کد خبر: ۴۹۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۸ دی ۱۳۹۲

دستغیب: آنهایی که در طرح سبد کالا از قلم افتاده اند به‌ طرح اضافه شوند

دارا بودن امر مذمومی نیست باید فرهنگ سازی صورت بگیرد و اطلاع رسانی صحیح به مردم انجام شود که با این سنجش قرار نیست در امور خصوصی مردم دخالت شود.
به گزارش شیرازه، نماینده مردم شیراز در مجلس در پاسخ به خبرنگار روزنامه سبحان در خصوص اعتراض تاکسیرانان بخاطر نبودن این قشر زحمتکش و کم درآمد در میان مخاطبان طرح توزیع سبد کالا گفت:خوب است که دولت محدوده مخاطب را در این گونه طرح ها گسترده تر کند.

سيد احمد رضا دستغيب باتاکید بر اینکه این طرح باید عمومیت بیشتری پیدا کند تصریح کرد: بدیهی است برخی مشاغل مانند رانندگان تاکسی سطح درآمدشان از کارکنان دولت پایین تر است طبیعتا این افراد باید در این گونه طرح ها بیشتر دیده شوند.

وی دراین خصوص ابراز داشت: ما از لحاظ بانک اطلاعات در کشور ضعیف هستیم و تعریف دقیقی از طبقاتی اجتماعی مان وجود ندارد به عنوان مثال افراد ثروتمند هم از هدفمندی یارانه ها مثل افراد کم درآمد بهره مند می شوند به همین خاطر باید یک ساماندهی برای سنجش میزان دارایی ها و درآمدها در کشور وجود داشته باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس خاطرنشان کرد: دارا بودن امر مذمومی نیست باید فرهنگ سازی صورت بگیرد و اطلاع رسانی صحیح به مردم انجام شود که با این سنجش قرار نیست در امور خصوصی مردم دخالت شود.

وی تاکید داشت: دولت اگر می خواهد در فعالیت های حمایتی مانند سبد کالا و هدفمندی یارانه ها موفق باشد باید در این رابطه سنجش دقیقی از میزان دارایی ها و درآمد ها داشته باشد تا میزان بهره مندی اقشار آسیب پذیر از این طرح ها به حداکثر برسد. سنجش میزان دارایی ها و درآمدها در کشور برای موفقیت طرح های حمایتی ضروری است.

وی ادامه داد به نظر می رسد در شرایط کنونی در حاشیه جلسه علنی مجلس با جمعی از نمایندگان مجلس و دولت باید طرح موضوع شود که این قشر زحمتکش و سایر اقشاری که در این طرح از قلم افتاده اند به مخاطبان طرح اضافه شوند.
نظرات بینندگان