وزارت دفاع انجام شد، عنوان کرد: علت تاخیر در افتتاح این پروژه مهم، رعایت خط قرمز حفاظت از سلامت و ایمنی مردم و بهره‌برداران بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: همه تلاش‌ها در مسیری معطوف است که آزادراه شیراز-اصفهان همزمان با دومین سفر هیئت دولت به این استان، افتتاح شده و بهره‌برداری رسمی از آن آغاز شود.

این خبر در حالی انتشار یافت که ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید سردار طلایی نیک‌، معاون وزیر دفاع از آزادراه شیراز اصفهان، ضمن تقدیر از مدیران استان که در روند احداث آن تلاش‌های بسیاری کرده‌اند، تعجیل در افتتاح این پروژه  بدون تکمیل قطعه هفت را اشتباهی محرز و خطایی بزرگ برشمرد و گفت: ضمن تشکر از مسوولان وزارت دفاع که برای تکمیل آزادراه، عزمی جدی دارند، باید این واقعیت را بپذیریم که تعجیل در افتتاح این پروژه بدون رعایت استانداردهای لازم، خطرات بسیاری را متوجه مردم می‌کند.

وی افزود: ما می‌توانیم در سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور به استان فارس، آزادراه شیراز اصفهان را افتتاح آن را به نام خود ثبت کنیم؛ اما به چه قیمتی؟ به قیمت جان مردم؟! به اعتقاد بنده این کار  بی‌معنا است.

عزیزی تصریح کرد: قطعه هفت آزادراه شیراز اصفهان حتما باید با رعایت استانداردهای آن همچون علائم راهنمایی و رانندگی، گاردریل‌ها، روشنایی و هر آنچه برای ایمنی یک جاده نیاز است، تکمیل شود تا بتوانیم آن را به بهره‌برداری برسانیم.

نائب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مدیران استان نیز در افتتاح این پروژه نباید عجله کرده و فکر کنند این کار به سودمند است چراکه حفظ جان مردم در اولویت است نه یک افتتاح نمایشی برای دلخوشی.

عزیزی با بیان اینکه هشداراهای لازم را در خصوص افتتاح عجولانه این آزادراه به مسوولان گوشزد کرده‌ایم، گفت: مردم یک آزادراه ایمن و استاندارد با ورودی مناسب به شهر شیراز، انتظار دارند و این خواسته برحقی است.

لازم به ذکر است آزادراه شیراز اصفهان یکی از پروژه‌های بزرگ آزادراهی کشور در هفت قطعه است که حدود یک دهه احداث آن به طول انجامیده و هم اکنون شش قطعه از این آزاد راه تکمیل شده و قطعه هفتم آن همچنان ناقص است و برخی نیز اصرار به افتتاح آن در سفر آتی رئیس‌جمهور به استان فارس دارند که با توجه به کاستی‌های موجود، خطرات جانی و مالی بسیاری را متوجه مردم خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مسافر جاده ها
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۲
0
با سلام اینکه اقای عزیزی مانع افتتاح این طرح ملی بشه باید ازشون پرسید آیا تا حالا به هزینه های هنگفت مالی و جانی که در این مدت متوجه مردم به خاطر طولانی بودن مسیر شده هم کردید؟؟؟
آیا می‌فهمید اگه مانع افتتاح این طرح بشید دیگه تا چند سال باید شاهد تعویق زمان افتتاحش بشیم؟ چه عیبی داره همزمان با افتتاح این طرح نواقص هم پیگیری بشه