کد خبر: ۱۶۱۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۹ آذر ۱۴۰۲
رئیس مرکز بهداشت شهرستان «مُهر» خبر داد:

کشف ۳۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در مُهر

در بازدیدهای کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان «مُهر» طی دو هفته گذشته، بیش از ۳۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و بدون مشخصات کشف و توقیف شد.
به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از روابط‌عمومی شبکه بهداشت و درمان مُهر، محمدجواد حسن‌زاده رئیس مرکز بهداشت این شهرستان گفت: در ادامه روند طرح تشدید نظارت بر اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان، بیش از ۳۰۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ‌گذشته و غیرقابل‌مصرف از صنوف مختلف کشف و جمع‌آوری‌شده است.

وی اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده اجناس و کالاهای تاریخ‌گذشته، فاسد، بدون مشخصات و تقلبی در فروشگاه‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی، با سامانه ۱۹۰ رسیدگی به شکایت مردمی وزارت بهداشت تماس بگیرند تا از عرضه این اقلام جلوگیری شده و با متخلفان برخورد شود.

  عبدالوهاب موسوی مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان مُهر نیز با اشاره به نظارت‌های دقیق و منظم بازرسان از اصناف مختلف بر اساس شیوه‌نامه‌های مصوب کشوری گفت: شهروندان مواد غذایی موردنیاز خود را از مراکز معتبر و فروشگاه‌های دارای محصولات با مشخصات بهداشتی کامل از جمله پروانه ساخت، پروانه بهداشتی، تاریخ تولید و تاریخ انقضای خریداری کنند.

وی افزود: این مقدار مواد غذایی تاریخ‌گذشته پس از کشف از واحدهای صنفی مختلف و تنظیم صورت‌جلسه برای سیر مراحل قانونی به مراجع مربوطه به انبار مرکز بهداشت منتقل شد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان