کد خبر: ۱۶۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
یادداشت؛

آیا سونامی رانت‌خواری و مسئولیت دهی آغاز می‌شود؟

بر اساس تجربیات تلخ سیاسی و اداری گذشتگان باید منتظر یک سونامی در مسئولیت دهی به بازماندگان از نمایندگی مردم بود؛ موضوعی که عمدتاً ناشی از رانت و بده‌بستان‌های سیاسی است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، در پایان رقابت‌های نهایی انتخاباتی در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ حدود ۱۵۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی که به‌دور بعد رأی نیاوردند و یا رد صلاحیت شده‌اند؛ از نشستن بر صندلی‌های سبز خانه ملت محروم می‌شوند.


اما این پایان ماجرای آنان نیست و بر اساس تجربیات تلخ سیاسی و اداری گذشتگان باید منتظر یک سونامی در مسئولیت دهی به بازماندگان از نمایندگی مردم بود؛ موضوعی که عمدتاً ناشی از رانت و بده‌بستان‌های سیاسی است.


مطمئناً کسانی که از حضور در مجلس جامانده‌اند بیکار نمانده و برای خود در ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف مسئولیتی دست‌وپا کرده و شاهد امتداد حضورشان در سپهر سیاسی و اداری کشور خواهیم بود.


هرچند این به‌خودی‌خود مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ اما اینکه اینان از چه طریقی و با دادن چه امتیازی به این مسئولیت‌ها خواهند رسید و اینکه آیا شایستگی این مسئولیت‌ها را دارند یک موضوع عمومی بوده که باید همگان به آن حساس بوده و حتی دستگاه قضایی به‌عنوان مدعی‌العموم آن را پیگیری نماید.

نویسنده: مریم اسدی، فعال رسانه

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان