کد خبر: ۳۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۷ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۱

تجلیل از خبرنگاران فیروزآباد

طی مراسمی از خبرنگاران شهرستان فیروزآباد تجلیل شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از فیروزآباد، فرماندار شهرستان  فیروزآباد در مراسمی که با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان و برخی از اهالی فرهنگ در سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی برگزار شد، از اصحاب رسانه فیروزآباد تجلیل کرد.

جهانبخش بهمنی در این مراسم، با اشاره به قدمت 176 ساله انتشار روزنامه در ایران، اظهار داشت: از دوران مشروطه تا به امروز، مطبوعات نقش قابل توجهی در آگاهی‌بخشی و بیداری مردم داشته‌اند و تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه دنیای امروز عصر ارتباطات و اطلاعات است، افزود: نمی‌توان از نقش مهم و سازنده رسانه در جریان‌سازی‌ها و مدیریت افکار عمومی به عنوان یکی از نقاط قدرتمند و قابل اتکا جوامع غافل بود.

نماینده سیاسی دولت در شهرستان فیروزآباد با اشاره به شهادت خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، شهید محمود صارمی در سال 77 توسط عناصر طالبان در کنسول‌گری ایران در مزارشریف و مزین شدن این روز به‌نام روز خبرنگار ادامه داد: روز خبرنگار فرصتی است که خبرنگاران کارنامه کاری خود را در عرصه اطلاع‌رسانی مرور کنند تا توشه یک سال فعالیت مستمر خبری را چراغ راهی برای آینده کاری خود قرار دهند.

نماینده عالی دولت در فیروزآباد خاطرنشان کرد: خبرنگاران پل ارتباطی و حلقه اتصال بین مردم و مسئولان هستند و بر همین مبنا، مسئولان چشم تیزبین افکار عمومی را بر اعمال خود ناظر می‌دانند.

رئیس شورای اداری شهرستان فیروزآباد بیان داشت: اگر هدایت مردم را از امور مربوط به پیامبران بدانیم، امروزه پیام‌رسانی و اطلاع‌رسانی کار رسانه‌ها است و رسانه‌ها با داشتن آراستگی معنوی، تلاش کنند تا  دچار خطا نشوند.

وی ابراز داشت: در دین مبین اسلام به عنوان نمونه کامل اخلاق، سرفصل‌هایی مانند حق‌طلبی، تقوا، عدالت‌خواهی، اصلاح جامعه، راستگویی و پرهیز از نفع‌طلبی به عنوان خطوط پیوند اخلاق با حوزه اطلاع‌رسانی، برشمرده شده است.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فیروزآباد  در ادامه با اشاره به برشمردن ویژگی‌هایی مانند ذوق و استعداد، کنجکاوی و شجاعت، روابط عمومی قوی، حس مسئولیت اجتماعی، جسارت هوشمندانه و شم خبری برای یک خبرنگار حرفه‌ای، افزود: اصحاب رسانه نباید با پوشش‌های هدایت شده، واقعیت‌نمایی را به واقعیت‌سازی تبدیل کنند.

فرماندار شهرستان فیروزآباد با تاکید بر مقابله روانی با عملیات روانی دشمن توسط اصحاب رسانه گفت: اطلاع‌رسانی تا جایی مطلوبیت دارد که منافع مردم و نظام رعایت شود و از ناحیه کار خبری، آسیبی متوجه منافع ملی نشود.

وی به جامعه امید و انگیزه دادن و القا خوش‌بینی را از وظایف خطیر اصحاب رسانه دانست که باید با جدیت پیگیری شود.

بهمنی با اشاره به ضرورت تقویت همگرایی بین مردم و مسئولان توسط اصحاب رسانه، تصریح کرد: تقوای رسانه‌ای برای اصحاب رسانه یک ضرورت حرفه‌ای است.

پرهیز از آمیختن حب و بغض‌ها با خبر، از دیگر تاکیدات فرماندار فیروزآباد در این جلسه بود.

رئیس شورای تامین فیروزآباد در پایان با تقدیر از اصحاب رسانه فعال در این شهرستان در امر اطلاع‌رسانی، خواستار مجرایی برای انتقال و بیان خواسته‌ها، دردها و مشکلات مردم به نهادهای تصمیم‌ساز شد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان