کد خبر: ۱۶۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۱۲ دی ۱۴۰۲
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی:

لایحه بودجه ۱۴۰۳ منطقی‌تر از لوایح ادوار گذشته است

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را به نسبت لوایح سال‌های قبل واقعی‌تر تنظیم کرده است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، جعفر قادری نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه بودجه سال آینده دولت میزان فروش نفت را کم کرده است.

وی ادامه داد: در تنظیم لایحه بودجه سال آینده قیمت هر بشکه نفت پایین‌تر دیده شده و در مجموع این عوامل باعث شده که درآمدها واقعی‌تر باشد و به نظر مشکلی در تأمین درآمدها وجود نداشته باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رشد درآمدهای مالیاتی نیز در سال آینده به نسبت سال گذشته که حدود ۴۹ درصد بوده کمتر دیده شده است.

لایحه بودجه ۱۴۰۳ منطقی‌تر از لوایح ادوار گذشته است
وی اعلام کرد: میزان واگذاری دارایی‌ها و مولدسازی نیز در لایحه بودجه سال آینده کمتر شده است.

قادری در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه اتکای دولت بر درآمدهای پایدار در بودجه ۱۴۰۳ چه مزیت‌هایی دارد و نمایانگر چه دغدغه‌ای است؟ گفت: هرچه اتکا دولت به درآمدهای مالیاتی بیشتر باشد این روند پایدارتر است و درآمدهای نفتی باید صرف سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی شود و این جهت‌گیری دولت کنونی در بودجه ۱۴۰۳ دیده می‌شود که نقطه مثبتی است.

وی تأکید کرد: هرچه به سمت درآمدهای پایدار حرکت کنیم درصد تحقق درآمدها بیشتر خواهد بود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی به معایب بیش‌برآورد درآمدها در بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق اشاره کرد و گفت: وقتی درآمدها بیش‌برآورد شود به دنبال آن هزینه‌های بیشتری تحمیل می‌شود و هزینه‌های بیشتر مستلزم استخراج منابع مالی بیشتر است؛ چون هزینه‌های مصوب انجام اما درآمدها اگر محقق نشود بودجه ناتراز خواهد شد و به دنبال آن استقراض از بانک مرکزی صورت می‌گیرد که پایه پولی افزایش خواهد یافت و قطعاً این رویه منطقی نیست.


انتهای پیام/
 
 


منبع: ایرنا
نظرات بینندگان