کد خبر: ۱۶۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۰۲ آبان ۱۴۰۲
رئیس‌کل دادگستری فارس :

سامانه ارجاع هوشمند پرونده‌های قضایی ارتقا می‌یابد

رئیس‌کل دادگستری فارس از تکمیل و ارتقای سامانه ارجاع هوشمند خبر داد و افزود: با جدیت به دنبال عدالت در ارجاع پرونده‌ها به کارشناسان هستیم.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس‌کل دادگستری فارس در جمع کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس از تکمیل و ارتقای سامانه ارجاع هوشمند خبر داد و افزود: با جدیت به دنبال عدالت در ارجاع پرونده‌ها به کارشناسان هستیم چرا که ارجاع تعداد کثیری از پرونده به یک کارشناس علاوه بر ایجاد شبهه باعث طولانی‌شدن زمان پاسخ و در نهایت اطاله دادرسی می‌شود.

وی گفت: آرای قضایی بسیاری به‌واسطه نظرات تخصصی کارشناسان و اعتماد به این نظرات توسط قضات صادر می‌شود که همین امر نشان‌دهنده حساسیت جایگاه این قشر فرهیخته است.

رئیس‌کل دادگستری فارس به اهمیت امر آموزش و لزوم برنامه‌ریزی کانون کارشناسان جهت ارتقا و به‌روزرسانی دانش کارشناسان اشاره کرد و افزود: تنوع و گستردگی و تحولات لحظه‌ای در علوم گوناگون ایجاب می‌کند که برنامه‌ریزی‌های آموزشی نیز مستمر و پیوسته و بدون توقف در دستور کار قرار گیرد.

موسوی همچنین تقید به حفظ محرمانگی نظرات کارشناسی و نظارت‌های کانون را ضامن سلامت بدنه کارشناسی ارزیابی کرد و افزود: تجمیع‌شدن شاخص‌های گوناگون از جمله وجدان کاری کارشناسان، نظارت‌های قانونی در کنار آموزش‌های مستمر، نظرات کارشناسان را به عدالت نزدیک و از تشتت دیدگاه و تعارض در ارائه نظرات جلوگیری می‌کند.


سامانه ارجاع هوشمند پرونده‌های قضایی ارتقا می‌یابد

این مقام مسئول در پایان با اشاره به راهبردهای موجود در سند تحول قوه قضاییه در حوزه کارشناسی از تشکیل کمیته نظارت بر ارجاع و عملکردها با مسئولیت معاون قضایی دادگستری استان خبر داد و افزود: اجرای سند تحول قوه قضاییه ضامن تعالی خانواده بزرگ دستگاه قضایی در همه حوزه‌ها، از جمله حوزه کارشناسی است.



انتهای پیام/
نظرات بینندگان