کد خبر: ۴۸۲۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۱۷ آذر ۱۳۹۲

کاپیتان تیم اقتصادی دولت کارت زرد گرفت

نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال قاسم جعفری قانع نشدند و بدین ترتیب اولین کارت زرد مجلس به دولت یازدهم داده شد.
به گزارش شیرازه به نقل از خانه ملت، قاسم جعفری در نشست علنی امروز ( یکشنبه 17 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال خود از علی طیب نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی دولت یازدهم پس از استماع توضیحات و پاسخ های وی، عدم قانع شدن خود را از این توضیحات اعلام کرد. در ادامه پاسخ های وزیر به رأی گذاشته شد که نمایندگان مجلس نیز با 82 رأی موافق، 101 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 217 نماینده حاضر در صحن توضیحات وزیر را قانع کننده ندانستند.

لازم به ذکر است در نشست امروز مجلس رحیم زارع گزارش این کمیسیون درباره سوال ملی قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد از علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره علت اظهارات رئیس بانک مرکزی در تضعیف ارزش پول ملی را قرائت کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس، نماینده سوال کننده و  وزیر اقتصاد حضور یافتند که قاسم جعفری در بیان سوال خود گفت که اخیراً رئیس بانک مرکزی به دنبال کاهش نه چندان جدی نرخ ارز در مصاحبه ای اعلام کرد که کاهش نرخ ارز برای ما مفید و مطلوب نیست و این درحالی است که یکی از وظایف ذاتی بانک مرکزی توانبخشی به پول ملی است. حال سوال اینجاست که آیا در اظهارات رئیس بانک مرکزی به جای منافع ملی به گروه های خاصی توجه نشده است؟

وی با اشاره به پاسخ های علی طیب نیا وزیر اقتصاد به سوال جعفری ادامه داد: وزیر اقتصاد نیز در پاسخ گفت که باور من این است که سوال متوجه وزیر اقتصاد نیست و پاسخ به آن کاملا بی مورد است که در پایان جعفری اعلام کرد که از توضیحات وزیر قانع نشده و اعضای کمیسیون اقتصادی نیز حیطه طرح سوال را ملی تشخیص دادند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمدامين
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲
0
چرا اينقد تنگ نظريد والا زشته.يه خورده فكر كنيد اينقد يه جانبه نظر نديد