کد خبر: ۱۶۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
امام‌جمعه کربلا در شیراز:

اگر در مسجد از ولایت فقیه دفاع نشد، آن مسجد سکولار است

امام‌جمعه کربلا، گفت: مسجد سنگر دفاع از مقاومت بوده، همچنین مسجد برای اسلام و مسلمانان است اگر مسجد از ولایت‌فقیه دفاع نکرد، آن مسجد سکولار است و بسیار مسجد سکولار داریم.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید هاشم الحیدری امام‌جمعه کربلا معلی امروز در اجلاسیه روز جهانی مساجد که در شیراز برگزار شد، گفت: مسجدی که اولین‌بار ساخته شد خداوند بر پایه تقوا دستور ساخته‌شدنش را داده است نه فقط دیوار، موکت و فرش همچنین خداوند در قران فرموده که ای پیامبر مسجد تنها برای عبادت نیست؛ بلکه قیام است. 

وی افزود: مسجد سنگر دفاع از مقاومت بوده، همچنین مسجد برای اسلام و مسلمانان است اگر مسجد از ولایت‌فقیه دفاع نکرد، آن مسجد سکولار است و بسیار مسجد سکولار داریم.

الحیدری تصریح کرد: مسجد کوفه در زمان حضرت علی (ع) مسجد اسلام بود؛ اما در زمان بنی‌امیه مسجد سکولار بود؛ همچنین مسجد گفتارش مهم است. 

امام‌جمعه کربلا معلی با بیان اینکه اربعین حقیقی و اسلامی همان هیئت حضرت زینب (س) است، اضافه کرد: کسی که مسجد را احیا کرد امام خمینی (ره) است چرا که بعد از احیا مساجد به دست ولایت‌فقیه مدیریت می‌شود همچون زمان حضرت علی (ع) همچنین ای مسلمانان ما امروز در جنگ هستیم جنگ تمام‌عیار نظامی و امنیتی هستیم.

وی افزود: مسجد باید سنگر دفاع از مقاومت باشد همچنین اگر یک مسجدی در کوفه بدون امام‌جماعت و بدون حمایت فعالیت کند این مسجد سکولار بوده و مسجد باید دنبال رهبر جامعه باشد حامی ولی‌فقیه و رهبر باشد. 

الحیدری با بیان اینکه ما اهل کوفه نیستیم امروزه به معنی این است که اگر امروز در مسجد دفاع از ولایت‌فقیه نباشد، مسجد سکولار است اضافه کرد: مساجدی داریم که صحبت و فریادشان جبهه باطل است همچنین اگر مسجد هیچ دفاع و حمایتی از ولایت‌فقیه نداشته باشد این مسجد نیست.

امام جمعه کربلا با بیان اینکه هدف سفارت آمریکا در عراق، تخریب چهره ایرانیان در اذهان مردم عراق است، گفت: امروز دفاع از جمهوری اسلامی و دفاع از شخص، ولی فقیه، امام خامنه‌ای، از اوجب واجبات و حتی مهمتر از نماز و روزه و حج است.

وی با یادکردن از شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی، با بیان اینکه ایشان میدان عمل خود را که عرصه نظامی بود شناختند و صف اول جبهه خونین، و نه صف اول نماز بودند، تاکید کرد: ایشان مطیع امر، ولی فقیه بود، و میدان ما حوزه فرهنگی در جهاد تبیین است، من فکر می‌کنم برای بعضی حزب‌اللهی‌ها مسئله ولایت فقیه غریبانه است، شب عاشورا شب بیعت با، ولی فقیه است. این‌مسائل باید تبیین شود.

الحیدری با بیان اینکه زمان ما زمان روحیه کربلاست نه صحنه کربلا، در جهاد تبیین هم باید خون و آبرو داد، ادامه داد: وظیفه اصلی ما در مساجد، جهاد تبیین است، از پیشرفت ایران، اقتصادی، فناوری باید بیان شود، ایران از نظر وضع اقتصادی، ایران قطعا به مراتب از اروپا بهتر است، مسافرین خارجی در ایران تعجب می‌کنند از این وضع اقتصادی و امنیتی که در ایران است؛ اگرچه اقتصاد در دنیا مشکل دارد.

دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق با بیان اینکه وقتی ما در زمان جنگ هستیم به نظر من نقد آشکار ایراد دارد، تاکید کرد: امید قدس، عراق، حزب‌الله لبنان و همه مستضعفین جهان به ایران و ولی‌فقیه است و بحث جهاد تبیین خیلی مهم است که از آن تاریخ به بعد بار‌ها بر این بحث تاکید کردند. پس مساجد باید پرچم جهاد تبیین، امیدآفرینی و ولایت فقیه را مطرح و تبیین کنند.

دشمنان اسلام به دنبال خراب کردن خانه‌های خدا هستند

آیت‌الله لطف الله دژکام امام جمعه شیراز نیز در این اجلاسیه با اشاره به جنایت تاریخی صهیونیسم در آتش زدن و تخریب مسجدالاقصی گفت: دست جنایتکار این رژیم طی ۸۰ سال انواع جنایت‌ها را مرتکب شده که مهمترین آن تخریب نخستین قبله مسلمانان بود.

وی اضافه کرد: در این جنایت یکهزار و ۵۰۰ متر از بخش مسقف مسجدالاقصی در آتش سوخت که داغ این جنایت هنوز بر قلب امت اسلامی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به آیه ۱۱۴ سوره بقره اظهار کرد: دشمنان اسلام که در کشورهای مختلف به دنبال خراب کردن خانه‌های خدا هستند ظالمترین ظالمانند.

دژکام ادامه داد: امت اسلام و محور مقاومت به زودی تلاویو را بر سر صهیونیسم خراب می‌کند و در قدس به عبادت خدا می‌پردازند.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: ساختن و آباد کردن مسجد کار مؤمنان است و پول به تنهایی برای این امر لیاقت ندارد بلکه باید مومنانه به کار گرفته شود.

وی ابراز امیدواری کرد: پنج هزار مسجد فارس آباد و با نمازگزاران و تلاشگران قرآنی فضایی مناسب برای لشکر قدس باشد.

 انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان