کد خبر: ۱۶۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۱۴ آذر ۱۴۰۲

اعزام ۳۳۸ پزشک به شهرستان‌های فارس

رئیس اداره پزشکان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اعزام ۱۹۳ پزشک متخصص، ۹۲ دستیار طرح یک‌ماهه و ۵۳ پزشک عمومی به شهرستان‌های استان فارس از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،امید نیکو رئیس اداره پزشکان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: توزیع پزشکان باهدف رفع نیاز مردم مناطق مختلف استان، برای جلوگیری از مراجعه بیماران به مرکز استان برای دریافت خدمات درمانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه مناطق محروم در اولویت توزیع پزشکان قرار دارند، افزود: براین‌اساس، رشته‌های تخصصی نظیر داخلی، اطفال، زنان و زایمان، قلب و عروق، بیهوشی، جراحی عمومی، رادیولوژی و روانپزشکی که بیشتر موردنیاز هستند، در اولویت قرار می‌گیرند.

نیکو تأکید کرد: تلاش معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ایجاد شرایطی است تا تمامی هم استانی‌ها در شهرستان‌های مختلف، بتوانند از امکانات درمانی مطلوب برابر برخوردار باشند.

اعزام ۳۳۸ پزشک به شهرستان‌های فارس
این مقام مسئول در دانشگاه افزود: در زمان حاضر مراکز قطب‌های درمانی استان در طول شبانه‌روز، تمامی تخصص‌های اصلی و موردنیاز را دارا هستند و در سایر بیمارستان‌های استان نیز متخصصان درحال‌خدمت رسانی به بیماران هستند.

رئیس اداره پزشکان معاونت درمان دانشگاه از فراهم بودن امکانات پانسیون و تسهیلاتی برای اسکان متخصصان نیز خبر داد و افزود: برای افزایش ماندگاری پزشکان متخصص در استان، زمینه‌سازی و امکانات مناسبی با همکاری معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه فراهم شده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان