کد خبر: ۴۴۲۹۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۷ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
واکنش استاندار فارس به خبر دستگیری برخی مدیران

از دستگيري اين افراد و علت آن اطلاعي ندارم!

اين خبرها ربطي به تحقيق و تفحص از استانداري فارس ندارد و در مورد رياست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با وزير صحبت‌هايي داشتيم البته از مدت‌ها قبل اين صحبت مطرح بود که رئيس جديد براي اين سازمان انتخاب شود و در اين زمينه با نمايندگان اين استان نيز رايزني‌هايي داشتيم.
به گزارش خبرنگار شیرازه، استاندار فارس در نشست مشترک فرمانداران و معاونين استانداري ضمن گراميداشت آغاز هفته دفاع مقدس گفت: در اين هفته و ساير مناسبات دائما در سخنراني ها ياد شهدا را گرامي مي داريم اما اصل اين است که در عمل چقدر به راه آنان پاي بند باشيم. در جنگ هر وقت صحبت در مورد از خودگذشتگي و رفتن روي مين بود، همه داوطلب مي‌شدند اما در سياست گاه ديگران را روي مين مي اندازيم و فدا مي‌كنيم تا خودمان بمانيم. كاش در عرصه سياست‌ هم مانند دوران جنگ، از خودگذشتگي داشتيم.

حسين صادق‌عابدين افزود: در بسياري از اداره‌ها، شاهد برپا شدن شعارها و بنرهايي در موضوع شهادت و ايثار هستيم وظاهر را حفظ ميکنيم اما شهدا در دفاع مقدس چيزهايي به ما آموختند که جا دارد امروز درعرصه هاي سياسي و اقتصادي و فرهنگي و ... آنها را به کار گيريم.

وي گفت: موضوع فداكاري رزمندگان شهدا و پيشي‌گرفتن آنان براي رفتن روي مين، تنها در فيلم‌ها نيست، استاندار فارس با ابراز تاسف خاطرنشان كرد: اما امروز به رغم گراميداشت ياد شهدا در سخنان خود،گاه آبروي ديگران را مي‌بريم تا باند و جناح و دسته خودمان بماند، گاه كار و خدمت را رها مي‌كنيم تا براي ماندن در پستمان، تلاش كنيم، در عرصه سياست چه كسي حاضر است براي منويات رهبري از جان خود و از منافع جناح و گروه دسته‌اش بگذرد؟ به نظر مي‌رسد برخي اوقات شعارها پررنگ‌تر است.
 صادق‌عابدين تاکيد کرد: روح بزرگداشت دفاع مقدس بر اين استوار است كه ايثارگري را در همه حوزه‌ها و ادوار داشته باشيم وبراي سربازي رهبري در همه ادوار و اعصار آمادگي داشته باشيم. متاسفانه گاهي هنگام سخنان رهبري همه مي خواهند فرمانده باشند و هيچ كس حاضر نيست سرباز باشد و پيشتاز و فرمان‌بر رهبر.

وي ادامه داد: براي خيلي‌ها گريه كردن و عزاداري كردن و غذا دادن در ايام محرم خيلي راحت‌تر از عاشورايي عمل كردن وحسيني بودن است، اما بدانيد كه همه ما اگر به آنچه شهدا به ما ياد داده اند عمل نکنيم بايد فردا پاسخگويآنها باشيم.
 وي با تاکيد بر اينکه مديون خون شهدا هستيم، گفت: همه مديران مديون اين انقلاب و نظام اسلامي هستند، اگر اين نظام نبود، مديراني كه همه مستضعف‌زاده‌اند، آيا پست و مقامي داشتند؟ما همه زندگي خود را از اين نظام و انقلاب داريم و بايد آمادگي داشته باشيم که همه زندگي خود را براي نظام و انقلاب فدا کنيم.

استاندار فارس از همه فرمانداران و تلاشگران عرصه انتخابات قدرداني کرد و با تشکر از خبرنگاران فعال در حوزه سياسي و استانداري، گفت: تمام خبرنگاراني كه در اين حوزه فعاليت داشته‌اند، صداقت دارند، اگر گاهي برخي جاها شيطنت مي شود به پاي خبرنگاران نمي زنيم. اگر جايي گلايه‌اي مطرح كرده‌ايم، مربوط به اين خبرنگاران نيست.

صادق‌عابدين تاكيد كرد: ما با رسانه‌ها بحث شخصي نداريم، تاکيد داريم چيزي بگوييم و بنويسيم كه مانع توسعه استان نشود. اميدواريم همچنان با تلاش هايشان باعث شکوفايي استان شوند.

