کد خبر: ۱۶۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۴ دی ۱۴۰۲
به بهانه سالروز عملیات کربلای ۴؛

کربلای ۴ تبلور رویش ایثار،گذشت و فداکاری بود

در فرارسیدن چهارم دی‌ماه خاطرات عملیات کربلای ۴ در سال ۱۳۶۵ برایم هویداگر دل سپردن به قرب و منزلت الهی است که فقط می‌توان در وجود راسخ و استوار دلیر مردان خداجوی و رادمردانی غیرتمند و شیرمردانی با صلابت جستجو کرد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«َشیرازه»، هشت سال دفاع مقدس را باید تاریخ طلایی انقلاب اسلامی دانست.

دوران دفاع مقدس را باید هشت سال سربلندی، افتخار، پیروزی و جانفشانی دریادلانی دانست که برای دفاع از اسلام و وطن دل به دریا زدند.

یکی از عملیات‌هایی که موجب شد مسیر جنگ تغییر پیدا کند عملیات کربلای ۴ در سال ۱۳۶۵ بود اما چون عملیات لو رفته بود شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی شدند.

در همین بین این پایگاه تحلیلی خبری به سراغ یکی از رزمنده‌های دوران دفاع مقدس از شهرستان سپیدان رفته که در این عملیات شرکت داشت و از خاطرات آن روزها سخن گفت و خواست اسمی از وی به میان نیایید؛ اما چون مطلب پر محتوا بود از این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس اجازه گرفتیم که به سمع و نظر مخاطبان همیشه همراه شیرازه برسانیم.

این رزمنده و ایثارگر هشت سال دفاع مقدس می‌گوید: امروز سالروز عملیات کربلای ۴ است و چه می‌دانند کربلای ۴ یعنی چه؟ 

 وی با بیان اینکه در کربلای ۴ ستارگان آسمان بالای سر اروند نهر «خِین و شلمچه و ام‌الرصاص»، آن شب صحنه‌هایی را دیدند که خورشید تا قیام قیامت از دیدن آن محروم است، عنوان کرد: اروند شاهد صحنه‌هایی از منتهی‌الیه مظلومیت و شجاعت و ایثار و از خود گذشتگی بود کربلای ۴ اوج محقق شدن دلدادگی در مسلخ عشق و عاشقی بود؛ عاشقان کوی معرفت عارفانه و عاشقانه به معشوق ابدی‌شان دل می‌سپردند و مظلومانه و با شهامت، شهادت را با دل و جان به آغوش می‌گرفتند و ندای «ارجعی الی ربک» را در فضای ملکوتی اروند برای همیشه ماندگار و طنین «فاستقم کما امرت» را در عمل معنا نمودند و «کانهم بنیان مرصوص‌شان» مهر تاییدی حاصل گردید که تا جهان و جهانیان زنده‌اند به پاس حضور شیرمردان عرصه دفاع مقدس ماندگاری همیشه جاوید شهدایمان را ناظر و شاهد باشیم.

این جانباز جنگ تحمیلی در ادامه می‌گوید:در فرارسیدن چهارم دی‌ماه، خاطرات عملیات کربلای ۴ در سال ۱۳۶۵ برایم هویداگر دل سپردن به قرب و منزلت الهی است که فقط در وجود راسخ و استوار دلیر مردان خداجوی و رادمردانی غیرتمند و شیرمردانی با صلابت می‌توان جستجو کرد.

رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه اظهار کرد: گروهان «شهادت» که متشکل از نیروهای رزمی اعزامی از بسیج سپاه شهرستان سپیدان بود زیر مجموعه گردان «ابوذر» لشکر «المهدی» در عملیات کربلای ۴ مستحکم و پایدار و با صلابت و اقتدار کامل به عنوان گروهان خط شکن و عملیاتی در محور تلاقی دجله به اروند برگ زرین دیگری از افتخارات رزمندگان این خطه شهید پرور و ولایتمدار را در لوح همیشه ماندگار ۸ سال دفاع مقدس ترسیم و ماندگارتر نمودند و در این راستا با تقدیم شهدای گرانقدر تجدید میثاقی همیشگی را بر دیباچه حریم همیشه ماندگار ولایت و شهادت ترسیم کردند.

گرامی می‌داریم رشادت‌ها و دلاورردی‌های مردان مرد بی‌ادعا را.

یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای ۴ و جانفشانی ایثارگران و رزمندگان و جانبازان غیرتمند و فداکار را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان