کد خبر: ۱۶۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۱۲ آذر ۱۴۰۲
با خلف‌ وعده وزیر «صمت‌»؛

متقاضیان خودروهای وارداتی‌ همچنان بلاتکلیف مانده‌اند

درحالی‌که قرار بود تا پایان بهار امسال ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو سواری نو وارد کشور شود و با وجود وعده وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تعیین تکلیف ۳۰ هزار متقاضی خودروهای وارداتی تا آذر ۱۴۰۲، هنوز ثبت‌نام‌کنندگان خودرو در بلاتکلیفی به سر می‌برند.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، درحالی‌که قرار بود تا پایان بهار امسال ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو سواری نو وارد کشور شود و با وجود وعده وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تعیین تکلیف همه ۳۰ هزار متقاضی خودروهای وارداتی تا آذر ۱۴۰۲، هنوز بسیاری از ثبت‌نام‌کنندگان خودروهای وارداتی در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

 واردات خودرو سواری کند شد
 
 واردات حدود ۶ هزار و ۴۵۲ دستگاه خودرو از ابتدای امسال تاکنون به بنادر و کشور در حالی است که پیش‌ازاین امید قالیباف، سخنگوی وقت وزارت صمت در آذرماه سال گذشته به خبرنگار فارس اعلام کرده بود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در ۶ ماه آینده (۳ ماه پایانی سال ۱۴۰۱ و ۳ ماه ابتدایی ۱۴۰۲)، ۲۰۰ هزار خودرو سواری وارد کشور می‌شود؛ اما این هدف محقق نشد، این در حالی است که به گفته مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت به خبرنگار فارس، هیچ مشکلی در تأمین ارز واردات خودرو وجود ندارد. 

 پیش‌ازاین، مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه خودرو اعلام کرد که باتوجه‌به ظرفیت مازاد واردکنندگان خودرو، به‌زودی عرضه خودروهای وارداتی به متقاضیان جدید آغاز می‌شود.
 
 علی‌آبادی وزیر صمت پیش‌ازاین درباره خودروهای وارداتی و تعیین تکلیف ثبت‌نام‌کننده‌ها، گفته بود: واردات خودروهای نو بر اساس برنامه پیش می‌رود و تا آذرماه ۱۴۰۲ تکلیف همه کسانی که ثبت‌نام کرده بودند، روشن و نحوه دریافت خودرو، مشخص می‌شود.
 
 اما موضوع خودروهای وارداتی هنوز برای بسیاری از این ۳۰ هزار متقاضی تعیین تکلیف نشده است.
 
 درحالی‌که طبق برنامه قرار بود تا پایان بهار امسال ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو سواری نو وارد کشور شود، تاکنون فقط حدود ۶ هزار و ۴۵۲ دستگاه خودرو واردات گمرکات شده و حدود ۵۰۰۰ دستگاه هم در مسیر ورود به بنادر کشور است.

انتهای پیام/
منبع: فارس
نظرات بینندگان