کد خبر: ۴۵۶۷۱
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۲
طوماری که به هیاهوی پیرامون الحاق فارس به خلیج پایان می دهد

مردم پارسیان خطاب به وزیر کشور: ما را هم به استان فارس ملحق کنید+ سند

لذا ما اهالی شهرستان پارسیان عاجزانه استدعا داریم کل شهرستان پارسیان را به عنوان یک شهر بندری (بندر آزاد) به پیکیره ی استان فارس ملحق سازید تا همانگونه که قبلا اشاره شد به اصل خویش که روزگاری تایع فارس بوده ایم برگردانده شویم.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، ماجرای طرح الحاق فارس به دریا اگرچه پیشینه دیرینه ای دارد، ولی بعد از رسانه ای شدن موضوع، واکنش های متفاوت و در نوع خود جالبی را خصوصا از سوی مسئولین هرمزگانی شاهد بودیم. واکنش های توام با عصبانیت و سرشار از حس ناسیونالیستی برخی آقایان مسئول در استان هرمزگان که در خارج از کشور همنوایانی پیدا کرده است به طوری که در دوشب متوالی رسانه های ضد انقلاب از جمله بی بی سی فارسی و صدای آمریکا آتش بیار معرکه شده اند.

بی بی سی فارسی که خط دهنده اصلی فتنه گران در فتنه 88 بود این بار نیز با فراهم دیدن شرایط با پخش گزارش کذب و معنادار سعی کرد امنیت مردم منطقه را بر هم زند. چند شب قبل نیز صدای آمریکا هم با پخش گزارش جهت دار تلاش کرد مردم هرمزگان را با مردم فلسطین مقایسه کند! این رسانه بیگانه نتیجه الحاق شش کیلومتر از ساحل 1200 کیلومتری هرمزگان به فارس را فرو پاشی زندگی مردم دانست! حال باید از مسئولین ارشد استان هرمزگان پرسید که این بنگاه های خبر پراکنی که دشمنی خود را با انقلاب و مردم ایران ثابت کرده اند آیا برای رضای خدا به این مسایل دامن می زنند یا به دنبال ماهی گیری از آب گل آلودند؟

همان طور که همه می دانند این طرح ملی است نه منطقه ای و شهرستانی. پشتوانه کارشناسی و منطقی این طرح هم بر هیچ کس پوشیده نیست. دو دولت خاتمی و احمدی نژاد به طور متوالی بر این تصمیم صحه گذاشته اند و شورای امنیت ملی کشور که مصوبات آن با تائید و نظر رهبر انقلاب ابلاغ می شود، بر اجرای آن اصرار دارد؛ اما عده ای در هرمزگان بدون در نظر گرفتن مصالح ملی فقط با برانگیختن احساسات مردمی و غوغاسالاری در محافل رسمی و غیررسمی در برابر یک تصمیم ملی ایستادگی می کنند. حال اگر فقط حس ناسیونالیستی را مبنا قرار دهیم و از دلایل متقنی همچون بحث امنیت ملی، فواید اقتصادی و... بگذریم، مردم پارسیان با تکیه بر همین اصل طوماری را خطاب به وزیر کشور امضا کرده اند که می خواهند به فارس ملحق شوند.

در طوماري كه به امضاي گروه هاي مرجع مردمي نظير شورای شهاسلامی شهر پارسیان، موسسات و كانون هاي فرهنگي، هیئات مذهبی و هیات امنای مساجد رسيده است، بر الحاق كل شهرستان پارسیان به استان فارس تاكيد شده است.

در ابتدای این طومار که خطاب به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نوشته شده آمده است: شهرستان پارسیان از توابع استان هرمزگان در منتهی الیه غرب این استان با فاصله 420 کیلومتری، در محل تلاقی مرز سه استان هرمزگان، فارس و بوشهر قرار دارد. این شهرستان از سال 1315 خورشیدی در نقشه جغرافیایی به عنوان بخش شناخته شد و تا سال 1340 تابع شهرستان لارستان در استان فارس بوده، با تشکیل فرمانداری کل سواحل و جزایر خلیج فارس و دریای عمان تابع این فرمانداری شد و با ایجاد استان ساحلی که بعدها به استان هرمزگان تغییر نام یافت تابع این استان گردید.

در ادامه این طومار آمده است: این شهرستان با یک نوار طولی 100 کیلومتری با عرض متغیر 5 تا 15 کیلومتر استان فارس را از خلیج فارس جدا کرده است. شهر شیراز و شهرهای جنوبی فارس از دیر باز محل مراجعه ساکنین خطه ساحلی به ویژه پارسیان به منظور رفع نیازهای درمانی، اقتصادی، تامین ارزاق و گردشگری بوده است و یک همگونی فرهنگی فی ما بین این منطقه و شهرهای جنوبی فارس وجود داشته است.

در این طومار تاکید شده است: برای الحاق پارسیان به فارس دلایل و مزایای متعددی می توان برشمرد که موارد مذکور بخشی از آن است و با عنایت به موارد مذکور و تمایلی که در بین اکثریت مردم این شهرستان به خصوص قشر جوان و تحصیل کرده وجود دارد، ما اهالی پارسیان کرارا خواستار الحاق به استان فارس بوده ایم.

در میانه اين طومار ضمن تاييد مصوبه اخير هيئت دولت در خصوص بازگشت فارس به دريا آمده است: به طوری که شنیده شده و در سایت های خبری آمده گویا منطقه ای محدود در منتهی الیه غرب این شهرستان با تصویب شورای عالی امنیت ملی به فارس واگذار شده است. با تایید این اقدام دولت به استحضار می رساند این الحاق جزئی، مشكلي از وضعيت اقتصادی و تجاری این شهرستان حل نخواهد شد. لذا ما اهالی شهرستان پارسیان عاجزانه استدعا داریم کل شهرستان پارسیان را به عنوان یک شهر بندری (بندر آزاد) به پیکیره ی استان فارس ملحق سازید تا همانگونه که قبلا اشاره شد به اصل خویش که روزگاری تایع فارس بوده ایم برگردانده شویم. می دانیم که با الحاق به فارس تنها شهر بندری فارس خواهیم بود و یقینا موجبات عمران و ترقی درهمه زمنیه ها به خصوص در زمینه اقتصادی، تجاری و گردشگری فراهم خواهد شد و مطمئن هستیم که پارسیان به عنوان یک شهر بندری و یکی از شهرهای ویژه و نور چشمی برای فارس خواهد بود.

در پايان اين طومار تصريح شده است: با عنایت به همه موارد ذکر شده مصلحت را در آن دیدیم که این خواسته قلبی مردم پارسیان را که همان الحاق به فارس است اینگونه به استحضار برسانیم. امید است دولت محترم تدبیر و امید اقدام عاجل و متقضی به عمل آورد و این خواسته دیرینه و به حق مردم پارسیان را جامه ی عمل بپوشاند تا شاهد فردایی بهتر و روشن در پارسیان باشیم.
به گزارش "شيرازه"، رونوشت این بیانه به دفتر مقام معظم رهبری، معاون اول رئیس جمهور، رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان و رئیس مجمع نمایندگان استان فارس ارسال شده است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
golab
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲
7
جل الخالق؛ این طومار رو از کجا آوردی شیرازه
این طومار که همه چی رو برعکس اوضاعی که هرمزگانی های میگن نشون میده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲
7
این سند که کار هرمزگانی هارو پیچیده کرد
اونا با خودشون هماهنگ نیستن
حسین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲
8
متاسفانه نمایندگان هرمزگان از ترس پیدا شدن رقیب قدرتمند برای اسکله های بندرعباس، قشم و کیش، مردم را بصورت غیر منطقی می شورانند وگرنه خواست مردم پارسیان همین طوماری است که امضا کرده اند کیست که نداند این شهرستان نام خود را از گاوبندی به پارسیان تغییر داد تا تناسبی با اتصال به فارس داشته باشد.
بندر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲
6
قابل توجه نمایندگان هرمزگان که الان دلسوز مردم مناطق الحاقی هستن برای 6 کیلومتر این همه سرو صدا می کنید اگه قرار باشه سرو صدا کنیم حق ما فارسی ها هست که موقع الحاق 50 هکتار از معادن فارس به کرمان چیزی نگفتیم تابع قانون بودیم اونوقت شما...!!!
هم شههری
۱-از بندر مغدان تا یند مقام به طول ۳۳٫۲۶ کیلومتر نوار ساحلی ییابانی و یدون استفاده از پتاسسل دریا
۲-از بندر مقام تا روستای یندری نخیلو که چند تا خونه بیشتر در اون نیست چیزی حدود ۷ کیلومتر نوار یاحلی بصورت یابانی و کمترین استفاده از موهبت الهی دریا
۳-از نخیلو تا روستای ساحلی جازپورت حدوده ۸٫۷ کیلومتر
۴-از روستای جازپورت تا چیرویه ۲۱٫۹۶ کیلومتر نوار ساحلی جهت خدمت رسانی نمایدنگان هرمزگان به ساکنین ان
۵-از چیرویه تا روستای ساحلی کلات ۱۵٫۶ کیلومتر

