کد خبر: ۱۶۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
در سایه بی‌نظارتی؛ 

عید نیامده نرخ کرایه تاکسی گران شد

پس از تصویب طرح افزایش نرخ کرایه تاکسی در شورای اسلامی شهر شیراز برای سال ۱۴۰۳ این روزها برخی از تاکسی‌ها مبلغ ابلاغ نشده را از مردم می‌گیرند که نشان از عدم نظارت در مجموعه حمل‌ و نقل شهرداری شیراز را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، روز گذشته در یک‌صد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز که با حضور ۱۳ عضو شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد، افزایش نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر در شبکه حمل‌ونقل مسافر شامل انواع تاکسی شهری شیراز در سال ۱۴۰۳ بود که بر اساس ماده واحده این مصوبه نرخ کرایه انواع تاکسی اعم از گردشی، فرودگاه، بی‌سیم، پایانه‌های مسافربری، راه‌آهن و شرکت‌های حمل و نقل در تاکسی‌های گردشی هر کورس ۷۰ هزار ریال، سامانه حمل و نقل ویژه معلولین به‌ازای هر سفر نفر ۲۰۰ هزار ریال، فرودگاه و راه‌آهن ورودی ۴۱۷ هزار و ۵۰۸ ریال به‌ازای هر کیلومتر پیمایش ۵۲ هزار و ۵۶۷ ریال و به‌ازای هر دقیقه توقف ۱۸ هزار و ۲۰۰ ریال و تاکسی‌های بی‌سیم و بخش خصوصی، پایانه، شرکت‌های حمل و نقل ورودی ۲۴۴ هزار و ۱۳۶ ریال به‌ازای هر کیلومتر پیمایش ۴۹ هزار و ۴۳۴ ریال و به‌ازای هر دقیقه توقف ۲۰ هزار و ۳۵۶ ریال تعیین شد.


خبرنگار این پایگاه تحلیلی خبری که طبق معمول با تاکسی به محل کار می‌آید هر کورس تاکسی را ۶ هزار تومان به راننده پرداخت کرد و با اعتراض نسبت به این موضوع خطاب به راننده می‌گوید این مبلغ زیاد است و راننده افزود: نرخی است که مصوب شده است و در این ایام عید طبیعی است که قیمت‌ها افزایش یابد.


بر همین اساس این رسانه برای پیگیری موضوع به رضا محمدیان رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز تماس گرفت؛ ولی با وجود تماس‌های مکرر پاسخگو نبود.


اما این پایان ماجرا نبود این رسانه بار دوم برای پیگیری موضوع به لطف‌الله شیبانی فرماندار شیراز تماس گرفت و علی‌رغم تماس‌های مکرر با رد تماس و ارسال پیامک (عذرخواهی می‌کنم جلسه‌ام لطفاً پیام ارسال بفرمایید. با تشکر التماس دعا) مواجه شدیم. این در حالی است که تماس‌ها طی زمان‌بندی‌های متعدد صورت گرفت؛ اما پاسخی دریافت نکردیم و هنگامی که مراتب را به روابط‌ عمومی فرماندار شیراز اعلام کردیم، در پاسخ گفت: در این‌ وقت‌ شب (۱۹:۳۰) باید پاسخگو باشند؟


روز گذشته استاندار فارس در جمع خبرنگاران بیان کرد: باتوجه‌به اینکه این افزایش قیمت بدون درنظرگرفتن تورم استان و بیش از آن است مانع اجرای آن شده‌ایم و باید در تعیین نرخ کرایه تاکسی سقف تورم استان در نظر گرفته شود و بیش از میزان تورم افزایش قیمتی صورت نگیرد. 


کلام آخر: 
یکی از شروط مسئولیت‌پذیری پاسخگو بودن است که متأسفانه برخی از مدیران به‌سادگی از آن عبور می‌کنند و از طرفی پاسخگویی مسئولان طبق سخنان مقام معظم رهبری یکی از برجسته‌ترین نیازهای مردم است که البته جا دارد این نکته را هم یادآوری کرد: که نمی‌توان شایعه و حتی خبری غیر قطعی را منتشر کرد و سپس در مورد حواشی آن و اثرات مخربش بر زندگی مردم پاسخگو نبود.

 

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان