کد خبر: ۱۶۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
در شیراز راه‌اندازی شد؛

گشت ویژه صیانت از باغات قصر دشت

واحد گشت صیانت از باغات قصر دشت کلان‌شهر شیراز به لحاظ ساختاری مستقیم و ویژه زیر نظر اداره حوزه استحفاظی باغات است که این مهم پیش‌ازاین باتوجه‌به طرح مصوب شورای‌عالی معماری و شهرسازی توسط مناطق یک و ۶ نظارت و کنترل می‌شد.

به گزارش خبرنگارگروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، مراسم افتتاح واحد گشت صیانت از باغات قصر دشت کلان‌شهر شیراز که با حضور مسعود زارعی رئیس گروه سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، ابراهیم کمالی عضو شورای اسلامی شهر و ناظر اداره باغات، عباداله زارعی مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری حوزه معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز و عبدالرسول امیری سرپرست اداره حوزه استحفاظی باغات قصر دشت آغاز به کار کرد. 


این واحد به لحاظ ساختاری مستقیم و ویژه زیر نظر اداره حوزه استحفاظی باغات است که این مهم پیش‌ازاین باتوجه‌به طرح مصوب شورای‌عالی معماری و شهرسازی توسط مناطق یک و ۶ نظارت و کنترل می‌شد.


 مسعود زارعی رئیس گروه سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در آیین افتتاح گشت صیانت از باغات شهر شیراز گفت: در راستای پاسخگویی به نیاز شهروندان و صیانت از منابع طبیعی این شهر واحد گشت صیانت از باغات و جلوگیری از تخلفات باغات در اداره حوزه استحفاظی باغات با ۴ دستگاه ماشین گشت‌زنی ویژه، آغاز به کار کرد.


 ابراهیم کمالی ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در این خصوص اظهار داشت: پس از بررسی‌های انجام‌شده به این نتیجه رسیدیم که نداشتن یک واحد اجرایی مستقل در خود این اداره و وابستگی به تخلفات مناطق در بحث نظارت، عملاً کار نظارت را ضعیف می‌کند و ایجاد یک واحد مستقل نظارتی تحت عنوان گشت ویژه صیانت در حوزه ستاد باغات می‌تواند هم نظارت را بهتر کند و هم پاسخگویی این حوزه را به نیازهای شهروندان منصفانه‌تر و عادلانه‌تر کند. 


عباداله زارعی مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری حوزه معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز اظهار داشت: همکاری مضاعف با مجموعه ستاد باغات قصر دشت را در دستور کار قرار خواهیم داد و از امروز همکاران برنامه‌ریزی گشت‌زنی شبانه‌روزی را داشته باشند تا بتوانند در خصوص پیشگیری و جلوگیری از تخلفات پاسخگوی نیاز شهروندان در این حوزه باشند. 


عبدالرسول امیری سرپرست اداره حوزه استحفاظی باغات قصر دشت نیز گفت: بزرگ‌ترین چالش ما در بحث نظارت چندگانگی ساختار نظارت و عدم وجود واحد مستقل زیر نظر مستقیم این اداره بود که به‌صورت ویژه خواسته و رسالت اصلی بر اساس وظایف محوله یعنی صیانت، حفظ، نگهداری و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز این حوزه را پیگیری کند، چراکه وسعت منطقه تحت نظارت بسیار گسترده و لزوم تقویت نظارت را الزامی می‌نمود.

امروز خدا را شاکریم که توفیق خدمتگزاری و مسئولیت سنگین نظارت را بر عهده بنده و همکاران گرامی قرار داده شد، امیدواریم بتوانیم با کمک شهروندان و گروه نظارتی ایجادشده در مسیر حفاظت هرچه بیشتر از این میراث ارزشمند مثل گذشته گام‌های چشمگیری برداریم.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان