کد خبر: ۱۶۰۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس:

سه شهرک صنعتی در فارس احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از ایجاد سه شهرک صنعتی جدید در این استان خبر داد و گفت: فرایندهای اجرایی احداث نواحی صنعتی صنایع دستی و صنفی شیراز و ناحیه جویم پس از تصویب در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، سید مصطفی هاشمی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در نشست خبری که همزمان با تور رسانه‌ای بازدید از صنایع مستقر در شهرک صنعتی شیراز برگزار شد، بیان کرد: ناحیه صنایع دستی شیراز، مصوبه سال ۱۳۸۶هیئت وزیران بود که به دلیل نبود زمین مناسب سال‌ها معطل ماند؛ اکنون با حمایت‌ها و دستورات ویژه استاندار و همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی فارس و البته حمایت نمایندگان شیراز در مجلس، این ناحیه صنعتی به مساحت ۴۰هکتار در جلسه این هفته شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسید.

وی افزود: ایجاد ناحیه تخصصی صنایع دستی در شیراز بستر لازم برای استقرار و فعالیت مشاغل و فعالیت‌های مرتبط با صنایع دستی فراهم و زمینه رشد وتوسعه این صنایع را فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به انجام مراحل تملک زمین ناحیه صنعتی جویم در کمسیون ماده ۲۱ نیز گفت: این ناحیه صنعتی نیز در زمینی به مساحت ۳۲هکتار ایجاد می شود تا بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال پایدار صنعتی در شهرستان جویم که فاقد شهرک یا ناحیه صنعتی بود فراهم شود.

هاشمی همچنین از ایجاد شهرک صنعتی تخصصی صنفی شیراز با مساحت ۹۷ با مشارکت مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام(ره) خبرداد و گفت: مراحل تملک زمین و انعقاد قرارداد با مجتمع اقتصادی انجام شده و فرآیندهای اجرایی در دست اقدام است تا بستر مناسبی برای استقرار صنوف تولیدی شیراز فراهم شود.

وی در ادامه از برنامه این شرکت برای واگذاری اراضی در شهرک صنعتی دارویی بیضا در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: هم اکنون عملیات اجرایی طرح های زیرسازی و خط انتقال برق با اعتبار ۵۲۰میلیارد ریال در حال انجام است و طرح شبکه داخلی فاضلاب فاز اول نیز به پایان رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس با اشاره به پیشرفت ۵۰درصدی عملیات اجرایی طرح خط انتقال برق شهرک صنعتی دارویی بیضا، عنوان کرد: این خط دومداره با اعتبار ۱۷۰میلیارد ریال با ظرفیت حدود ۱۲مگاوات برق به طول ۱۱کیلومتر از پست برق بیضا تا شهرک صنعتی در مرحله اجرا قراردارد که با بهره برداری از آن برق این شهرک صنعتی تامین می‌شود.

هاشمی اضافه کرد: در زمینه تامین آب نیز به میزان ۱۰لیتر برثانیه انشعاب آب از محل خط انتقال آب سد درودزن خریداری شده و عملیات اجرایی خط انتقال آب از خط اصلی محل انشعاب تا شهرک صنعتی نیز در برنامه کاری قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های زیرساختی تاکید و خاطرنشان کرد: این شهرک صنعتی در فاز اول در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار ایجاد شده که در فازهای توسعه مساحت آن افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان