کد خبر: ۱۶۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
فرماندار شیراز:

معتمدین نامزدهای اصلح را شناسایی و معرفی کنند

فرماندار شیراز گفت: معتمدین عشایر می‌بایست به موضوع انتخابات ورود و کاندیداهای اصلح را به جامعه معرفی کنند که ممکن است این افراد الزاماً از جامعهٔ عشایری هم نباشند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، «لطف‌الله شیبانی» فرماندار شیراز  در جمع کثیری از بزرگان و معتمدین طوایف و ایلات عشایری این شهرستان با تأکید بر اینکه از نظروی عشایر نه‌جزئی از کل ایران بلکه «عشایر کلی از کل ایران هستند»، اظهار داشت: ورود عشایر به موضوع انتخابات ارتباط مستقیم با سرنوشت انتخابات، چه به‌صورت کلان و چه به‌صورت منطقه‌ای دارد. 
 
این مقام مسئول افزود: معتمدین عشایر به‌عنوان مرجع در بین جوامع عشایری محل سؤال و استعلام هستند؛ لذا باید به موضوع انتخابات ورود و گزینه‌های صالح و امین را شناسایی، و به جامعهٔ عشایری و به کل مردم شهرستان شیراز یا استان فارس و کشور معرفی کنند. 
 
نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز با اذعان به اینکه سرنوشت جامعهٔ عشایری مجزا و مستقل از سرنوشت ایران اسلامی نیست، اظهار کرد: سرنوشت ایران به‌مثابه سرنوشت عشایر است و حضور عشایر مطمئناً تعیین‌کننده خواهد بود. 
 
رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز با بیان اینکه روستا و منطقه‌ای نیست که خالی از حضور عشایر غیور باشد، ابراز کرد: به‌حکم آیه قرآن افرادی را که قصد به‌کارگیری آنان داریم باید دارای دو خصیصه «قوی و امین» باشند.
 
فرماندار شیراز با اشاره به اینکه امروز شاهد جنگ تمام‌عیار دولت‌های کفر و نفاق با امت مسلمان فلسطین هستیم، افزود: مطمئناً نتیجهٔ انتخابات تأثیر مستقیم بر ملت مظلوم فلسطین دارد. 
 
شیبانی با تحسین معتمدین عشایری که حضور و مشارکت در انتخابات پیش رو را مشروط و منوط به تحقق درخواست‌های حوزه عشایر نمی‌دانند، گفت: بحث انتخابات موضوع کل نظام اسلامی است و حضور در انتخابات اصلاً مرتبط با دیگر مسائل نیست هر چند ممکن است بر عملکرد امثال بنده، ایراداتی هم وارد باشد. 
 
به گفته وی؛ موضوع این انتخابات شاید متفاوت با تمامی انتخابات گذشته‌ای که نظام جمهوری اسلامی برگزار کرده، باشد؛ چرا که رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی از یک سال و نیم قبل و بیشتر بر حضور در این انتخابات و مشارکت حداکثری مردم تأکید داشتند.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان