کد خبر: ۴۷۵۶۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲

دبیر سرویس سیاسی شیرازه به استاندار چه گفت؟ + پاسخ های دکتر احمدی

دبیر سرویس سیاسی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه گفت: مسئولین پیام رسانه‌ها را دریافت کنند و اگر سخن رسانه‌ها منطقی است، خریدار آن باشند.
به گزارش خبرنگار شیرازه، "سعید ساسانیان" به نمایندگی از پایگاه تحلیلی - خبری شیرازه در جلسه مشترک اصحاب بسیج رسانه و دکتر احمدی استاندار فارس شرکت کرده بود. نمایندگان هریک از رسانه های استان دقایقی نسبت به بیان دغدغه ها و نکات مد نظر خود و رسانه اشان پرداختند. دبیر سرویس سیاسی شیرازه که به عنوان دومین نفر و به نمایندگی از سایت های تحلیلی - خبری استان سخن می گفت، خطاب به استاندار فارس گفت: تشکیل این جلسه نشان از اهمیت قائل شدن شما برای اهالی رسانه است؛ بنابراین می‌توان به تعامل سازنده مسئولین و رسانه در طول دوران خدمت شما در این استان امیدوار بود.

وی منظور از تعامل سازنده را صرفاً مدح یا نقد ندانست و تصریح کرد: اگر رسالت رسانه را امر به معروف و نهی از منکر بدانیم؛ ممکن است در خلال پیشنهادات یک رسانه به مقامات مسئول در استان، نقدهایی هم وجود داشته باشد که شیب این نقدها به نوع نگاه مسئولین به رسانه بستگی دارد.

ساسانیان ضمن یادآوری اینکه پایگاه خبری- تحلیلی شیرازه از سال 88 فعالیت خود را آغاز کرده و جزء رسانه‌های مطرح و تاثیرگذار استان شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: هرچند شیرازه به عنوان یک سایت اصولگرا محسوب می‌شود اما در دوران استاندار قبلی به دلایل مختلف به تنش‌های جدی برخورد کرد و این مسائل نشان دهنده آن است که پایگاه خبری - تحلیلی شیرازه فارغ از نگاه سیاسی و جناحی است و به همان نسبت که حب سیاسی نداشته، بغض جناحی نیز ندارد.

وی ادامه داد: در دوران استاندار قبلی فرآیند نقدپذیری و نقد کردن تاحدودی دچار مشکل شد که در این خصوص گاهی رسانه‌ها خطا داشتند، اما از سوی مسئولین نقدپذیری کمتر دیده می‌شد.

دبیر سرویس سیاسی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه اظهار کرد: تلاش می‌کنیم بر اساس منطق حرفه‌ای، مناسب و مبتنی بر مشیء اعتدال دولت و از همه مهمتر بر اساس اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی به دولت به صورت کلی و به نماینده آن در استان به صورت خاص‌ در قالب نقد و پیشنهاد کمک و همکاری نماییم.

ساسانیان با اشاره به اولین اظهارنظرهای احمدی به عنوان استاندار فارس مبنی بر اینکه «خدمتگزار همه مردم استان هستم و بازیچه دست گروه‌های سیاسی داخل استان نخواهم شد»، این اظهار نظرات را امیدبخش دانست و گفت: در شرایطی که استان فارس در سال‌های گذشته و دولت‌های قبل طعم افراط و تفریط را چشیده است؛ این سخن شما امیدوارکننده بود و مسئولین قبلی کمتر با صراحت به این مسأله اشاره کرده‌اند.

این عضو بسیج رسانه ضمن بیان اینکه شاید در واقعیات، خط‌کشی‌های جناحی و سیاسی آنگونه که در اذهان است وجود نداشته باشد، خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که مقام ارشد استان در انتصابات، نوع نگاه به رسانه‌ها اعم از هم‌خط بودن یا نبودن و همچنین مسائل مختلف استان، نگاه و مشیء اعتدال که دولت مدعی آن است را رعایت نماید.