۶- از روستای کلات تا یندر آفتاب ۲٫۷ کیلومتر
۷- از بندر آفتاب تا بندر طاهونه ۲۳٫۹۶ کیلومتر
۸-از بندر طاهونه تا یندر چارک ۷٫۴ کیلومتر
۹-از چارک تا روستای ساحلی یندر حسینیه ۱۱٫۳۳ کیلومتر
و ………..
به نظر شما اگر قرار بر استفاده از پتانسل دریا و موهبت خدادای دریا باشد این قدر نوار ساحلی کافی نیست؟
به نظر من نماینگان هزمزگان تا حالا اسم مناطق الحاقی رو نشییدن چه برسه بدونن کجای هرمزگان هست
مهناز
چاكرتيم
پوراف
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲
2
اين رو من بهت ميگم از كجا اورده گلاب جان اينا لامرديهاي ساكن پارسيان هستن نه پارسيانيها... متاسفم واستون ما محكم ايستاديم
نواحي جدا شده از استان فارس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲
3
يعني مي شه من باورم نمي شه
پوراف
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲
4
جرات نداري نظرات منو بزاري چون با منطق جوابتون رو ميدم پس خوش باشين با اين كامنت هاي مسخرتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲
0
اصل جدا شدن این چند روستا را من به عنوان یک شهروند با ان موافقم وبه دلایل ملی وبین الملی به صلاح می دانم ولی اینکه هر اعتراضی را خوراک بی بی سی وصدای امریکا بدانیم نادرست است مگر صدای وسیمای میلی ما خبر اعتراضات کشورهای اروپایی را اب وتاب نمی دهد؟
لنگه نیوز
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲
0
با سلام.لطفا تصویر سایز بزرگ این سند را برای انتشار در اختیار پایگاه اطلاع رسانی لنگه نیوز قرار دهید.با تشکر
خسته از شلوغی صفهای جایگاههای سوخت
-
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲
0
سلام اقای عاشوری نماینده محترم بندرعباس به جای جمع کردن امضا از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی به منظور مخالفت با این طرح اگرواقعا دوست دارند کاری برای مردم هرمزگان انجام دهند لطف کنند و روی بحث قانون قاچاق سوخت و جلوگیری از ادامه این روند در مجلس فعال شوند
رضا
Netherlands
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲
3
یک دروغ بزرگ دیگر از استان فارسی ها، یعنی به هر کلک و نیرنگی میخواین این کارو انجام بدین ، عربها میگن جزایر ، فارسها میکن سواحل !!! کافیه فقط یک سفر به بندر عباس بیاین یا هر نقطه ای از هرمزگان و سوالی در مورد این بکنید و یا برید به گاوبندی متوجه میشید این طومار دروغی بیش نیست . و با اجرای این طرح که در خفا صورت گرفته کلیه مسئولین ماهیت خودشون رو زیر سوال و بی تدبیری خودشون را نشان خواهند داد.
اصفهاني
نه دوست عزيز
چند تا از فاميل هاي من در پارسيان زندگي مي كنند.
خودشون تلفني به ما گفتند كه از ميزان رسيدگي به شهرشون اصلا راضي نيستند و خواستار پيوستن به استان فارس هستند.
فرید
Netherlands
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲
3
چرا نظراتی رو که فقط به نفع خودتون هست رو میزارید ؟ چرا نظرات درست که با منطق میگن این یک دروغ هست رو نمیزارید همه ببینند؟؟
علی
Puerto Rico
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲
2
اگه این طرح ملی بود .. چرا با پنهان کاری .. هزار دوز و کلک همراه شد .. چرا جواب مردم با یک ادله محک داده نشد .. خودتون رو گول بزنید .. واقعیت ما میدونیم چیه ...
جعفر
Japan
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲
0
پس از روشن شدن این توطئه از جانب برخی سیاسیون و برملا شدن ماهیت این قصد به تصرف و نبودن هیچ گونه پشتوانه کارشناسی در این توطئه در خفا انجام شده ،در تاریخ 7/8/92 با تصمیم شورای عالی امنیت ملی کتبا متوقف شد و امیدواریم بزودی این طرح تصرف به شیوه اسرائیلی ملغی اعلام گردد.
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲
0
با سلام



