کد خبر: ۱۶۰۲۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
تشکیل ۱۴ هزار پرونده تعزیراتی؛

اصناف فارس ۱۰ هزار میلیارد جریمه شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس،گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۴ هزار پرونده تخلف توسط این اداره کل تشکیل شده که عدم درج قیمت و گرانفروشی در صدر تخلفات اصناف استان قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، غلامرضا سالاری گفت: بیش از ۱۴ هزار فقره پرونده از ابتدای سال تاکنون در شعب تعزیرات حکومتی این استان رسیدگی شده که از این تعداد ۱۰ هزار پرونده ، مربوط به تخلفات اصناف بوده است.

وی با بیان اینکه عدم درج قیمت و گرانفروشی بیشترین تخلفات اصناف در طی این مدت بوده افزود: ۲ هزار و ۹۳۱ فقره پرونده در رابطه با عدم درج قیمت و ۲ هزار و ۱۶۸ پرونده گرانفروشی رسیدگی و بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی برای واحدهای صنفی متخلف اعمال شده است.

سالاری ادامه داد: عدم درج قیمت بر روی کالا مقدمه‌ای برای گرانفروشی است از این رو اصناف ملزم به درج نرخنامه بر روی کلیه کالاهای خود هستند و در صورت گزارش بازرسین مبنی بر عدم رعایت این موضوع توسط واحد صنفی، بر اساس ماده ۶۵ قانون نظام صنفی ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی برای متخلفین اعمال می‌شود.

اصناف فارس ۱۰ هزار میلیارد جریمه شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس با اشاره به تمدید مصوبه شورای هماهنگی سران قوا در خصوص تشدید مجازات تخلفات صنفی اظهار کرد: بر این اساس و با توجه به عزم جدی دولت برای برخورد با گرانفروشی خصوصا در حوزه کالاهای اساسی، گرانفروشان به ۱۰ برابر میزان گرانفروشی محکوم و علاوه بر این به روسای شعب تعزیرات نیز اختیار داده شده تا بمنظور پیشگیری از تکرار تخلف و در صورت احراز تخلف گرانفروشی ، واحد صنفی متخلف را تا ۱۰ روز تعطیل کنند.

دبیر کمیسیون تنظیم بازار به گشت‌های مشترک نظارتی تعزیرات حکومتی استان نیز اشاره کرد و گفت : تعزیرات حکومتی بعنوان حلقه نهایی در مبارزه با تخلفات، وظیفه رسیدگی به پرونده های متشکله را عهده دار است که با توجه به شرایط فعلی کشور و وجود خلاء های نظارتی و به منظور برخورد با اخلالگران در بازار و مقابله با گرانفروشی ، تعزیرات حکومتی در چارچوب قانون اقدام به فعال کردن گشت های نظارتی با همکاری دیگر دستگاه‌های متولی نظارت کرده که در این رابطه ۱۱ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی ، تولیدی ، خدماتی ، انبارها و ... در استان انجام شده است.

سالاری با تاکید بر اهمیت نظارت مردمی به عنوان مهمترین و اثرگذار‌ترین مولفه نظارتی افزود: نظارت مردمی تاثیر بسزایی در کاهش میزان تخلفات دارد از این رو از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی ، مراتب را به سامانه tazirat۱۳۵.ir گزاش کنند تا موارد توسط گشت های مشترک نظارتی بررسی و در صورت احراز تخلف ، واحد صنغی متخلف تعزیر شود.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
0
باید بررسی شود اشکال کار کجاست که اصناف باید این همه جریمه شوند؟
جریمه از جیب مردم است