ساسانیان با یادآوری سخن مقام معظم رهبری در پاسخ به دانشجویانی که از ایشان معنای اعتدال را پرسیدند مبنی بر اینکه «رئیس‌جمهور گفتمان اعتدال را علمداری می‌کنند، خودشان هم معنای آن را بیان می‌کنند» از استاندار فارس خواستار شد که به عنوان مقام ارشد و نماینده دولت در فارس معنای اعتدال را تشریح نماید.

این فعال رسانه همچنین از استاندار فارس خواست تا ضمن بیان همه مولفه‌هایی که برای یک مدیر در جامعه اسلامی در نظر گرفته شده است؛ تشریح کند که شایسته‌سالاری، خوش سابقه بودن و دست‌پاک بودن در انتصابات چه جایگاهی دارد؟

پاسخ های استاندار

در ادامه جلسه مقام ارشد دولت در استان فارس در پاسخ به اظهارات دبیر سرویس سیاسی شیرازه با اذعان به اینکه در تصمیم‌گیری‌ها سعی بر این است که خطا نشود، اما قطعاً بی‌خطا هم نخواهیم بود، اظهار كرد: شايد در انتصابات خطا شود، اما قصد ما خطا نبوده است. اگر در استانداری فارس به کسی مسئولیت داده شود که در فتنه 88 نقش داشته است؛ من زودتر از استانداری خارج می شوم.

وی تصریح کرد: دلمان می‌خواهد در جریان انتصابات، حق هیچ‌کس ضایع نشود. حاضر نیستم تحت هیچ شرایطی آبروی کسی را ببرم. در مورد خودم هر کس، هرچه می‌خواهد بگوید اگر در من بود که اصلاح می‌کنم اما برخی سایت‌ها چیزهایی راجع به من گفته‌اند که صحیح نیست.

به دنبال انحصارطلبی و ایجاد حلقه خاص دور خود نیستم

احمدی با تاکید بر اینکه به دنبال اسم و اشغال پست نیامده‌ام، خاطرنشان کرد: به دنبال استفاده از نخبگان و خرد جمعی هستیم؛ در این شرایط سخت باید از کسانی استفاده کرد که تدبیر داشته باشند و حداقل امید مردم را ناامید نکنند. کارهای زمین مانده بسیاری است که نمی‌توان از آن‌ها غفلت کرد. دلمان می‌خواهد کار کنیم و به دنبال انحصارطلبی و ایجاد حلقه خاص دور خود نیستم.

استاندار فارس گفت: تلاشم در طول دوران مديريتم اين بوده است كه پاك عمل كنم و به بيت‌المال دست اندازي نكنم و جزء افرادی هستم که حاضرم تعهد محضری بدهم که اگر ذره‌ای خطای مادی و معنوی کرده‌ام، تمام اموال من در را خدا مصادره شود.

برای ما انقلابی بودن و خدمت کردن مهم است نه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی

احمدی ضمن تاکید بر اینکه برای ما انقلابی بودن و خدمت کردن مهم است نه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی تصریح کرد: همه آمده‌ايم تا از دستاوردهاي انقلاب دفاع كنيم، همه تفكرها قابل احترام هستند و مهمترين هدف خدمت است؛ آيا در شرايط فعلي كشور بايد راحت طلبي را انتخاب كرد؟

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
-
سه‌شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۲
0
حالا ای رفیقتون چرا دهنش اقد بازه؟
ناشناس
تو وقتی حرف میزنی،‌دهنت رو می‌بندی؟!
شيرازيان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سه‌شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۲
0
واقعا چرا؟
بهادر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۲
0
این اقای استاندار طوری حرف میزنه که گویا یکی از فعالیتهایش باید دست اندازی به بیت المال باشد ومنت میگذاردکه به بیت المال دست اندازی نکندیعنی بزرگترین خدمت ایشان این است واین در حالی است که مولا علی اموال به غارت رفته حتی اگربه کابین زنان انان باشد را از حلقوم غارت گران خارج میکند
ناشناس
ايشان سابقه شكايت به اتهام زمين خواري در شهرستان مهر در كارنامه دارد و شايد اصرارش از آنجا آب بخورد و قصد تطهير خود داشته باشد. تا كنون نيز سعي كرده كه با هر جناحي كه غالب مي شود همراه شده و كار خودش را بكند و بيش از اينكه دغدغه جناح داشته باشد دغدغه مند شرايط خود مي باشد.