کد خبر: ۴۸۸۲۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۲ - ۲۸ آذر ۱۳۹۲
رئیس جدید سازمان صنعت معدن و تجارت فارس:

آثار تحریم داخلی بیشتر از تحریم‌های خارجی است!/ از من انتقاد کنید البته قبل از افتادن در چاه!

دولت دو ماه به مردم یارانه پرداخت نکند و به جای آن 7 هزار میلیارد تومان به بخش صنعت جهت ایجاد اشتغال تزریق کند.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در مراسم معارفه خود، بیان اینکه امروز صنعت به معنای واقعی در فارس وجود ندارد، گفت: صنایع کوچک در این استان تقریبا از بین رفته است و صنایع بزرگ هم نفس های آخر خود را می کشند.

علی همتی در آیین معارفه خود اظهار تاسف کرد که در مجموعه انجمن مدیران صنایع به جای اینکه برای توسعه بخش صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ریزی کنیم، باید فقط به رفع گرفتاری ها و مشکلات این بخش‌ها فکر کنیم.

وی با اشاره به نقش شرکت زیمنس در تولید سوئیچ های مخابراتی و نگهداری آن‌ها از سال 1348 تاکنون، خاطرنشان کرد: روزی کارخانجات استان فارس تولیدکننده بسیاری از نیازهای کشور از جمله آسانسور، ایمپلنت، ECU و غیره بودند و اکنون هماستان فارس توانایی ساخت و نگهداری تجهیزاتی را دارد که دلالان بر آن‌ها دست گذاشته‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان اینکه امروز ساخت هزار و 600 دستگاه خودرو در شرکت ایران‌خودرو فقط به دلیل نداشتن ECU ناتمام مانده است؛ خواستار آن شد که وزارت صنعت از تولید این قطعه در کارخانجات فارس حمایت کند.

وی ادامه داد: بارها در بازدیدها و بررسی‌های انجام گرفته، مشکلات بازگو شده اما متاسفانه بعد از مدتی دوباره به فراموشی سپرده می‌شوند.

همتی با انتقاد از عملکرد مدیران قبلی، به وضعیت کارخانه مخابراتی راه دور ایران (ITI) اشاره کرد و گفت: شرکتی که 12هزار نفر شبانه روز در آن کار می کردند اکنون فقط 270 نفر آنجا مشغول به کار هستند و 80 درصد ظرفیت کارخانه غیرفعال است.

وی آثار تحریم داخلی را بیش از آثار تحریم‌های خارجی دانست و گفت: نباید دور کشورمان دیوار بکشیم و بگوییم خودمان به تنهایی می‌توانیم و از عهده همه چیز برمی‌آییم!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با انتقاد از اینکه برخی به جای تولید، دلالی می‌کنند و آن را حق خودشان ‌می‌دانند، گفت: پول و سرمایه را دست دلال داده‌ایم و او قدرت گرفته و اجازه کار کردن به ما را نمی‌دهد.

همتی با اشاره به جایگاه نامناسب فارس در بحث اشتغال نیز گفت: فارس در حالی در این جایگاه قرار دارد که از ظرفیت و امکانات مناسبی برخوردار است.

وی پیشنهاد داد: دولت دو ماه به مردم یارانه پرداخت نکند و به جای آن 7 هزار میلیارد تومان به بخش صنعت جهت ایجاد اشتغال تزریق کند.

همتی با اشاره به سخنان وزیر صنعت مبنی بر اینکه تنها راه نجات، ترویج فرهنگ تولید، کار و سرمایه ایرانی است، تاکید کرد: گم کرده ما تولید است؛ با راه اندازی کارخانجات فارس، مشکلات اقتصادی و اشتغال در این استان حل خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ضمن بیان اینکه تا انتقاد نکنیم، راهی برای برون‌رفت از این معضلات پیدا نخواهیم کرد، تاکید کرد: اگر به من انتقاد دارید با تمام وجود می‌پذیرم البته باید قبل از افتادن من در چاه باشد نه اینکه مسیر اشتباهی را بروم و سپس کسی بخواهد به من کمک کند و تذکر دهد.

همتی با اعتقاد بر اینکه فارس یک کشور است و استاندار رئیس جمهور آن، گفت: می‌توان با روش‌های علمی و با همدلی و همکاری از ظرفیت‌هایی که نادیده گرفته شده، استفاده کرد.

وی از همه خواستار آن شد که اختلافات را کنار بگذاریم و یکدیگر را سرکوب نکنیم.

همتی این طور ادامه داد که آمده است تا با قوی کردن بازوی تجار و صنعتگران و اعتمادسازی برای سرمایه‌گذاران، رونق را به این استان بازگرداند.

وی ‌با بیان اینکه وارد جزئیات نمی‌شوم و بخشی نگر نخواهم بود، گفت: با در نظر گرفتن تمام جوانب کار به تمام بخش ها از جمله محیط زیست، منابع طبیعی و کشاورزی نیز توجه خواهم کرد.

همتی، ارائه بحث های آموزشی بخصوص در بخش بهره برداری از معادن و نظارت کیفی بر تولیدات و بازار نه با هدف مچ گیری بلکه با هدف ایجاد تعامل با بازار و صنوف مختلف را از جمله برنامه های خود در سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ذکر کرد.
انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲
0
خب جناب تا وقتی که کار اشتباهی نکردی چجوری انتقاد کنیم، ما که پیشگو نیستیم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲
0
علی جان خوب اعتماد به نفسی داشتی که!
ای حرفا از تو بعیده!

مگه تا حالا خودمون به تنهایی نتونستیم؟
خب از این به بعدشم می‌تونیم
علی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲
0
لطفاازسابقه اقای همتی وفعالیتهایشان بنویسید