کد خبر: ۳۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
استاندار فارس خبر داد:

راكتور هسته‌اي آب سبك شيراز در زرقان احداث احداث می شود

محل احداث راكتور هسته‌اي آب سبك شيراز در حاشيه شهر زرقان مشخص شده است و اميدواريم در آينده نزديك عمليات اجرايي آن آغاز شود
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، حسين صادق‌عابدين در بازديد از مركز تحقيقات كشاورزي استان فارس گفت: با تغيير شرايط آب و هوايي و تغيير شرايط كشاورزان، بايد تحقيقات در زمينه كشاورزي، نيز تغيير كرده و فعالانه عمل كند تا با ارائه دستاوردهاي نوين علمي، باعث پايداري در توليد محصولات كشاورزي شود.

وي با تاكيد براينكه بايد با استفاده از روش‌هاي جديد و كاهش هزينه‌هايي مانند مصرف آب و سموم كشاورزي، بهره‌وري كشاورزان افزايش يابد، خاطر نشان كرد: راكتور آب سبك استان فارس به زودي احداث خواهد شد و از تحقيقات بخش كشاورزي پشتيباني خواهد كرد.

استاندار فارس با تاكيد بر اين كه راكتور هسته‌اي استان فارس باعث سرعت گرفتن تحقيقات در زمينه كشاورزي اين استان خواهد شد، افزود: محل احداث راكتور هسته‌اي آب سبك شيراز در حاشيه شهر زرقان مشخص شده است و اميدواريم در آينده نزديك عمليات اجرايي آن آغاز شود.

صادق‌عابدين با بيان اين كه مركز تحقيقات كشاورزي استان نيازهاي بخش وسيعي از كشور در زمينه ارقام جديد قابل كشت را تامين مي‌كند، خاطرنشان كرد: حدود 20 رقم جديد بذر قابل كشت به‌زودي در استان فارس براي استفاده كشاورزان كشور معرفي خواهد شد.


نظرات بینندگان