کد خبر: ۱۶۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۰۸ آذر ۱۴۰۲
معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران مطرح کرد:

تاکید ایران و سنگال بر توسعه روابط دوجانبه

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به روابط دیرینه ایران و سنگال و ظرفیت‌های کشورمان در زمینه‌های مختلف، خواستار تداوم و توسعه روابط در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی شد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، علی باقری کنی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در ادامه سفر خود به داکار، پایتخت سنگال با آماده مامه جوب، رئیس مجلس ملی سنگال، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، معاون وزارت امور خارجه، گفت: ابتکار برگزاری نشست دوره‌ای صلح و امنیت آفریقا نشان از اهتمام سنگال به بازیابی هویت آفریقایی و تحکیم استقلال کشورهای آفریقایی دارد.

وی با اشاره به روابط دیرینه ۲ کشور و ظرفیت‌های کشورمان در زمینه‌های مختلف، خواستار تداوم و توسعه روابط در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی شد.

باقری با اشاره به نقش و اهمیت همکاری‌های پارلمانی کشورهای اسلامی خواستار به‌کارگیری این ظرفیت دررابطه‌با احقاق حقوق مردم فلسطین و توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه شد.

در این دیدار، معاون وزارت امور خارجه، دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی از همتای سنگالی خود را برای سفر به تهران، ابلاغ کرد.

مامه جوب نیز ضمن تشکر از حضور معاون سیاسی وزارت امور خارجه در نشست مجمع صلح و امنیت آفریقا، گفت: ۲ کشور به دلیل مشترکات فرهنگی همواره دارای روابط مناسبی بوده داشته و خواستار توسعه روابط با ایران در زمینه‌های کشاورزی، انرژی، صنایع و معادن هستیم.

وی با اشاره به ریاست سنگال بر کمیته استیفای حقوق فلسطین در سازمان ملل، گفت: مواضع داکار بر حمایت از ملت فلسطین ثابت و پایدار است.

رئیس مجلس ملی سنگال ضمن تشکر از دعوت همتای ایرانی خود ابراز امیدواری کرد در نخستین فرصت به جمهوری اسلامی ایران سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/



منبع: ایرنا
نظرات بینندگان