کد خبر: ۱۶۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۷ مهر ۱۴۰۲
استاندار فارس:

سفر رئیس‌جمهور به فارس به پنج‌شنبه موکول شد

استاندار فارس از تغییر سفر آیت‌الله رئیسی به این استان خبر داد و گفت: رئیس جمهور پنج‌شنبه صبح وارد شیراز خواهند شد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس امروز ۱۷مهرماه و در نشست خبری با اصحاب رسانه از تغییر سفر رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: به دلیل شرایط به وجود آمده سفر آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان که قرار بود صبح چهارشنبه ۱۹ مهر به فارس صورت پذیرد تغییر کرده و به صبح روز پنج‌شنبه موکول شد .

وی با بیان اینکه از صبح پنج‌‌شنبه تا جمعه شب این سفر ادامه خواهد داشت، افزود: رئیس‌جمهور دو دیدار مردمی، یکی ساعت ۱۵ و ۳۰ در شاه‌چراغ(ع) و دیگری صبح جمعه با مردم رستم خواهند داشت.

ایمانیه در ادامه این نشست خبری به تشریح دیگر برنامه‌های سفر هیئت دولت اشاره کرد و از تغییر برنامه‌ حضور رئیس‌جمهور در بزرگداشت حافظ  هم خبر داد و افزود: این برنامه که قرار بود شب چهارشنبه ۱۹ مهرماه برگزار شود و سخنران اصلی آیت‌الله رئیسی باشد به دلیل تغییر روز سفر به شب بیستم یعنی شب پنج شنبه موکول شد.

 افتتاح آزادراه شیراز ـ اصفهان، دیدار با دانشجویان، شورای اداری، شورای برنامه‌ریزی، دیدار با سرمایه‌گذاران و نشست خبری با خبرنگاران از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس خواهد بود که استاندار به انها اشاره کرد.

استاندار فارس نخستین برنامه سفر رئیس جمهوربه استان را بازدید و افتتاح شش قطعه آزادراه شیراز-اصفهان عنوان کرد و ادامه داد: آزادراه شیراز-اصفهان از ابتدای تصویب این طرح دارای ۶ قطعه بوده که اکنون دو قطعه نیز اضافه شده و ۶ قطعه اول دارای تمامی استاندارد و ایمنی های لازم برای افتتاح است.

وی با بیان اینکه قطعه ۷ آزادراه به صورت کامل آماده نیست، گفت: پس از گذشت کاربران جاده ای از قطعه هفتم وارد جاده شیراز- سپیدان خواهند شد و به دلیل اینکه منطقه گویم در محور سپیدان دارای عرض جاده کم و ترافیک بسیار است تدابیری برای مدیریت جاده گویم مثل یک طرفه کردن این محور در ساعات پر ترافیک توسط پلیس، هدایت خودروهای پارک شده در خیابان جمهوری به زمین‌های آزاد اطراف و استفاده از جاده بلوار کتاب صدرا تا غرب گویم اندیشیده شده است؛ همچنین تجهیزات غیرضروری کارگاهی شهرداری شیراز برای عبور و مرور روان در محور خروجی سپیدان جمع آوری خواهد شد.

ایمانیه تصریح کرد: مصوبه دولت در خصوص قطعه ۸ گرفته شده و با مشارکت ۷۰ درصدی وزارت راه و ۳۰ درصدی وزارت دفاع این قطعه نیز کلنگ زنی خواهد شد تا آغازی بر آزاد راه شیراز- بوشهر باشد.

بهره‌برداری از ۱۲۰ کیلومتر قطعات آزادراهی، افتتاح پروژه‌های مختلف در بخش‌های راه‌سازی، مسکن، آبرسانی، بهداشت، درمان و خدمات شهری، پیشرفت پروژه خط ریلی شیراز بوشهر، افتتاح پروژه‌های بزرگراهی، آغاز عملیات اجرایی ۵۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن که جایگاه فارس را جزو استان‌های برتر کشور قرار داده، بهره‌برداری از ورزشگاه شهید سلیمانی در هفته آینده در خلال دومین سفر هیأت دولت سیزدهم به استان فارس، افتتاح و اجرایی شدن چندین مرکز درمانی و بیمارستان از جمله بیمارستان فسا و مصیری از جمله دیگر پروژه‌هایی بود که ایمانیه به آنها اشاره کرد و آماده حضور رئیس جمهور خواهند بود.

جشن احیای ۳۰۰ واحد کارخانه، کلنگ‌زنی خط چهار متروی شیراز با حضور وزیر کشور که با اتصال خط یک و دو به حرم حضرت احمدبن موسی (ع) ظرفیت معنوی شیراز را ارتقا می‌دهد، راه اندازی بازار پروتئین شیراز، جذب اعتبارات برای تداوم پیشرفت تالار بزرگ شیراز به عنوان پروژه‌ای مهم و فرهنگی، جهاد آبرسانی به شهر و روستاهای مختلف و تکمیل خط دوم سد درودزن، بهره‌برداری از شبکه فاضلاب شهر کازرون و شبکه فاضلاب آباده نیز از دیگر مواردی بود که استاندار فارس به آنها اشاره کرد.

به گفته ایمانیه در  سفر رئیس‌جمهور به بوشهر مقرر شد وزارت نفت هزار میلیارد به آزادراه شیراز بوشهر کمک کند، ما درخواست کردیم که در سفر رئیس جمهور هزار میلیارد هم از سمت فارس کمک شود، کاری که برای راه آهن شیراز عسلویه کردیم.

استاندار فارس گفت: بهره برداری رسمی از خط دوم انتقال آب شیراز و افتتاح شبکه فاضلاب آباده از دیگر برنامه هاست که در کنار آن گزارشی از آبرسانی به ۲۵۰ روستا توسط بسیج به رئیس جمهور داده میشود.

ایمانیه افزود برای آبرسانی به ۷۰۰ روستای دیگر با قرار گاه امام مجتبی بسیج قرارداد منعقد شده که از اول آبان کار خود را شروع می کنند.

استاندار فارس در مورد قطار شیراز اهواز هم گفت: این موضوع در بودجه امسال آمده، یک ماده ۲۳ و یک پول اولیه نیاز دارد که موافقت آن گرفته شده است. 

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان