کد خبر: ۱۵۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
برای اولین بار در فارس انجام می‌شود:

راه‌اندازی اولین دفتر پیشخوان سلامت در لامرد

رئیس شبکه بهداشت و درمان لامرد گفت: دفتر پیشخوان خدمات سلامت برای اولین بار در شهرستان‌های جنوبی استان فارس، در لامرد راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»علیرضا دشت پیما،رئیس شبکه بهداشت و درمان لامرد به فعالیت ۱۳ مرکز جامع سلامت در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه امسال تعداد کل ویزیت‌های پزشکان عمومی در مراکز شهری و روستایی لامرد ١٠٨ هزار و ٢۶٠ نفر ویزیت شده‌اند، تعداد کل خدمات ارائه شده توسط دندان پزشکان و بهداشت کاران دهان و دندان در شهرستان لامرد به ٢٠ هزار و ٧٣٠ مورد خدمت می‌رسد.

دشت پیما با بیان این مطلب که میزان خدمات ارائه شده و ثبت مراقبین سلامت در درمانگاه‌ها ۶٧ هزار و ١١٢ مورد ثبت شده اظهار کرد: معاینات، مشاوره‌ها و خدمات ماما های مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان لامرد در این ۹ ماهه به ١١٠ هزار و ٢۶٧ مورد ثبتی رسیده است.

این مقام مسئول به اخذ مجوز و تخصیص اتوبوس آمبولانس با پی گیری های شبکه بهداشت و درمان لامرد و نماینده شهرستان اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات اورژانس و فوریت‌های پیش بیمارستانی به طور متوسط روزانه ۲۰ مأموریت انجام می‌شود که با توجه به کمبود نیرو این عدد قابل قبولی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان لامرد ادامه داد: ۷۵۰ مورد بازدید و بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شده که ۶۰ مورد از متخلفین را به دادگاه و تعزیرات معرفی و ۵ مورد نیز پلمب صورت گرفته است،۱۵ کارگاه آموزشی فرزندآوری و جوانی جمعیت برای گروه‌های هدف در شهرستان در ۹ ماهه جاری انجام شده است.

دشت پیما بیان کرد: در بحث مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی به گروه سالمندی نسبت به سال گذشته رشد ۲۰ درصدی داشته‌ایم و در زمینه مطب‌های کاردرمانی و گفتار درمانی و تغذیه، رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم


انتهای پیام/
منبع: مهر
نظرات بینندگان