وي با انتقاد از بي‌اطلاعي برخي خواص از وقايع استان و پيشرفت‌هاي كسب شده، گفت: بايد مكانيسمي تعريف كنيم كه اطلاعات توسعه استان به خواص منتقل شود، اطلاع از نقاط قوت باعث تلاش جهت تقويت آنها خواهد شد. به عنوان مثال استان فارس در موضوع نانو دو سال قبل هيچ بود اما در نمايشگاهي كه دو ماه ديگر در كشور راه‌اندازي خواهد شد، مي‌بينيم كه اكنون جزو سه رتبه برترکشور خواهد شد.

استاندار فارس در حاشيه مراسم تجليل از دست‌اندرکاران برگزاري انتخابات در خصوص دستگيري مديران يا معاونان استانداري فارس به خبرنگاران پاسخ داد: از دستگيري اين افراد و علت آن اطلاعي ندارم. در اين زمينه خبرهاي مجعول بسياري منتشر شده است که دستگاه قضايي و انتظامي براي برخورد با مرکزي که اين اخبار را منتشر کرده وارد عمل شده اند.

وي اظهار داشت: اين خبرها ربطي به تحقيق وتفحص از استانداري فارس ندارد صادق عابدين اضافه کرد: در مورد رياست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با وزير صحبت‌هايي داشتيم البته از مدت‌ها قبل اين صحبت مطرح بود که رئيس جديد براي اين سازمان انتخاب شود و در اين زمينه با نمايندگان اين استان نيز رايزني‌هايي داشتيم.

 وي تاکيد داشت: اين موضوع قديمي است و ارتباطي با شايعات اخير در مورد دستگيري مديران ندارد و ما مدتي بود به اين نتيجه رسيده بوديم که تغييراتي در صنايع و معادن ايجاد کنيم.

حسين صادق عابدين درپاسخ به خبرنگاران درخصوص مديريت ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: به دنبال آن هستم که فريدون فعالي به فارس باز گردد.

وي اظهار داشت: سخناني که در مورد انتصاب مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان‌هاي ديگر به مديريت فارس مطرح شده صحيح نيست. محمد شريف ملک‌زاده رئيس سابق ميراث فرهنگي و گردشگري در مورد جابه‌جايي مديرکل ميراث فرهنگي فارس تصميم اشتباهي گرفت و دو هفته به پايان دولت، انتصاب مديرکل جديد فارس را مطرح کرد.

صادق عابدين تصريح کرد: من همان زمان به شدت با اين موضوع مخالفت کردم و اکنون اداره کل ميراث فرهنگي فارس مديرکل ندارد.

مقام ارشد اجرايي فارس بيان کرد: با محمد علي نجفي رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري صحبت کرده‌ام که اگر امکان آن باشد فريدون فعالي را به فارس بازگردانيم و اميدوارم كه نمايندگان مجلس هم در اين خصوص ما را ياري كنند.

 وي در خصوص درج اخبار واگذاري برخي صنايع و كارخانه‌ها به قيمت‌هاي بسيار پايين، گفت: واگذاري صنايع به بخش خصوصي ارتباطي به استانداري و مجموعه مديريتي استان ندارد و براساس قانون ما موظف به حمايت از كساني هستيم كه در بخش صنعت فعال هستند.

صادق‌عابدين گفت: پيگيري درست يا غلط بودن واگذاري كارخانه‌ها و صنايع در حيطه اختيارات سازمان‌ها و دستگاه‌هاي نظارتي است.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شهروندs
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
1
صحبتهای ایشان متناقض است از یک سو میگویند از این که عده ای از وقایع استان بی اطلاعند گله دارم ازسوی دیگر میگویند از وقایعی که در استانداری رخ میدهد بی اطلاعم!!!
lمحمدي
-
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
0
خوب گلم عزيزم سرت را از لاك بيار بيرون از همه چيز با اطلاع ميشوي حتي از اون اقازاده كه به علت دستگيري رئيس سازمان ه بازداشت شد چند وقتي آره گلم سرت را بيار بيرون خوب با اطلاع ميشوي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
0
آنقدر شیر تو شیر است که استاندار از اخبار مربوط به استانداری اظهار بی اطلاعی می کندوهمین که ایشان در تائید یا رد خبر مردد است شیر توشیر بودن اوضاع را تائید می کند
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
0
چرا استاندار اضهار بی اطلاعی می کند؟//