کد خبر: ۱۵۸۸۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
معاون علوم پزشکی شیراز اعلام کرد:

رسیدگی به ۲۶۰۰ پرونده تخلف بهداشتی، دارویی و درمانی در فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سال گذشته بیش از ۲۶۰۰ پرونده تخلف بهداشتی، غذایی و دارویی در فارس تشکیل و از سوی دستگاه‌های ذیربط، رسیدگی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، مهرداد شریفی گفت: یکی از کمیسیون‌های مهم در دانشگاه علوم پزشکی، کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی و درمانی بوده که عهده‌دار نظارت بر فرایندهای بهداشتی، درمانی، دارو و هر بخش مرتبط به‌سلامت مردم است.


شریفی افزود: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۶۰۰ پرونده تخلف در حوزه‌های بهداشت، درمان و دارو رسیدگی شد که از این تعداد، ۲۳۰۰ پرونده به تعزیرات حکومتی، ۱۱۰ پرونده به دادگاه عمومی و انقلاب، ۴۰ پرونده به سازمان نظام‌پزشکی و تعدادی نیز به سازمان‌ها و نهادهای مرتبط ارجاع شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۴۹ مرکز غیرمجاز ارائه‌دهنده خدمات سلامت از سوی کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با استناد به دستور مقام قضایی تعطیل شد.

معاون درمان و نماینده وزیر بهداشت در کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: برخورد قانونی با متخلفان و فعالان سودجو در حوزه بهداشت، درمان و دارو، به‌عنوان تهدیدکنندگان سلامت جامعه، امری ضروری است و این موضوع نیاز به پیگیری مستمر و جدی دارد که به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی دانشگاه، با جدیت در دستور کار قرار دارد.

  شریفی ضمن تأکید بر اینکه ارتقای سلامت نیازمند همکاری و همیاری همگانی است، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه بهداشت، درمان و دارو، به‌صورت شبانه‌روزی با شماره‌تلفن‌های ۱۸۱۹ و ۱۹۰ تماس بگیرند و موضوع را اطلاع‌رسانی کنند.


 انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
0
باید جلو تخلف گرفته شود اگر چه کمبود دارو تا حدودی وجود دارد اما داروخانه ها به کمبود دامن می زنند
من دیابت دارم سه نوع قرص قند و انسولین استفاده می کنم
داروها سهیمه بندی است اما هر بار یکی دو قلم از داروها نیست البته در بازار آزاد هیچ کمبودی نیست
نکته جالب وقتی دارویی ندارند با خوشحالی می گویند نداریم انگار دنیا به آنها داده اند
ایمان رضایی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
0
مدیران ضعیف ازبالا تا پایین عوض بشوند سیستم یک پارچه بشه مدیران انقلابی و مکتبی و بسیجی بگذارید
تشکر مطالبه گر شیرازی