کد خبر: ۱۶۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
امام جمعه قیروکارزین:

۱۳ آبان یعنی شناخت کسانی که شعار آزادی می‌دهند اما باطنی زشت دارند

امام جمعه قیروکارزین گفت: مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر کودک کش‌ها که با بمب‌های خودشان بیش از ۴ هزار نفر دانش‌آموز و طفل بی‌گناه غزه را به خاک و خون می‌کشانند و به آن افتخار می‌کنند.
به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌ها پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حجت الاسلام صداقت امام جمعه قیروکارزین در اجتماع راهپیمایی کنندگان ۱۳ آبان ماه روز استکبار ستیزی ملت ایران با بیان اینکه مستکبران کسانی‌اند که منفعتشان را از هر طریق و راهی بدست می‌آورند اظهار داشت: این روز جز روزهای پر افتخار و پر از عبرت برای مردم ایران است. دانش‌آموزان باید تاریخ و گذشته خودشان را بدانند اینکه چرا امروز دور هم جمع شده‌ایم و فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم.

حجت الاسلام صداقت با اشاره به حواداث رخ داده در روز ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی عنوان کرد: حادثه اول در سال ۱۳۴۳ سخنرانی امام خمینی (ره) علیه قانون کاپیتولاسیون بود. طبق این قانون آمریکایی‌ها مصونیت داشتند هر جرمی کردند کسی حق محاکمه کردن آن ها را نداشت و حتی ملت ایران را از سگ‌های آمریکایی حقیرتر می‌دانست. امام این را یک حقارت برای ملت ایران دانستند، رژیم پهلوی در کمال وقاحت از این طرح ننگین طرفداری کرد و دولت پهلوی امام را ۱۴ سال از کشورش تبعید کرد.

وی گفت: حادثه دوم در این روز دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ به تبعید امام و خفقان رژیم پهلوی اعتراض داشتند، اما رژیم پهلوی صدها نفر از دانش‌آموزان را به خاک و خون نشاندند. حادثه سوم در این روز، ۱۳ آبان ۱۳۵۸ دانشجوبان سفارت آمریکا در تهران را با عنوان لانه جاسوسی آمریکا تسخیر کردند.

امام جمعه قیروکارزین تصریح کرد: امروز همین‌ها اسم آزادی می‌آورند و در حالی که یک سخنرانی امام ما را نتوانستند تحمل کنند، امروز اسم زن زندگی آزادی می‌آورند در حالی که اعتراض مسلامت‌آمیز دانش‌آموزان ما در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ را نتوانستند تحمل کنند و با گلوله جواب آن‌ها را دادند.

حجت الاسلام صداقت عنوان کرد: سالروز ۱۳ آبان یعنی شناخت دشمن، شناخت باطن کسانی که حرف قشنگی می‌زنند اما در پشت آن حرف‌های زیبا باطن زشت و کریه وجود دارد. شعارهای تو خالی آن‌ها را بشناسیم. امروز اگر دانش‌آموزان ما مرگ بر آمریکا می‌گویند یعنی مرگ بر ظالمین و مستکبران، مرگ بر رژیم صهیونیستی که بمب بر روی مردم غزه و بیمارستان‌ها، مدارس و دانش‌آموزان می‌ریزند.

وی افزود: اسم زن و طرفداری از زن شعار می‌دهند اما در غزه بیش از دو هزار زن بی‌دفاع را از بین می‌برند. مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر کودک کش‌ها که با بمب‌های خودشان بیش از ۴ هزار نفر دانش‌آموز و طفل بیگناه مردم غره را به خاک و خون می‌کشانند و به آن افتخار می‌کنند.

انتهای پیام/224224  


نظرات بینندگان