همانطور که می دانید جدا از افزایش اختلافات قومی و جنگ و جدال مابین مردم و دو دسته شدن و نزاع و درگیری که مسئله ای حاشیه ای است . مهمترین مسئله مرز یک کشور است که به عنوان ناموس آن کشور نامیده می شود و باید از آن دفاع نمود و هر چه قدر حوضه استحفاضی این مرز کوچکتر باشد حفاظت از آن آسان تر خواهد بود ولی وقتی که این مرز و حوضه آن بزرگ تر شده و به استان فارس داده می شود مشکلاتی نظیر افزایش قاچاق و افزایش خرابی محیط زیست دریا به دلایل مختلف ( چه از لحاظ جانوری و چه از نظر آبی ) و افزایش بی بند و باری در خود گمرک ( که هم اکنون هم شاهد هستیم ولی با افزایش حوضه مرزی به مراتب بیشتر خواهد شد ) و صید بی رویه ماهیان و جانوران دریایی که با افزایش این مرز و دادن آن به استان پهناوری مثل فارس به مراتب بیشتر خواهد شد و و و و و و و غیره که خود در جریان هستید .



شما اگر می خواهید که خلیج فارس دارای استان و شهرستان هم نام خود باشد . نام شهرستان پارسیان را به فارس تغییر داده و نام استان فارس را به پارسیان تغییر دهید .
عسلويه
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲
0
تعجب می‌کنم شما آقایون هرمزگانی خدایی یه سر بزنید به گاوندی ببینید چی شده البته شما اگه شعور داشت‌ی بجای این زر زر کردن میرفتی مدیدی از مسوولان هرمزگان که هیچ کاری نمیکنن ببینید خانم های لامردی میان به ساحل سر میزنن میان اونجا تمیز میکنن شما کدوم یکی از همین بندربها رو دیدی بیان خجالت بکشید مگه چه فرقی میکنه خدارو شکر مردم لامرد مث شما اینقدر بی ادب نیستن وگرنه حقیقتش هرجای دنیا بری بگی حق و میدن به لامرد فارس خجالت بکشید مخصوصا اون مردکی که میاد توهین میکنه مردک احمق همین گاوندی یه ایستگاه اتوبوس نداره یه فرودگاه نداره دیر ا گوش یه بیمارستانی داره صد رحمت ا طویله از بس کثیفه فقط دلشون به هرمزگانی بودنشان خوشه فک میکنن مثلا خیلی دارن پیشرفت می‌کنند