کد خبر: ۱۶۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۸ آبان ۱۴۰۲
رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس در گفتگو با شیرازه:

بی‌توجهی رژیم پهلوی در حفظ آثار تاریخی کشور نابخشودنی است

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس، گفت: در دوران منحوس پهلوی برای سرپوش گذاشتن بر ناکارامدی‌های‌شان دست استعمارگران برای غارت و تاراج اموال همان بخش از تاریخ باز گذاشته شده بود که نابخشودنی است.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محسن جاجرمی‌زاده رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه با بیان اینکه بی‌توجهی رژیم پهلوی در حفظ آثار فرهنگی و تاریخی کشور نابخشودنی است، گفت: در شرایطی که در دوران رژیم پهلوی با باز گذاشتن دست استعمارگران هزاران قطعه از میراث تاریخی کشور به تاراج رفته بود ، تلاش متولیان علمی و گردشگری کشور در دهه‌های پس از انقلاب متمرکز بر بازگرداندن این آثار بود که ماحصل آن اقدامات خوبی بود تا محققان و دانشگاهیان بتوانند ابعاد مختلف زندگی بشر در قرون گذشته را شناسایی و در اختیار دانشجویان و علاقه مندان تاریخ قرار دهند.

وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب ، هنرمندان این سرزمین در گذشته، با استفاده از هنر و ذوق و استعداد درخشان خود و از مواد طبیعی، بدون کمک و ابزار پیشرفته و فقط با همت و قدرت بشری آثاری پدید آوردند که پس از دهها قرن برای بشر امروزی اعجاب‌انگیز است.

رئیس دانشگاه پیام نور فارس در ادامه با تاکید بر اینکه ما باید این آثار را، گنجینه و ذخیره ارزشمندی بدانیم که در آن می‌توان تاریخ را در انسان و ایران و ایرانی و عملکرد و سنّت‌های الهی را مشاهده کرد، افزود: پس ضروری است که همواره و در همه ادوار از آنها حراست کنیم.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره محافظ پیشینه تاریخی و فرهنگی کشور  بوده است، اظهار کرد: بازگرداندن هزاران اثر تاریخی کشور در زمان سفر رئیس دولت سیزدهم به نیویورک اقدام ارزنده و قابل توجهی بود تا توجه دولت جمهوری اسلامی به حفظ میراث تاریخی کشور را  به اثبات برساند.

 جاجرمی زاده در پایان یادآور شد: علیرغم تبلیغات دروغین ضد انقلاب خارج نشین مبنی بر گره زدن هویت تاریخی و فرهنگی کشور به دوران منحوس پهلوی باید گفت در آن دوران صرفا به بخشی از تاریخ کشور برای سرپوش گذاشتن به ناکارامدی‌ها پرداخته می شد در حالی که دست استعمارگران برای غارت و تاراج اموال همان بخش از تاریخ نیز باز گذاشته شده بود که نابخشودنی است.

انتهای پیام/224224


نظرات بینندگان