کد خبر: ۱۶۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۲ آبان ۱۴۰۲
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس اعلام کرد:

نقش محوری فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در انتخابات

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس با اشاره به ورود انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به مرحله ثبت‌نام نهایی داوطلبان گفت: رسانه‌ها در برگزاری این انتخابات و کمک به افزایش مشارکت نقش محوری خواهند داشت.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، اسماعیل قزل سفلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس در جلسه شورای اطلاع‌رسانی فارس افزود: باتوجه‌به اهمیت انتخابات امسال، باید همه تلاش‌ها در جهت مشارکت پرشور مردم در انتخابات و حضور حداکثری آنها در پای صندوق‌های رای باشد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد انتخابات امسال بیشترین تأثیرپذیری را از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشته باشد و دشمن می‌کوشد که به هر شکل ممکن در فرایند برگزاری انتخابات اختلال ایجاد کند و مانع از برگزاری مطلوب انتخابات شود و از طرفی می‌کوشد که این انتخابات را بی‌اثر جلوه دهد.

قزل‌سفلی اظهار کرد: معتقدیم که انتخابات آتی صحنه هماوردی بین جریان انقلابی با دشمن و جریان معاند و ضدانقلاب است و بنابراین باید بیش از گذشته توان و انرژی بگذریم و در صحنه حضور داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس، با اشاره به آغاز فرایند ثبت‌نام قطعی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در فارس از ۲۷ مهرماه گفت: تا پایان روز چهارم 353 نفر از داوطلبان در این استان موفق به نهایی کردن ثبت‌نام خود شده‌اند.
قزل سفلی افزود: سوم آبان‌ماه جاری آخرین فرصت برای نهایی کردن ثبت‌نام‌ها از سوی داوطلبان نمایندگی مجلس در استان است.

وی ادامه داد: امکان ویرایش اطلاعات فقط تا زمانی که داوطلبان ثبت نهایی را نزده‌اند وجود دارد و پس از آن امکان بازگشت دوباره و ویرایش اطلاعات وجود ندارد و بنابراین لازم است که داوطلبان اطلاعات خواسته شده را بادقت وارد کنند.

رئیس ستاد انتخابات فارس اظهار کرد: همچنین در اجرای قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، ضروری است که داوطلبان در زمان ثبت‌نام قطعی یک شماره‌حساب غیرتجاری در سامانه وارد کنند.

قزل سفلی افزود: همچنین برابر قانون جدید انتخابات، داوطلبان باید پنج سال سابقه اجرایی، قضایی، آموزشی و پژوهشی داشته باشند و گواهی معتبر آن نیز به تأیید بالاترین مقام نهاد یا مؤسسه رسیده باشد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور هم‌زمان ۱۱ اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان