کد خبر: ۱۶۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
استاندار فارس:

مسیر برای سرمایه‌گذاری در فارس هموار است

نقش و اهمیت سرمایه‌گذاری در فرایند رشد و توسعه اقتصادی جوامع در اکثر نظریات رشد و توسعه اقتصادی مورد تأکید قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، باتوجه به کمبود منابع سرمایه‌گذاری و ضرورت تخصیص بهینه این منابع جهت تحریک رشد اقتصادی، لازم است مزیت‌های نسبی یک کشور در زمینه تخصیص منابع سرمایه‌گذاری، به درستی شناسایی شده و با هدایت منابع سرمایه‌گذاری به مولدترین و کارآمدترین بخش‌ها زمینه استفاده کارآمد از منابع محدود در جهت تسریع رشد اقتصادی فراهم گردد.

در این راستا برگزاری سلسله همایش‌های سرمایه‌گذاری در استان فارس که به پیشنهاد ایمانیه استاندار فارس و توسط قرارگاه سرمایه‌گذاری کوثر برگزار می‌شود می‌تواند در تبیین برنامه‌های جذب سرمایه‌گذاری و کمک به سرمایه‌گذاران در جهت توسعه استان فارس نقش مهمی داشته باشد.

در این میان همراهی و همکاری دیگر دستگاه‌ها در اجرای این امر مهم و معرفی فرصت‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری استاندارد همراه با یک نقشه اجرایی دقیق همچنین ایجاد فضایی آرام و مناسب برای سرمایه داران و سرمایه گذاران بمنظور تشویق و ترغیب در سرمابه گذاری در جهت توسعه استان فارس اهمیت بسزایی دارد.

در اولین همایش از سلسله همایش‌های سرمایه‌گذاری در فارس ایمانیه استاندار فارس با بیان اینکه راه و مسیر برای سرمایه‌گذاری در فارس هموار و باز شده است افزود: با توجه به اهمیت این همایش و بحث سرمایه‌گذاری، این همایش  بهانه‌ای قرار گرفت تا در بین شما سرمایه‌گذاران حاضر شده تا این پیام را به شما بدهم که آماده حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاری که برای مردم رفاه و اشتغال ایجاد کند هستیم.

مسیر برای سرمایه گذاری در فارس هموار است

وی ادامه داد: استان فارس از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار ارزشمند و منحصر به فردی در زمینه‌های مختلف مذهبی، تاریخی و طبیعی برخوردار است و شایسته نیست در چنین استانی حتی یک فرد بیکار وجود داشته باشد یا شاهد طلاق یا تاخیر در ازدواج و فرزند‌آوری خانواده‌ها به دلیل مشکلات معیشتی ناشی از بیکاری باشیم.

وی اظهار کرد: فارس از نظر برخورداری از معادن متعدد، جایگاهی که در کشاورزی و باغداری و همچنین توانمندی‌ها و ظرفیت های بیشماری که در بحث سلامت و گردشگری زیارتی، طبیعی و تاریخی دارد یک فرصت بسیار ایده آل برای سرمایه گذاران است.

استاندار فارس افزود: در کنار اینها و از همه مهمتر سرمایه انسانی این استان که مردم با اصالت، سخت‌کوش و با همت آن است هر جای دنیا پا گذاشته‌اند توانسته‌اند تحول، تغییر و پیشرفت ایجاد کنند و حیف است چنین استانی خودش و مردمانش از این همه پتانسیل و ظرفیتی که در خود دارد محروم باشد و بهره نبرد.

ایمانیه اظهار کرد: ممکن است برخی سرمایه‌گذاران در روند سرمایه‌گذاری آنقدر با مانع برخورد کرده باشند که خاطره خوشی از آن در ذهن نداشته و از انجام سرمایه‌گذاری منصرف شده باشند. 

وی گفت: الیته همچنان ممکن است در مسیر سرمایه‌گذاری برخی موانع و بروکراسی‌های اداری وجود داشته باشد که برای این منظور روزهای چهارشنبه هر هفته به شکل حضوری پذیرای سرمایه‌گذاران استان در شیراز بوده و مسائل و مشکلات آنها را در استان و همچنین در سطح ملی دنبال خواهیم کرد.

استاندار فارس، با اشاره به پیگیری طرح سریع‌السیر شدن قطار شیراز - اصفهان افزود: اگر کسی قصد سرمایه‌گذاری در این زمینه داشته باشد از سوی دولت مورد حمایت واقع می‌شود.

سخنان استاندار فارس در این همایش نشان از عزم جدی دولت در حمایت از سرمایه‌گذاری است و نیاز است تا در جهت تحقق این برنامه تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی با یک هماهنگی مناسب در راستای برنامه‌های توسعه اقتصادی دولت گام بردارند و از حرکت جزیره‌ای و سلیقه‌ای دوری کنند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان