کد خبر: ۴۸۸۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۲۸ آذر ۱۳۹۲
معاون وزیر صنعت معدن تجارت در گفتگو با شیرازه:

با تزریق نقدینگی مناسب می توان مشکل کارخانجات فارس را حل کرد

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید فعالیت های حوزه صنعت را در قالب سیاست های کلانی که دولت تدبیر و امید تببین کرده ساماندهی کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، محسن صالحی‌نیا در جلسه معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: بر اساس سیاست‌های کلی دولت، مسئولینی که در رأس امور قرار می‌گیرند باید از تمام پتانسیل‌ها و قابلیت‌هایی که وجود دارد در راستای خدمت به مردم که ولی‌نعمت هستند، استفاده ‌کنند.

صالحی نیا تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن طرح های نیمه تمام صنعتی و طرح هایی که بر اساس ظرفیت آمایش سرزمینی و قابلیت استان ها ایجاد شده اعم از صنایع بزرگ و کوچک را از اولویت‌های وزارت صنعت برشمرد.

وی توسعه بخش معدن را از سیاست های محوری این وزارتخانه دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه توسعه بخش معدن باید با بخش صنعت متوازن باشد توسعه بخش معدن با شدت بیشتری پیگیری می‌شود.

صالحی نیا تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی را از دیگر سیاست‌های محوری وزارت صنعت عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت محدود منابع در بانک‌ها، تلاش می کنیم از دیگر روش ها از جمله استفاده از منابع توسعه‌ای، این سرمایه را تامین کنیم.

وی اظهار کرد: منابع ریالی قابل پرداخت از طریق صندوق توسعه ملی حدود شش هزار میلیارد تومان است که تا کنون دو هزار و 500 میلیارد تومان آن پرداخت شده که این رقم راضی کننده نیست.

صالحی نیا، پرداخت سه هزار و 500 میلیارد تومان دیگر تا پایان امسال را ممکن دانست و افزود: تدابیری اندیشیده شده تا با هماهنگی صندوق توسعه ملی این منابع در اختیار بخش صنعت قرار گیرد.

وزیر صنعت در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه که از وی درباره برنامه‌های وزارت صنعت برای راه‌اندازی مجدد کارخانجاتی که تعطیل شده‌اند و جلوگیری از تعطیلی برخی کارخانجات پرسید، گفت: برای حل مشکل کارخانه‌ها باید با توجه به نوع و رشته صنعتی آن‌ها تدابیر مناسبی اندیشید.

صالحی‌نیا ادامه داد: باید با تزریق نقدینگی مناسب به صنایع، تعامل با بانک‌ها و ارجاع برخی موارد به دستگاه‌های اجرایی از جمله تامین اجتماعی و وزارت اقتصاد و دارایی، مسائل و مشکلات کارگران و کارخانجات را حل کرد.

وی با بیان اینکه صنعت در حال توسعه است، اظهار کرد: باید برای مشکلات پیش روی صنعت فکر و راه‌حل ارائه کرد و قوانینی تصویب کرد که شرایط تولید اقتصادی فراهم شود.
انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲
0
خب خدا خیرتون بده تزریق کنید دیگه نجاتمون بدید، باور کنید دعاتون میکنیم.