کد خبر: ۴۸۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۷ آذر ۱۳۹۲
یک کارشناس غربی مطرح کرد؛

ضربه به استقلال اقتصادی؛ دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران

یک کارشناس غربی گفت: آمریکا تحریم های خود علیه ایران را به دلیل استقلال اقتصادی این کشور وضع کرده است.
به گزارش شیرازه به نقل از پرس تی وی، یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت، آمریکا تحریم های خود علیه ایران را به دلیل استقلال اقتصادی جمهوری اسلامی وضع کرده است.
اسکات ریکارد،گفت: «تعداد زیادی از سیاستمداران در آمریکا به تلاش برای وضع همه نوع تحریمی علیه کشورهایی نظیر ایران ادامه خواهند داد ... زیرا ایران در یک محیط استقلال اقتصادی بیرون از جامعه بانکی که در اختیار لابی های صهیونیستی طرفدار اسرائیل است، عمل می کند.»
وی با اشاره به اینکه دولت آمریکا به شدت تحت تاثیر لابی طرفدار اسرائیل است افزود، «سناتورهایی مانند جان مک کین و دیگر عروسک های خیمه شب بازی لابی های صهیونیستی طرفدار اسرائیل در آمریکا در حال مطرح کردن تهدیدات بیشتری هستند.»
ریکارد در ادامه گفت: «این افراد دست نشانده طرفدار اسرائیل هستند و اساسا سخنگوی لابی طرفدار اسرائیل محسوب می شوند.»
اخیرا وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های جدیدی را علیه تعدادی از شرکت ها و اشخاص به اتهام حمایت از برنامه هسته ای ایران اعلام کرد.
تحریم های جدید آمریکا در حالی اعلام شده است که ایران و قدرت های جهانی در ماه گذشته میلادی توافقی را در زمینه برنامه هسته ای ایران به امضا رساندند.
توافق هسته ای ژنو با هدف هموار کردن مسیر برای حل و فصل کامل اختلاف ایران و کشورهای غربی بر سر برنامه هسته ای این کشور، منعقد شده است.
نظرات بینندگان