کد خبر: ۱۶۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۵ آبان ۱۴۰۲
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

شبکه قاچاق «واکسن گارداسیل» در شیراز شناسایی و منهدم شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از شناسایی و انهدام شبکه قاچاق «واکسن گارداسیل» در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، به نقل از روابط‌عمومی علوم پزشکی شیراز، محمدجواد راعی معاون غذا و داروی این دانشگاه از شناسایی و انهدام شبکه قاچاق «واکسن گارداسیل» در شیراز خبر داد و گفت: پس از بررسی‌ها و پیگیری‌های متعدد، مشخص شد یک تیم سازمان‌یافته که در زمینه تبلیغ و فروش غیرمجاز «واکسن گارداسیل» در سطح شهر و فضای مجازی فعالیت داشت، با همکاری کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه و سربازان گمنام حضرت امام‌زمان (عج)، شناسایی و منهدم شد.
 
وی با بیان اینکه واکسن «گارداسیل» تنها در داروخانه‌های منتخب دانشگاه عرضه می‌شود، افزود: کارشناسان این معاونت پس از دریافت اطلاع از فروش غیرمجاز این واکسن در استان، با اقدامات گسترده و میدانی و با دریافت مجوز حکم بازرسی از دستگاه قضایی، تعدادی واکسن گارداسیل به ارزش بیش از ۱۶ میلیارد ریال کشف کردند.
 
راعی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده و اظهارات متهمان، این گروه دست‌کم به مدت یک سال گذشته به این کار مشغول بوده‌اند و تعداد زیادی از این واکسن را به‌صورت غیرقانونی و قاچاق به فروش رسانده‌اند که دراین‌خصوص تا امروز ۶ متهم به دادگاه معرفی شدند.
 
 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه این واکسن باید به‌صورت یخچالی و رعایت زنجیره سرد نگهداری و عرضه شود، از هم‌وطنان خواست هر گونه دارو و واکسن را از داروخانه‌های معتبر تهیه کنند و فریب تبلیغات افراد سودجو را نخورند.
 
 این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شماره‌تلفن ۱۹۰ را برای ارائه این‌گونه موارد به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد.
 
 انتهای پیام/


نظرات بینندگان